Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 109)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Channelointi ? #149305

    Minulla on yksi “valmiina”, eli rekisterissä ja ajossa. Sitä channeloin kynnyskotelon verran, muistaakseni ~6cm.
    Ongelmia tuli tuhat, ja niistä on muutama jo ratkaistu. Kuitenkin yksi merkittävä vika pitäisi korjata ennen kesän ajoja.

    Ohjaus on tuhottoman jäykkä, sekä ohjausgeometria päin p****ttä. Eli mutkaan ajettaessa vähän vauhdikkaammin, alkaa rättäri puskea ojaan väkisin. Keula alkaa pomppimaan kuin nimismiehenkiharaan ajettaessa, eikä auto siksi ohjaannu. Onneksi tämä tuli huomattua ennen kovempia revittelyjä, ja henkivahingoilta säästyttiin. Ohjauksen jäykkyys on mallia: rattia väännettävä kaksin käsin oli vauhti mitä vain, ja liikenneympyrässä ihan tosissaan. Ohjaus myös palauttaa surkeasti, joten ympyrässä on hyvä olla nopeat kädet.

    Syynä voi olla myös madallus varvoista. Ohjaus juuri remontoitu täydellisesti, ja vain hammastanko on vanha.
    Kari ehdotti Superin etuakselia, mutta niitä ei taida löytyä ihan joka nurkalta? Itse olin suunnitellut olkatappien “oikaisua”, eli rälläköintiä irti, ja hitsausta uudessa kulmassa takaisin. Ideoita kenelläkään?

    Matti H

    vastauksena käyttäjälle: Ostetaan 2cv4 moottori #159703

    @kari80 wrote:

    Kuka edes kehtaisi pyytää 35 – 40 vuotiaille käytetyille laitteille takuuta..no hinnathan karkaisivat tai sitten kukaan ei myisi.
    Myynnissä hieno Acadyane, takuu 5 vuotta ilman km rajoitusta eli jos hajoaa saat puolet kauppahinnasta takaisin.
    Hinta vain 18000e, nyt nopeimmalle terv. Kari 0400-697947

    😆 Samaa mieltä. Vaikka ihan vilpittömästi tavaroita myynkin, niin rättäreiden kohdalla en kyllä uskaltaisi antaa mitään takuita. Tietysi jos ei toimi ollenkaan, tai laukeaa samantien, on asia eri.

    vastauksena käyttäjälle: Harvinaista herkkua, ei enää tarjolla, 4×4 osaa #159551

    Ei se hinta, vaan oma rahatilanne. 😆 Olis lähelläkin.

    vastauksena käyttäjälle: Ostetaan levylaatikko kutosen lohkoon -Ostettu- #159876

    Laatikko ostettu

    vastauksena käyttäjälle: M: Kutosen moottori ja laatikko -myyty- #159570

    MYYTY

    vastauksena käyttäjälle: Ostetaan levylaatikko kutosen lohkoon -Ostettu- #159875

    Laitoin sulle viestin. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: M: Kutosen moottori ja laatikko -myyty- #159569

    Tätäkin voisi päivitellä. Eli tekniikka on nyt irrallaan, ja myytävä paketti sisältää:

    -2cv 6 moottori, sisältää kaasarin ja kärjellisen sytytyksen. Kaasariksi saa valita joko DX:n, tai alkuperäisen 2-kurkkuisen.
    Aikaisemmin kun haukuin konetta laiskaksi, oli siihen ihan hyvä syykin. Kaasuttimen sisälle oli pudonnut ilmanputsarin kiinnityspultti. (8cm pitkä m6) Sen huomasin onneksi jo kesällä, ja meno parantui kummasti. Ja nyt kun purin imusarjan irti, paljastu että kaasarin ja imusarjan välinen kumi-/paperitiiviste on liian pieni, ja ahisti reilusti. Se paksu tiiviste oli alkuperäinen ja sopiva. Eli en tiedä vaikka menisi tiivisteen korjauksella taas vähän paremmin.

    -Kutosen loota rumpujarruilla. Tähtikytkin, käsijarruvaijerit. Suosittelen jarrujen kehimistä, vaikka meni se noinkin hyvin leimasta läpi.

    Moottori on ollut minulla käytössä ehkä 1500km tai alle. Ei kolise. Puristukset on hyvät, ja kulku sen reilun 100 km/h omalla kokoonpanollani. Konetta voi koekäyttää ennen ostoa. Tästä hyvä, apulaitteita vaille valmis paketti keulalle ensi kesäksi.

    Hinnaksi ajattelin 550e. Vaihdossa voisin ottaa levyjarrullisen laatikon kutoseen, tai kutosen uudet/hyvät sylinterit ja männät. Hinnasta saa sanoa, koska minä en osaa sitä oikeaksi määritellä enkä aijo tässä iässä aloittaa osien hamstraustakaan. Eli tarjotkaa rohkeasti. 🙂

    Terveisin

    Matti Honkasalo
    0414392489
    matti.honkasalo@wippies.fi

    vastauksena käyttäjälle: Ebay/vast #155045

    Ai. No muut muutokset ovat kuitenkin ollut ilmeisen tarkassa syynissä? Siis tarkoitan mittaristoja, rattia yms. Tai siis näin olen ymmärtänyt, ja voin olla tässä täysin väärässäkin. Olkatappeja ei ole tarkoitus vääntää, vaan leikata irti ja hitsata uudelleen kiinni. Joku työkalu pitää kyllä kehittää, että ne saa oikeaan kulmaan, tai ainakin molemmat puolet samaan kulmaan. 😀

    vastauksena käyttäjälle: Ebay/vast #155043

    Minusta tuo on hieno. Ollut aikanaan varmaan melkoinen urakka jo pelkkien lupienkin kannalta.
    Ja kupliinhan saa älyttömän hienot systeemit tekniikkapuolelle. Ajettavuus madalletulla kuplalla on reippaasti parempi kuin madalletulla rättärillä, jo vakio alustalla, saatika tuollaisella. En tosin ole ko. yksilöä ajanut. Omani vaan oli myöskin parhaimmillaan mallia renkaat kenossa. Tosin saas nähdä paraneeko tuo rättäri, kun niitä olkatappeja ensiksi oikois.

    vastauksena käyttäjälle: 66:n mörkö #147855

    @kari80 wrote:

    Kylläpä laittoi Olli semmoisen kuvan ettei Matin tarvise ensi yönä nukkua..niin ja olishan mulla se Spa-kone vielä jouten..siihen ruisku ja fööni niin ei varmasti
    sätkän laatikko kestä.
    Laita Matti kuvia projektista niin tiedetään millä tulet Helluralliin !! sulla on lyhyt matka ei mene bensaakaan kuten Vaasan reissulla.
    t. Kari

    Jep, tuossa on hyvä esimerkki älyttömän hyvästä työstä. Noin hienoa ei takuulla ole odotettavissa. Kari, kerro ihmeessä hintapyyntöä siitä koneesta. Sellaselle olis tarvetta, ja ruisku kummittelee mielessä kauheesti. Kuvia tulee kun uskallan ensin aloittaa. Nyt on haettu vasta ryppypelti ja tehty photoshoppausta.

    @PienempiOlli wrote:

    Muuten kuullostaa hyvältä mutta jätä hyvä ihminen ne omat etulokasuojat, tähän maailmaan ei tarvita enää ainuttakaan rättäri tractorodia 😕
    Niin ja ne takaovet kanssa, rättärin designia on todella vaikeaa muuttaa fiksusti kaksioviseksi ja lopputulos tulee luultavasti olemaan ikävästi
    “ite tein” tyyppinnen.

    Niin ja enemmän ei oikeasti ole enemmän. Tee tyylillä ja harkiten.

    -Olli

    Kiitos hyvistä vinkeistä. Tässä on vähän tehty vastaavia havaintoja, opeteltaessa samalla photoshoppausta. Kun saan kuvan järkeväksi, voin sen postata tännekin. Noh, etulokareita ei ole vielä onneksi hankittu, joten vielä on aikaa harkita. Voisi ehkä kerrankin noudattaa tuota “harkiten” -tekniikkaa, ja ehkä vähän yrittää tehdä hienoakin.

    vastauksena käyttäjälle: 66:n mörkö #147850

    @Jasu wrote:

    Ei sit muutaku rälläkkä laulamaan..?

    Viimeks kun noita rakentelusäännöksiä on tavattu tullut, niin oviluvun muutokseen on pitänyt lupa hakea AKEsta, nykyään Trafi. Ehkä sitä nykyiselläänkin haluavat..? Oopperaikkunan poistamiselle ei ole mitään esteitä, peltiä vaan tilalle eikä tästä huolta ole… Sama koskee tuuletusluukkua, tätä on jo käyty kyselemässä karsastuskonttorilta, onnittelivat “porsaanreiän” löytämisestä pykälissä..!

    Eikä sitä konetta kauaa ruiskuks muuta, jos sille päälle ryhtyy… 🙄

    Pitää eka vähän siistiä tallia, mutta kyllä se viikonloppuna saattaa heilua, ellei isällä ole tallille parempaa käyttöä. 🙄
    Jep, tuo lappu pitää tässä täytellä, ennen ku ovet hitsailen. Ja jasu, sinä kuulet siitä kyllä ensimmäisenä, jos ruisku-projekti alkaa. 😆

    vastauksena käyttäjälle: 66:n mörkö #147848

    Noniin, nyt kun on kesän verran kerätty pääasiassa positiivista kokemusta, on taas aika työntää projekti talliin ja ottaa rälläkkä käteen.
    Kiitos muuten kaikille, jotka pohossa olitte ja juttusille tulitte. Oli todella mukava viikonloppu, ja tuli kauheasti uutta puhtia harrastukseen, kun huomasi että kyllä näillä joku muukin ajaa (omalla kylällä pidetään lähinnä hulluna).

    Mutta niin. Talven suunnitelmissa on pellittää ainakin oopperat, chopata kattoa tuuletusluukun verran ja varmaankin poistaa takaovet. Konttorillakin pitää vierailla asian tiimoilta, sillä en tiedä saako moista edes Suomessa harrastaa.

    Järkevä selitys monen mielestä varmasti typerään urakkaan on se, ettei takapenkillä, tai takaovilla tee tässä autossa enää mitään. Etenkin kun katto tippuu ja etusohva siirtyy vielä lisää taakse (tämä pitäisi tehdä kuitenkin ajoasennon mukavoittamiseksi) on takapenkki viimeistään heivattava pois. Takaovet vaiketuttavat choppausta, enkä jaksaisi kaikkia auton ikkunoita olla madaltelemassa ja ovia sovittelemassa. Se on vi?¤%&#?nen urakka. Näin. Myöskin erilliset etulokasuojat, todennäköisesti jawan, ovat tulossa. Omat on surkeessa kunnossa, ja niitä tekisi kauheasti mieli yrittää muuttaa. Saas nähdä, onnistuuko.

    Hirveesti olis hommia, enkä varmaan ruiskuun kerkeä perehtyä tulevana talvena. Toivottavasti kuitenkin ollaan ensi kesänä jo Ranskaan valmiita! 🙂

    vastauksena käyttäjälle: O: käkikello vilkku #157636

    Meiltä löyty juuri tuollaisia rele-mallisia hyllystä. Löyty yksi aito ja oikea käkikellokin, mutta siitä puuttuu jotain osia. Ainakin se vipu millä vilkun suunta valitaan, ja joka sitten palautuu. Jos jollain on tuollainen rikkinäisenä, niin saa tarjota.

    Kiitos.

    vastauksena käyttäjälle: Nettiautossa wanhus #158710

    Minun mielestä tuo on vain huonoa vittuilua. Jos ei halua oikeasti kauppaa tehdä, miksi edes laittaa jotain ilmoitusta jonnekin. Itse olisin jopa kiinnostunut, mutta en viitsi edes soitella.

    vastauksena käyttäjälle: 66:n mörkö #147847

    @PienempiOlli wrote:

    Komia tuli! Hienoa että Suomeen tulee jotain muutakin kuin
    tapahtuma tarroilla ja reppupepuilla tuunattuja sätkiä. Perästä
    saisi fiksumman kun peräpellin nostaisi luukun tasolle.

    Vois alkaa toimimaan kun laittais oman kaasarin ja kärjellisen sytkän :mrgreen:

    -Olli

    Kiitos olli. Joo, perästä tuli tuollainen vahingossa. Ajattelin “tasoittaa perän”, mutta en muistanut että luukku tulee ylemmäs. Joo, kyllä huomaa ettei näistä liikaa ole ymmärrystä. Seuraavalla kerralla paremmin. Toisaalta tämä mahdollisti rekisterikilvenvalon piilottamisen tuonne luukun alle.

    Heh, kaappien uumenista saattais löytyäkin alkuperäinen väljä kaasari. Pitänee kokeilla.. 😆

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 109)