Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Joo, tänään enemmän Jasun kanssa asiaan perehtyneenä tajusin että sitähän tarvitaan tukirautana, ja mutka on siinä huohottimen takia. Eli korvaan vaan putkella tuon valumöykyn.
Kasailin Antin aihiosta tupla weberille imusarjaa. Vinkua ja kemppiä vuoronperään, kun aina jynssäsin jonnekin reijän. Nyt alkais olee sisältäkin semmonen, että luulis virtaavan ihan ok. Seuraavan kyllä ostan valmiina. 😀
Mites tää pakosarjan puoli? Onko tolla väliä koneen toiminnalle, vaikka poistais kokonaan? Nyt ajattelin vaan vetää lapun päälle, mutta on pirun vaikea hitsata tuolta välistä. Pitää varmaan toi kammio poistaa kokonaan, ja vetää vaan putki väliin jos tolla nyt yleensä on edes mitään merkitystä. Luulis pakokaasujen virtaavan paremmin ilman.Itse joskus korjasin jollain epoxilla ja muovin palasella. Toimi ainakin silloin hyvin. Joskus töissä joku ostanut tohon tarkoitukseen epoximassaa, joka on tavallaan muovailuvahaa, joka sitten kovettuu muotoonsa. En tiedä kuinka hyvin piti, mutta käsittääkseni sen pitäisi kestää bensaa. Sikakittiä ja alumiinia. 😆
Kari, tästä oli oikeasti puhetta matkalla! 😆 Mutta toi saa tällä kertaa mennä vanhalla runkopaketilla, sekä sillä sulta peräisin olevalla padalla. Katotaan jos sillä kerkeis. Jos ei, niin sitten. 😀
Hei,
Muutama vuosi vierähtänyt erilaisissa yhteyksissä. On tullu tehtyä muita autoja ja mopoja, sekä “vähän” otettua lomaa koko harrastuksesta. Aina välillä kuitenkin kummitellut mielessä ajatus joskos rättärinkin saisi taas nippuun ja pääsis ajelemaan. Eihän siinä kovin paljon tehtävää ole.. 😆 Kurkistus pressun alle, taju todellisesta tilanteesta ja ajatukset muualle. Ajattelin jo myydäkin koko härpättimen ensimmäiselle euroja tarjoavalle, kunnes tuli vastaan ohittamaton tarjous. Tämä johti pieneen (noin sekunnin) mietintään, jonka jälkeen olikin pakko katsoa seuraava vapaapäivä kalenterista ja pakata auto hakureissua varten.
Tämmönen tarttu matkaan:
Vähän madallettu, chopattu ja oikein hyvä aihio vanhalle rungolle. Se onneks tuli tehtyä aikoinaan hyvin. Vanhasta ei oo oikein mitään hyödynnettävää. Ovet ja lokasuojat on aika huonot, sekä banaanipeltiä en pakuun laita. Eli jos joku tarvitsee aihioita tai ihan käyttökuntoisiakin, niin multa löytyis kutosen ovet, lokasuojat, pelti ja kontin luukku. Ainiin, ja koko kori.
Tähän löytyy vielä kaikkea muutakin mukavaa, ja niistä pitää ottaa kuvia viikonlopun talli-iltoina. Tarkoitus olis kuitenkin tehdä hyvin, ja ihan käyttöpeli itelle. Äänieristystä pitää tässä harrastaa, ja mietinkin onko kellään siitä pakun kohdalla kokemusta?
Mutta niin. Projekti elää ja voi hyvin. 😀
Hyvä kommentti Kimmolta. Sehän olisi pelkästään hyvä, jos työlleen saisi jotain rahallistakin vastinetta kotimaankin markkinoilla.
Tiedä vaikka innostuisi itsekin joskus tekemään yhden oikeasti kunnolla.Onhan tuo punainen poikkeuksellisen siisti ja hyväkuntoisen näköinen. Vähän karrikoidusti kommentoin hintaa aikaisemmin, mutta viittasin sillä lähinnä siihen, ettei kyseessä ole kuitenkaan mikään erityisen vanha tai harvinainen yksilö. Toisaalta eihän noita oikeasti hyviäkään liiaksi asti ole, että siinä mielessä erityisen harvinainen se kyllä on.. 😀
Yleensä en osallistu keskusteluun hinnoista, mutta mistä ihmeestä noita pyyntejä oikein revitään? 😀
Olkoon ajettu mitä vain, mutta rättärissä ne kilometrit ei merkkaa ihan hirveesti, tai ainakaan 5-6 tuhannen euron verran.Ja mikä ihme tuossa punaisessa maksaa noin paljon? Pitäsköhän maalata omakin siistiksi, jos vaikka hinta kolminkertaistuisi.
Nyt on renkaat ostettu MikaVeee:n kautta. Kiitos kaikille avusta! Toivottavasti menisi ilman sorvausta, jos olisin vaikka vähän mittavirhettä tehnyt…
Kiitos Kari vinkistä. Ja eiköhän nuo Burtonitkin kävisi. Pitääkin laittaa noista kyselyä menemään, nyt kun Jimmin tilannekin muuttui.
Terve!
Vau, tännehän on tullut paljon apua. Elikkä itsehän olen täysin peukalo keskellä kämmentä näiden kanssa. Koskaan en ole männänrenkaita ostanut edes mopoon. Hieman ensimmäistä viestiäni viisaampana, männänrenkaiden koon tulisi olla seuraava:
Mäntä 76,7
Sylinteri: 76,8
alin rengas leveydeltään 3,8
keskimmäinen rengas 2
ylin 1,73Tyypeistä en mitään tiedä, mutta sitronen ainakin kyseli nuo mitat, jonka jälkeen selvisi ettei minun moottoriin renkaita ole.
Kiitos vinkistä. Kysyin niitä sieltä joskus keväällä, mutta ainakaan tuolloin ei kuulemma ollut. Toki voisi kysäistä uudelleen.
Yksi kutosen kampi palasi myyntiin, laatikko varattu.
Kampi on hyvä, ei ole väljää eikä ruostetta tms.Toinen kampi, lohko ja nokka alustavasti myyty.
Vielä löytyy hyviä kansia, lohko, kampiakseli, nokka-akseli yms.Levylootaan siis mukaan levyt, palat ja satulat. Levyt ja palat ihan hyvät, vaikkakin käytetyt.
13.1.2011, 15:39 vastauksena käyttäjälle: Myydään 2cv6 vm1976 – pienellä laitolla kovaan ajoon. #159779Ai juma mikä etupenkki. 😀 Tuommoisen haluun kyllä itekin.
Kiitos! Pitää tarkastaa nuo mainitsemanne asiat. Raidetanko oikeastaan ottikin parhaimmillaan tukivarteen kiinni, mutta se ei johtunut liiallisesta madalluksesta, vaan raidetanko oli vääntynyt. Se korjattiin jo katsastukseen.
Tuo keulan pomppiminen on siltikin mysteeri. Ilmeisesti pitäisi kuitenkin olla huomattavasti parempi ajettava. Tämä ei kyllä kallistu mutkassa nimeksikään, että sekin voi kaiketi vaikuttaa.
-
JulkaisijaArtikkelit