Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hyviin tuloksiin olen päässyt pelkästään tuon yläkalvon vaihdolla. Kiinnitykseen olen käyttänyt pop-niittejä ja sopivan mittaisia holkkeja, jotta niitit eivät purista kumia. Kumin pitää olla väljästi kiinnitetty ja päästä “hyppimään” paikallaan. 1-2mm välys on aika sopiva. Jos on liian tiukasti kiinni, toimii huonosti tai ei ollenkaan.
Masa
Ei oo uudet aisat rosteria. Ihan on mustaa peltiä.
Jos olis noilla amppareilla ollut tuli persiin alla, niin todennäköisesti se lämpöputken yhdyskunta olis järjestänyt minulle kuumat paikat tuonne kabiinin puolelle.
Masa
Huohottimen olet varmaankin tarkastanut? Niin, että kampikammiossa alipainetta myös kierroksilla.
Masa
Viime viikolla kävin parin kuljinta katsastamassa ja samalla kytselin tuosta seisontailmoituksesta. Vastaukseksi sain, että marraskuun puolivälin kieppeille (en muista tarkkaa päivämäärää) voi toimia kuten tähänkin asti. Ja ainakin If:n nettisivuilta tuo toimi niinkuin ennenkin.
Olen myös ymmärtänyt, että lopullista rekisteristä poistoa ei voi tehdä pelkästään kilvet palauttamalla, vaan vaaditaan myös romutustodistus, jolla todistetaan, että kyseistä kulkuneuvoa ei ole enää olemassa.
Tämähän tarkoittaa sitä, että ei voi edes varaosiksi hyödyntää.Masa
Koko kesän on sätkä ollut remontissa lähinnä ruostevikojen takia, mutta nyt USA-104 on taas ajokunossa. Aamulla täytyy vielä töihin mennessä katsastuksessa poiketa kun tuo leima vanheni jo vappuna. Pientä varustelua vielä esim. kattoon lisäeristeet ja sätkä on taas valmis talviajoon.
Ympärivuotista sätkäilyä olen harrastanut jo vuodesta 1975.Masa (Paavola)
Takapenkin alla vasemman siälokarin kohdalla on bensamittarin johdossa yksi liitin. (muistaakseni juuri siinä verhoilun alla) Oletko tarkistanut sen? Saattaa olla hapettunut.
Eihän siinä mitään työkalua tarvitse. Laita ensin jousi kenkiin, kännä kenkien alapäät suppuun ja pujota yläpäät mäntiä vasten. Sen jälkeen levitä alapäät paikalleen. Vielä helpommin menee jos laittaa sylinterin vasta kenkien jälkeen.
Asennettaessa kannattaa laittaa ohut teippi venttiilin varteen lukkopalojen urien päälle, koska muuten urien terävät reunat rikkovat teflonin.
Havainto pitää lähestulkoon paikkansa, mutta tuo Charleston on vaimoni Riikan omistuksessa.
Masa
Tarjolla edelleen.
Olisko sätkän takalasin tiiviste samaa profiilia?
Lukkohan on kiinnitetty sellaisilla muttereilla, jotka katkeavat kun riittävä kireys on saavutettu. Sinne U-pulttiin jää sellainen pyöreä ylös päin suippeneva mutteri. Siis ei kulmia. Irti tuollaiset saa siten, että otetaan 12-kulmainen hylsy, joka menee mutterin päälle, mutta ei pohjaan asti. Hylsyn päästä hiotaan pois ainetta niin paljon, että kulmista tulee terävät. Sitten naputellaan hylsy kiinni mutteriin ja varovasti kierretään mutteri auki. Yleensä ei ole ollut kovin tiukassa.
Käytännössä noissa ei muuta eroa olekkaan kuin nuo päädyt. Itselläni on tuo alumiinipäätyinen. Se on ehkä hieman tukevampi. Painossa en usko suurta eroa olevan. Lisähintaa tekee vielä paineenalennin ja letku, jotka eivät kuulu grillin vakiovarusteisiin. Nuo keittolevyt eivät myöskään ole kovin tehokkaat. Itsellä ei niistä juuri ole kokemusta, mutta näin olen jostain lukenut.
Korvausilmareikä on käsittääkseni säiliön korkissa.
Yleensä LHM-pääsylinteri on myös väriltään vihreä.
Jos vaihtaa DOTit LHMmään on myös tiivisteet kaikkiin jarrusylintereihin ja pääsylinteriin vaihdettava ja varmistettava, ettei järjestelmään jää yhtään vanhaa nestettä. Nuo DOTti kumit eivät kestä LHMmää, vaan turpoavat ja voivat jumittaa sylinterin kuvailemallasi tavalla.
Näyttäis vähän siltä, että laturia pitäisi siirtää eteenpäin. Eli sinne alimmaiseen kiinnityspultiin sopivan mittainen holkki kiinnityskorvakkeen ja laturin väliin. Hihnapyörien pitäisi olla samassa linjassa, muuten ei ole hihna kovin pitkäikäinen.
-
JulkaisijaArtikkelit