Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ehkä sillä on haluttu saada vähän säätövaraa. Levyn paikkakin voi asettua eri kohdalle esim. levyn mitoituksissa voi olla pieniä eroja. Jos ei olis tuota säätölevyä ja satulaa pitäisi saada lähemmäs laatikkoa, niin olis siinä vähän miettimistä miten saa satulan kohdaleen jarrulevyyn nähden.
Jos levy mahtuu pyörimään satulan välissä ei mielestäni ole väliä onko levy ihan keskellä. Ei vaikuta edes palojen eriaikaiseen kulumiseen jos männät ei jumita. Jarrupaloihin kohdistuu kuitenkin sama voima molemmin poulin vaikka toinen mäntä olisi vähän ulompanakin.
Valitettavasti huomenna en ehdi pilkille, joten minua ei tarvitse odotella.
Masa
Muutaman kerran kävin tuota projektia seurailemassa kun Esa sitä Järvenpäässä rakenteli. Mieleen jäivät mm. vessanpöntön kannesta tehty kattoluukku ja peltier-elementillä toteutettu jääkaappi, joka sijaitsi jossain siinä vasemmalla puolella kuljettajan takana ja tietenkin tuo sahanpuruilla pinnoitus. Eri värit eri puulajeista.
Tarkkaan kuvaa katsoessa huomaa, että kovasti on ollut työn alla. Hyvältä näyttää. Olis kiva nähdä ja kuulla vähän enemmänkin tuosta projetista.
Juuri päinvastoin. Ehjä massa pomppaa, mutta jumittunut ei.
Ensimmäinen Nyytinen ilmestyi 1974. Vuonna 1975 alkoi ilmestymään säännöllisesti. Digilehtenä nuo alkupään numerot löytyy arkistosta. https://www.2cv.fi/jasenille/arkisto/
Minullakin muutama. Kunnosta ei tietoa, mutta jos ei kiire, niin voisin syksymmällä jonkun purkaa ja tarkistella, että on kunnossa.
Muistutuksena, että nyt siis puhutaan 0.05mm halkaisijaerosta ns. oikean ja väärän etsinnöissä. Joku voisi puhua hiusten halkomisesta ja sitä se kokoluokaltaan itseasiassa on!
Vaikka tuntuu hiusten halkomiselta, niin täytyy huomioida, että jos vaihdetaan esim. 102 suutin 107 suuttimeksi, niin käytännössä muutos on n.10%.
Tänään tuli päivällä ” Aatamin puvussa ja vähän Eevankin”…hieno sätkä..varmaankin -61..
terv. KariTämä tuli taas telkkarista. On näköjään Areenassakin katsottavissa. https://areena.yle.fi/1-415790 Kari arvioi vuosimalliksi -61. Rrekisterinumero tässä on UR-547. Mun eka sätkä oli UR-220 ja vm. -65. Oliskohan tuo elokuvan sätkä kuitenkin ehkä -64?
VIRALLISET SÄÄNNÖT KOPPA CUP 2019
Säännöt koskien autoja:
Ei ylimääräisiä voimanlähteitä.
Venttiilikopan tulee olla metallia.
Auto ei saa olla kuin 40mm pitempi kuin itse venttiilikoppa.
Pyörä ei saa olla yli 155mm halkaisijaltaan.
Auton maksimileveys 250mm
Auton suurin sallittu paino on 3600g.Säännöt koskien rataa:
Rata voi olla erityisesti kilpailuja varten rakennettu kaltevan ja kaltevan osan jälkeisen riittävän tasaisen alueen muodostama kilpailun järjestäjän määrittämä kokonaisuus.
Rata voi myös olla sopivassa loivassa mäessä. Epätasainen pinta päällystetään tarvittaessa sopivalla sileällä materiaalilla. Rata merkitään jollakin sopivalla tavalla.Säännöt koskien kilpailun kulkua:
Kilpailun järjestäjä määrittää rata-alueen koon.
Mikä tahansa auton osa ensinnä ylittää maaliviivan ratkaisee voittajan.
Rata-alueelta ulos ajautunut ajokin lähtö hylätään.
Mikäli kumpikaan ei pääse maaliin asti, pisimmälle päässyt on voittaja. Kilpakumppanin radalle eksymisestä ei rangaista.
Kontaktit sallitaan.
Kilpailun tuomari voi määrätä uusintalähdön.
Tasapelin jälkeen ajetaan uusintalähtö.
Kilpailu käydään kaksinkamppailuina Drag Race -kiihdytysautojen eliminaattorikaaviota soveltaen. Mikäli osallistuvien autojen määrä on suuri, voidaan ajaa alkukarsinnat ennen eliminaattorilähtöjä.
Voittavat autot jatkavat eliminaattorikaaviossa. Pyritään 8,16, 32 jne auton kaavioon, jolloin ei tule soololähtöjä. Mikäli osallistuvia kilpureita on kovin vähän, voidaan ajajakokouksessa sopia, että kaikki kilpailevat kaikkia vastaan.Eniten voittoja ajanut on voittaja. Tasapisteissä uusintalähtö tai -lähtöjä.
Ilmoittautuminen: Ilmoitetaan omistaja, auton nimi, kuljettaja ja kerho. Pisteet lasketaan autolle ja kuljettajalle. Omistaja / auto-yhdistelmä palkitaan.
Katsastuksessa varmistetaan auton sääntöjenmukaisuus. Sääntöjenvastainen auto ei voi osallistua kilpailuun. Voittaja-autot tarkastusmitataan.
Coppakulkimet katsastetaan ennen kisaa. Kisan virallinen katsastaja Matti Kivi (Panhard-kerho) on tarkka mies, joten sääntöjä kannatta noudattaa ja vilunki unohtaa jos kisailla aikoo.
Voi olla, että öljyä saaneet palat ei pesusta huolimatta pelaa niikuin kuivat palat. Vaihda yhden palan paikkaa puolelta toiselle, niin on samanlaiset palat molemmin puolin.
Stirwell Tuusulassa https://www.nettimaalikauppa.fi/Stirwell-Oy
Saatko laitettua tänne kuvan putken vauriosta? Usein on nuo putket jotenkin vaurioituneet, mutta tiivistymisen kannalta on tärkeää, että kunnossa on se osa putkesta, mihin tiivisteen huuli asettuu.
-
JulkaisijaArtikkelit