Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hobby on tuon julkaisun nimi. Jonkinlainen laaja-alainen harrastelehti. Voisi verrata saman aikakauden Tekniikan Maailmaan. Erilaisia esittelyjä ja toimintaperiaatteita sen ajan tekniikasta. Myös rakenteluohjeita mm. mikroauto ja joku elektroninen laite.
Oletko tarkistanut bensanpinnan? 6:sen kaasareissa on ainakin kahta eri bensanpinnan korkeutta. Toinen on 18mm ja toinen 21mm, mitattuna kohon keskinastasta kanteen. En vaan muista minkä mallin kaasareissa mitäkin arvoja käytetään, mutta muistaakseni väärä korkeus aiheutti juuri tuollaisia ongelmia.
Vaikka tuntuu, että massaiskari on “umpirautaa”, niin yleensä se menee toimimattomaksi kun käytetään vasaraa irrotuksessa. Kova isku kylkeen tekee ulkokuoreen lommon, jolloin “klunssi” jumittuu. Välykset putken ja “klunssin” välillä ovat pienet ja ainakin vanhemmissa oli vielä männänrengas tiivisteenä.
Se sätkän oma mittari mittaa jännitettä eikä virtaa. Jos akku on kovin tyhjä tai huonokuntoinen saattaa mittari pysyä aika pitkäänkin siellä alapunaisella. Se valkoinen alue, vaikka aika suuri onkin, jännitteessä sillä alueella on aika pieni ero. Kannattaa mitata akulle tuleva jännite koneen käydessä kohtuullisilla kierroksilla, jos jännite nousee yli 13V ei kannata kovin huolestua. Kyllä se sieltä nousee kun akku latautuu täyteen.
Miten on venttiilivälykset? Ettei vaan kanna lämpimänä?
Niinkuin Miki jo arvaili, niin tuo tappi, joka pääsylinterin mäntää käyttää kannattaa tarkistaa onko oikean mittainen. Niitä kun on ainakin kahta eri pituutta ja jos esim. pääsylinteri on vaihdettu saattaa tappi olla väärän pituinen. Siellä pitää olla pieni välys.
Näytteille tulee myös neljä eri-ikäistä Sätkää. Killan osastolle kolme ja ns. nostalgiaosastolle yksi kuljin.
Sunnuntaina 4.5 näyttelyn http://www.classicmotorshow.fi/ päätyttyä klo 18.00 tarvittaisiin kuljetusapua, eli kuljettajaa parille sätkälle Lahdesta Tuusulaan. Jos voit tällaista apua tarjota ota yhteyttä.Masa 0405587559
Aiemminkin on ollut puhetta säätösuuttimesta.
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=3000&highlight=s%E4%E4dett%E4v%E4Josko täältä apu löytyisi?
http://www.suomen2cvkilta.fi/arkisto/Werkstatthandbuch/Karosserie-2CV.pdfKyllä Manu tarkoitti juuri sitä, että pitkä eteen ja lyhyt taakse. Juuri noin ne pitää asentaa.
Oletko varma, ettei jumputus tule toisen puolen jarrusta. Jos siellä on soikea rumpu vaikuttaa se myös toiselle puolelle jarrunesteen välityksellä. Ja jonkin verran myös etujarruihin.
MasaJos vaihdat vihreille nesteille, niin vaihda kaikki. Sillä vältyt ennemmin tai myöhemmin tulevilta ongelmilta. Koko pääsylinteri, etulevyihin ainakin tiivisteet ja taakse koko sylinterit. Takasylinterit ovat vihreissä pienemmät, johtuen siitä että myös tuo vihreille tarkoitettu pääsylinterikin on pienemmällä männänhalkaisijalla.
Huomasithan, että siinä akselin päässä olevassa pultissa on vasenkätinen kierre.
Kaksseiska taitaa vaan olla pelkkä AM-kone, joten silloin ei taida kelvata.
Masa
Koko projektikin on vielä jäljellä jos kiinnostaa, mutta ainakin noista renkaista aion nyt luopua koska ne eivät varastossa ainakaan parane.
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=1982&highlight=camina13.3.2008, 05:58 vastauksena käyttäjälle: Visa koneen sytytyksen korvaaminen 123ignitionilla #144112Tuon toisen stefan voit myös unohtaa. Jos se siinä kuivaa akselia vasten hinkkaa, niin on melko pian entinen. Ei se stefakaan ilman voitelua kestä.
-
JulkaisijaArtikkelit