Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 436 - 450 (kaikkiaan 528)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Visa koneen sytytyksen korvaaminen 123ignitionilla #144094

    Hyvä vaihtoehto on myös 20x36x7mm. Silloin riittää kun teet 36mm reiän siihen alkuperäiseen laippaan ja akselin paksuudeksi 20mm.

    vastauksena käyttäjälle: Visa koneen sytytyksen korvaaminen 123ignitionilla #144092

    Tuota samaa asiaa tässä yhtenä iltana pähkäiltiin ja oma epäilykseni on, että tuossa adapterissa on jo ne magneetit noissa tapeissa valmiina.
    Tuo stefa näyttäisi olavan tuumamitoitettu. Tässä yksi linkki mistä voisit kysellä. http://customer.canter.fi/Tiivistekeskus_luettelo/index.php?page=products&c=1154028&e=2161&p=0

    vastauksena käyttäjälle: Visa koneen sytytyksen korvaaminen 123ignitionilla #144088

    Nelkun nokasta on helppo irrotaa kärkiosa. Sopiva tuurna vaan nokka-akselin sisään ja pari napakkaa iskua. Nokkaa ei sen takia tarvitse edes koneesta irrotta. Öljypumpun kansi vaan irti.

    vastauksena käyttäjälle: Visa koneen sytytyksen korvaaminen 123ignitionilla #144082

    Kiinnitys toimii siten, että kun mutteria kiristetään, niin akselin pää leviää ja kiristyy nokka-akselin päässä olevaan reikään. Näin on helppo hakea oikea kohta ajoitukselle eikä itse koneeseen tarvitse tehdä mitään muutoksia. (Paitsi kierteet 123:n kiinnitystä varten) Tuo kiinnityslaippa sisältää todennäköisesti myös akselitiivisten.

    Masa

    vastauksena käyttäjälle: Wanhus-Dyanen jarruosat – saako enää mistään? #143757

    Se pohjareikä on myös suurennettava 4,5mm putkelle sopivaksi.

    vastauksena käyttäjälle: Paskojen remonttien päivä…. #143772

    Jos tuon tapin lyömällä irrottaa voi käydä niin, että tapin pää leviää ja levittää myös tukivarren silmukan. Kokemusta on. Joko käytin liian pientä vasaraa tai siten edellinen asentaja oli tappia paikalleen laittaessa sen pilannut. Joka tapauksessa tukivarsi meni vaihtoon. Tuon jälkeen olen irrottanut tapin aina alhaalta ylöspäin. Näinkin siis voi käydä.

    Masa

    vastauksena käyttäjälle: Wanhus-Dyanen jarruosat – saako enää mistään? #143753

    Sylintereitä ja niitä takaletkuja näyttää ainakin Sitrosen luettelossa olevan. Onko sitten varastossa?
    Noita 9mm kierteellä olevia 4,5mm putkia on ollut sätkissä n. vuodesta -64 vuoteen -70. Sen jälkeen tulivat 3,5mm putket varustettuna 8mm kierteellä.
    4,5mm putkea ei ole kovin yleisesti saatavilla, mutta sen voi korvata 3/16 putkella, joka on vain n. 0,25mm paksumpaa ja saatavilla joka tarvikeliikkeestä. 9mm liittimiä taas on käytetty myös ID/DS sitikoissa, joissa niitä onkin vähän runsaammin kuin sätkässä. Varmasti jonkun nurkissa muutama ylimääräinenkin. Voipa niitä minultakin löytyä jos vähän varastoja pengon.

    Masa

    vastauksena käyttäjälle: Wanhus-Dyanen jarruosat – saako enää mistään? #143744

    Jos noita putkia ei mistään löydy, niin minulla on työkalut niiden tekemiseen.

    Masa

    vastauksena käyttäjälle: Puolukan ikkunaremontti #143408

    Tiivisteen alle jäävä osa kehyksestä kannattaa suojata kotelosuoja-aineella. Itse olen käyttänyt Tectyl ML:ää. Se suojaa ruostumiselta ja ennen kaikkea tiivistää, niin ettei vesi edes pääse tiivisteen alle. Lisäksi toimii liukasteena lasia asennettaessa.

    vastauksena käyttäjälle: Turvavyöt #142907

    Ja niin kummallisesta kuin se tuntuukin, niin se on tuumakierre. 7/16 UNF. Normaalisti tuon kokoisessa tuumamitoitetussa pultissa on kannan koko 5/8″, joka milleinä on n. 16mm. Turvavyön alkuperäisissä kiinityspulteissa voi tuo kannan koko olla jotain muutakin.

    vastauksena käyttäjälle: Pallonivelet olkatapin tilalle #142578

    En osaa arvailla mitä tuolla virityksellä on yritetty hakea. Ehkä kestävyyttä? Tunnetusti 2cv:n olkatapit ovat aikalailla kulutustavaraa, mutta sen verran olen palloniveliäkin vaihtanut, etten niitäkään nyt niin ylivoimaisina pidä.
    Jos olkatappien kestävyyttä haluaa lisätä on huomattavasti halvempi ja helpompi tapa korvata ne teräsholkit pronssiholkeilla.
    Omaan sätkääni laitoin v. 1994 tarviketapit ja niihin tein pronssiholkit. Nyt on niillä ajettu 152 000 km, mutta ei vielä yhtään huoleta niitä katsastusmiehelle näyttää. Pystysuuntaista välystä on vähän tullut, mutta muuten on vielä kohtuu kunnossa. Rasvauksen olen suorittanut aina renkaanvaihdon yhteydessä eli pari kertaa vuodessa.
    Pronssiholkkien lopullisesta kestävyyttä voi vain arvailla, mutta kokemukset on sen verran hyviä, että voin suositella.

    Masa

    vastauksena käyttäjälle: Kokemuksia Nokian gps-kännyköistä? #142538

    Minulla on puhelimessa nav4all. Se on ollut hyvä apu aina tarvittaessa. Hyviä puolia ovat esim. ilmainen ohjelmisto ja käytössä ovat aina uusimmat kartat lähes koko maailmasta.
    Koska tuo lataa aina kartat netin kautta, niin datan siirrosta joutuu kyllä maksamaan, mutta käytännössä ne ovat yleensä vain muutamia senttejä.
    Tuolta tilasin myös GPS-mokkulan. Kannattaa kokeilla kun ei se juuri mitään maksakkaan.
    http://www.nav4all.com/site2/www.nav4all.com/index.php

    vastauksena käyttäjälle: Kattokangasta #142482

    Ja jos värillä on väliä, niin pari vanhaa punaista kattoa löytyy. Eihän niissä se kangas enää kovin hyvää ole, mutta ei niistä mitään tarvitse maksaakaan.

    Masa

    vastauksena käyttäjälle: AK 350 kaasutin #142398

    turtl3 oikeassa olet. Minulla on ollut vain noita vanhempia malleja.

    Masa

    vastauksena käyttäjälle: AK 350 kaasutin #142395

    Tuo kuvissa oleva huohotin näyttäisi kyllä enempi nelkun huohottimelta. 3CV:n huohotin kahdella ankannokalla on hyvin samalainen kuin vanhussätkässäkin. On vaan isompi tuo osa, jossa nokat asustaa. Se päälle tuleva suojakumikin on lehes samanlainen. Vähän isompi vaan.
    Täytyypä vielä käydä tarkistamassa valoisaan aikaan.

    Masa

Esillä 15 viestiä, 436 - 450 (kaikkiaan 528)