Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Minulle tuo perunajuttu kerrottiin jo autokoulussa. Taisi olla v.1970. Ja joskus se tuli Joutoviikolla testattuakin kun ei jaksanut enää jouten olla. Todettiin, jotta toimii. Pystyy sen vielä säätämäänkin kun pistää koneen käymään ja seuraa kärkien kipinöintiä ja työntää piuhan pään niin syvälle perunaan, että kipinöinti on pienimmillään.
Ei ole kuulemma kovin pitkäikäinen konkka, mutta kapallisella pääsee jo hyvän matkaa.Vielä löytyi Killan varastoista tuo kaipaamasi numero.
Toimita yhteystietosi vaikka yv:nä, niin laitan tulemaan. Hinta 5€. sis. postikulut.t. Juridicus Masa
Rungossa pitäisi olla pöntölle tilaa 530mm ja pöntön pituus 445mm. Eli näyttäisi, että rungossa olevat korvakkeet ovat liian lähellä toisiaan.
Jos ottaa ensin palat pois ja sitten polkaisee jarrua niin, ainakin pahimmasta jumituksesta männät irtoaa. Sen jälkeen vasta satulat irti, niin purkaminen on jo helpompaa.
Jos jotain sähkösinkitystä suunnittelet, niin tutustuppa myös näihin sivuihin.
http://www.timohapponen.net/sinkitys/index.htmlTaisi pelästyä veivin käytöstä kun töistä lähtiessä käynnistyi taas niin nöyrästi.
Tänään se sitten oli käynnistys tehtävä veivillä. Johdon päässä oli sätkä, mutta joku häikkä siihen tuli kun startti pyöräytti n. puoli kierrosta ja sen jälkeen vain solenoidi naksutti. Ei lähtenyt. Veivillä pari kierrosta ja nykäisy. Ei muuta tarvinnut, hyvin käynnistyi. Saapa nähdä miten käy kun kotiinpäin tästä lähden. Täytyykö tässä vielä työkavereille ylimääräistä hupia järjestää ja kaivaa taas veivi esille.
Masa
Näyttää siltä, että huono kosketus on ollut pultissa, joka tuohon reikään tulee. Jos olis muuten liikaa kuormittunut, niin olisi palanut noista ohuista kohdista.
Laturin staattorin liitokset kannattaa tarkistaa. Staattorissa on kaksi käämiä, joista virta tulee sulakkeelle. Sulakkeessahan on kaksi sulaketta samassa levyssä, kummallekin käämille omansa. Olettaisin, että kumpikin on 15A, eli 30A yhteensä. Nyt jos toisessa käämissä on huonoja liitoksia, niin joutuu toinen tekemään suuremman työn, ja polttaa sulakkeen.
123:sta ei ole kokemusta olen huomannut, että jos puola on ulkopinnaltaan pölyinen ja likainen, niin varsinkin kosteilla ilmoilla ei niin hyvin käynnisty kuin, että puola on puhdas.
Ilmeisesti pöly sitoo kosteutta, jolloin sähkönjohtavuus paranee ja kipinän on helpompi oikaista siitä jo runkoon niin ei tarvitse tulpan kärkivälissä hyppiä.
Tämänhän se voi tehdä myös toispuoleisesti, jolloin toinen puoli toimii normaalisti.Minulla on ollut sätkässä pronssiholkeilla varustetut olkatapin käytössä vuodesta 1994. Kilometrejä on tähän mennessä kertynyt 162 000. Rasvannut olen aina renkaanvaidon yhteydessä, eli kaksi kertaa vuodessa. Nyt on tosin jonkin verran pystysuuntaista välystä ilmaantunut. Eli päittäislevyt ovat kuluneet. Muuten ei ole moittimista.
Eipä auennut tuo Sitikkapuoskarin linkki, mutta tämän pitäisi toimia.
http://adventurersten.blogspot.com/Löysä laturin hihna voi myös aiheuttaa räpättävää ääntä. Ja varsinkin juuri laskevilla kierroksilla saattaa hihna osua puhallinkopan reunaan.
Sopiihan tuo taaksekin. Jää vaan toinen stefa ja sokka käyttämättä.
Jos on tuo vanha numero mennyt moottoripyörään, niin voihan sitä selvittää tuon pyörän omistajan ja neuvotella olisiko hän noista valmis luopumaan. Eli tarjoutuisi maksamaan pyörän uudelleen rekisteröinnin, joka ei käsittääkseni maksaisi kuin vaivaiset pari kymppiä. Näin olisi taas haluamasi numero vapaana.
Näin on kuulemani mukaan Sätkään saatu vanha numero takaisin. -
JulkaisijaArtikkelit