Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Pyyhkijän moottorille pitäisi toiseen napaan tulla jatkuva virta palautusta varten. Oireista päätellen tämä virta tulee nyt jostain valojen kautta kautta. Myös pyyhkijän varret ovat väärässä asennossa. Pyyhkijöiden kuuluisi pysähtyä alas vasemmalle silloin kun ne sammuttaa. Olettaisin, että mittaritaulun takana ei ole kaikki liittimet oikeilla paikoillaan.
Tukivarsi tuskin laakereistaan narisee, mutta narinaa on aiheuttanut tukivarren ja korin väliin joutunut pieni kivi. Vaikea nähdä, mutta esim. isolla nippusiteellä voi tukivarren ja korin välistä kivet poistaa.
Myös takaiskari voi narista. Yleensä talven jäljiltä. Siihen auttaa iskarin varren voitelu vaikka tipalla öljyä.Vasaralla terävä napautus tuon kantin kohdalle, joka on noiden ropelin jämien sisäpuolella. Jos ei ekalla lähde, niin seuraava isku vähän eri kohtaan
Löytyisköhän Kaasutinexpertiltä akselia, josta pienellä muokkaamisella saisi sopivan?
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/c95-lapanakselit-ja-lappakotelot-p1-fi.htmlLaakeriholkeiksi tilasin tällaisia teflonpinnoitettuja holkkeja. Ovat ohuella 1mm seinämällä. Voisin pari myydäkin jos tarvetta.
https://www.ebay.com/itm/254403448594Jos vähän enemmän kertoisit, mikä on lämmennyt ja mistä kuori sulanut, niin olisi paljon helpompi vastata kysymykseen. Mahdollisesti sulake ei noilta vaurioilta olisi pelastanut.
Hienoa, että projekti edistyy. Rungon mittauksessa tärkeintä on huomioida runkoaisojen päiden korkeus rungon pintaan nähden. Varsinkin etupään aisojen suhteen kannatta olla tarkkana, koska ne helpommin menettävät muotonsa ja jos ne eivät ole kohdallaan, niin aiheutta ongelmia lokareiden, kolmiopeltien ja konepellin asentamisessa. Laitan tähän liitteeksi mittakuvan sapluunasta, jonka avulla voi runkoaisojen mittoja tarkastella. Huomioi, että kuva on sapluunasta, jossa rungon yläpuolen muoto on sapluunan alareunassa. Sapluunassa on myös merkattu kohta runkoaisan pituudesta. AR on taka-aisan pituus ja AV etuaisan mitta. Siis etu- ja taka-aisat ovat saman muotoiset, mutta taka-aisat ovat pitemmät. En nyt tarkoita, että tuollaista sapluunaa tarvitsee valmistaa, mutta siitä näkee oikeat mitat.
4.11.2021, 07:28 vastauksena käyttäjälle: Lämmittimen kiinnittäminen öljypohjaan, eli siis neuvoa kyselen #276810Aika haastavaa on porata ne reiät. Jollain pienellä kulmaporalla voisi onnistua, mutta silloinkin mahtuu poraamaan vain “väärältä” puolelta ja reikien saaminen oikeille kohdille on aika vaikeaa. Kiinnipysymistä voisi edesauttaa teroittamalla ne ruuvien kärjet pistepuikon kärjen mallisiksi. Alunperin ruuvien kärki ei taida olla kovin terävä.
Kiitos Kossu ja Lahden jaos. Mukavan tapahtuman olitte taas järjestäneet.
Myös halpaa varaosatavaraa hyvällä hinnalla.
Mieluummin ostaisin hyvää varaosatavaraa halvalla hinnalla.
Huomasin tuon, että on dieselkäyttöinen, mutta onhan siinä tankkikin jo mukana paketissa.
Näitä kiinalaisia saa ainakin edullisesti.
https://www.ebay.com/itm/174151325580?hash=item288c3a578c:g:Tf0AAOSwGs1hMbND
Itseasiassa nuo O:t ovat Citroen logot. Niinkuin vanhuksen ovaali keulamerkki. Hyvällä mielikuvituksella saattaa saada viiksetkin näkyviin.
Vaikea erottaa kuvasta, mutta yläsaranassa on isompi kaariosa. Ei ole iso ero, mutta rinnakkain kun ovat, niin helppo havaita.
Äänimerkki ja valot ei ole virtalukon takana, joten jos nekään ei toimi on vika muualla kuin virtalukossa. Tarkista startilta lähtevä ohuempi johto. Siitä lähtee virta kaikille laitteille.
Kytkentäkaaviot löytyy tuolta arkistosta. Jäsenille/arkisto/Vanhukset…
Ovien istuvuutta voi parantaa säätöpaloilla, jotka tulevat oven ja saranan väliin. Kuvan tapauksessa voisi yläsaranasta poistaa yhden säätöpalan jos sellainen on. Tai jos ei ole, niin lisätä yhden alasaranaan.
-
JulkaisijaArtikkelit