Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 109)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: O: kutosen/nelkun valopukki, ja ne renkaat #151123

    Kaik ostettu, paitsi renkaat!

    Niitäkin tuossa tarjottiin, joten voisinpa sanoa että jos ei kyseiseltä myyjältä niitä osteta niin sitten varmasti kaupasta.
    Eli oikeastaan kaikki jo käytännössä löytyy.

    Kiitoksia vinkkejä sekä osia tarjonneille!

    vastauksena käyttäjälle: Sen seitsemää sorttia.. #150783

    Laitoin yksityisviestiä

    vastauksena käyttäjälle: Pakoputki -asiaa #143902

    En löytäny mitään sopivampaa aihetta, joten lainaampa tätä.

    Eli mitä laki sanoo tuosta pakoputkesta? Koitin kaverilta (katsastusmies) kysyä, mutta sanoi ettei äkkisältään muista.
    Pitäisi nimittäin kohta taitella putki alle, ja kerran kun sen alusta loppuun teetättää, voisi tehdä samalla hyvän ja suht. laillisen.
    Auto on vm. 66, joten ääntä saa kaiketi lähteä suht. paljon.

    Suunnitteilla on siis ollut tehdä pakoaukoilta 60cm päähän y-kappale, jolta sitten yhtenäinen putki loppuun ja ulostulo esim. kuskin puolelta takarenkaan etupuolelta. Vaimennuksen ajattelin toteuttaa yhdellä vaimentimella loppupäästä.

    Pitäisi vain vähän tietää putken paksuuksia. Ajattelin laittaa tuon alkuperäisen imu- ja pakosarja -yhdistelmän solmuun ja kehitellä jonkun “paremmin” hengittävän. Auto tulee kesäkäyttöön, mutta lämmönvaihtimet olisi silti poikaa, eli ne haluaisin säilyttää. Katselin kuvia netistä, mutta vastaavissa projekteissa oli kuitenkin heitetty lähes poikkeuksetta lämmönvaihtimet pöpelikköön..

    En tiedä auttaako ko. uuden putken rakentaminen suorituskykyyn pätkääkään. Moottori on perus kutonen, audin sytkällä ja toyotan kaasarilla. Ajankohtaiseksi homman tekee kuitenkin se, ettei tällä hetkellä ole putkstoa lainkaan ja kaveri tekisi sen todella edullisesti.

    Muuten, saako pakoputken päätyä kääntää ylöspäin ja kuinka paljon se saa tulla auton korin alta esiin?

    vastauksena käyttäjälle: O: kutosen/nelkun valopukki, ja ne renkaat #151122

    Kiitos paljon!

    Pitänee rekisteröityä tuonne ja kysellä, sillä tuossa ei sanota tarkkaa määrää. Jos vaikka joku olisi pistänyt määrän mieleen, valuttaessa mehut pihalle. 🙄

    vastauksena käyttäjälle: O: kutosen/nelkun valopukki, ja ne renkaat #151119

    Hmm. Totta turiset. Pitänee kuitenkin vielä yrittää, jos jollain olis vaikka ylimääräisenä. Pahimpaan hätään pitää kuitenkin tilata, eli tän kuun loppuun.

    Jos tiedät mistä sais kallistuksenvakaajan, niin saa kertoa. 🙂

    Muuten, tietääkö kukaan paljon ami6:n iskareihin pitäisi laittaa öljyä, ettei tursua pihalle mutkissa. Oli omista sen verran vanhat mehut karannut, ettei ihan varmuutta saanut. Nytkin tuntuu niin jäykiltä, että varmaan antautuu viimeistään katsastuksessa. Ilmaa iskarissa ehkä 1/5 -osa.

    vastauksena käyttäjälle: Maalaus #147251

    Katso mallia projektit-osion mörköstä, kun kohta pääsen tähän samaiseen vaiheeseen. Siitä tulee kaunista. 😆

    vastauksena käyttäjälle: Rättikatto #150879

    Itseäkin kiinnostaisi, kun sellainen pitäis kohta tilailla.

    vastauksena käyttäjälle: 66:n mörkö #147810

    Tänään tuli lähemmäs puolen neliön verran erinäisiä paikkoja pohjaan, uudet lattiat sekä tangot kynnyksien väliin eteen ja taakse. Samalla piti vetää kori suoraan, taas vaihteeksi. 😆

    Tuota koppaa ei kyllä paljon tarvii ympäri heitellä, ku ristimitta tulee taas ajankohtaiseks.

    Vielä tarttee tosiaan jarruputken ja pääsee läjäämään tuon härvelin. Loput palikat ei ole niin kiireellisiä, paitsi ehkä kallistuksenvakaaja. Jos jollain lojuu sellainen nurkissa, niin äkkiä tarjoamaan. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: killan projekti? #143158

    Tuohan on valmiimpi kuin mörkö. Ja _ehkä_ “hieman” paremmin tehty. 😆

    vastauksena käyttäjälle: 66:n mörkö #147809

    Joo, elikkä itselläni on siis vanhempi akseli. Ilmeisesti alk.peräinen vm.66. En ole vieläkään tilannu noita letkuja, kun vähän tässä on nyt arvottu noiden välillä. Edessä on pääsylinteri ja polkimet jostain kutosesta, joten liittimet menis varmaan paremmin uuteen systeemiin?

    Noh, kuitenkin. Nyt on etupää ja jarrut kasattu kokonaan. Taakse tuli uudet jarrut (paitsi rummut), sekä eteen uusittiin renkaiden laakerit, hammaspyörä, olkatapit yms.. On muuten mielenkiintosta hommaa tuo ohjauksen remontointi. Hermot meni muutamaan otteeseen, kun mikään paikka ei aukea ja lukitteet on hakattu kaikkialle kaiken paskan alle.. Voin kuvitella millaista olis ollu, jos osia ei olis hiekkapuhallettu ekana.

    Lattiat meni vaihtoon, eikä viitsitä tuhota valmiita lattioita noiden isompien jousipönttöjen takia. Siispä niitä on nyt askarreltu. Mahdollisesti sunnuntaina lattiat kiinni, jonka jälkeen jarruja lukuunottamatta alusta ja koppa reilassa.
    sitten jarruputket alle, koppa niskaan ja mosa keulille.

    Kyllä tää vielä valmistuu!

    EDIT: Kyllä ne levyt tulee varmaan seuraavan moottorin kanssa, kun olisi tarkoitus sitten sovitella erilaista voimanpesää keulille (tosin erilaisella laatikollakin), mutta kaikki aikanaan. Tämän kesän saa rummut palvella, kunhan pääsisi joskus ajamaankin.

    vastauksena käyttäjälle: Iskareiden ja massojen huolto #150662

    Tänks! Noi putketkin huolletaan tietty samalla tavalla, eli uutta öljyä pesään mikäli ei pahasti vuoda. Vois samalla koittaa tehä vähän jämäkämmät.. 🙄

    vastauksena käyttäjälle: 66:n mörkö #147807

    Mörkö heräs talviunilta! Pienessä unenpöppörössä on vieläkin, mutta edistystä tapahtuu vaiheittain.

    Alustan osat siis puhallettu ja maalailtu. Nyt akselit ja jousipöntöt kiinni rungossa, jarrut purettu jne. Seuraavaks pitäis tilata osia reilummalla kädellä, jonka jälkeen vois alkaa niputtamaan konettakin. Konepeltiä, lokasuojia yms. hitsailtu vähän läjään.

    Runkoon pitäis seuraavaksi kaiketi laitella jarruletkuja yms., mutta niistä ei itsellä ole mitään käsitystä.

    vastauksena käyttäjälle: M: Huonoja moottoreita ja laatikoita #149820

    Tilataidetta taitaa saada ilmaseks kauniimpaakin, mutta ostaja on aina oikeassa!

    vastauksena käyttäjälle: 66:n mörkö #147805

    Akselit, tukivarret, jousipöntöt ja massat puhallettu ja vedetty epoxit niskaan. Edistystä tapahtuu hitaasti mutta varmasti. 😉 “Kohta” kasaamaan.

    Valkolakki vähän jarruttaa vauhtia, mutta jos sen saisi vaikka keväällä vetää päähän niin vauhdittuisi tämäkin projekti.

    vastauksena käyttäjälle: 66:n mörkö #147803

    Joo kyllä tässä kohta pitää turvautua johonkin äkilliseen loppukiriin.. 😀
    Se on jännä miten ihminen voi keksiä itselleen muutakin tekemistä kuin olla autotallissa.

    Mörkö on edistynyt ihan ok! Lattiat tekemättä tosin vieläkin, koska runkoa ei ole saatu kasattua. Lattiat olisi tarkoitus tehdä vasta ns. rungon päälle. Runko odottelee tukivarsien, massojen ja akseleiden hiekkapuhallusta, jotka olisi menossa puhkuttavaksi keskiviikkona. Sitten epoksit niskaan niille+kopalle, jonka jälkeen ei ole “kuin” tekniset murheet, sähköt, yms.

    Hitsauksetkin alko luonnistumaan ihan kivasti, eikä tarvitse mitään saumoja hioda/kittailla, kun epoksilla menee pienet reijät mukavasti umpeen.

    Ainiin, hyvä kutosen lohko, loota sekä apulaitteet löytyi! Enää tarttee vaan männät+sylinterit, jotka kannattas varmaan jostain uutena tilailla.

    Iso kiitos vielä moottorin osien myyjälle! :—-)

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 109)