Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hyvä idea muutes. Oon itekin satunnaisesti käyttäny katkaisulaikkaa, mutta silti tulee monesti ohennettua ympäröiviä peltejä noilla hiomapaperilaikoilla.
Hiljaa tulee hyvää, muttei mörköä. 😉
Joo onnistuu kyllä. Itellä vain niin iso näyttö ja resoluutio, että nuo kuvat on ns. “pieniä”. Pienennän jatkossa enemmän. Toisaalta voisin laittaa myös urleina kuvapankkiin, jos jonkun nettiyhteys on sen verran hidas, että kuvia lataa kauan.
EDIT: Nyt kun oikein etsimällä etsi, niin olisihan siinä vanhassakin nelkun kontissa ollut joitakin ruusuja. Joten hyvä hommahan tämä korjaus oli! 😉 Vielä kun saisi nuo saumat tiiviiksi.
Toi 66:n pala kontin alle oli tosiaan niin huono, että siihen piti vääntää kaikenlaista palaa ja lappua. Ruma mutta huono.
Kiitos neuvoista kaikille!
Tässä projektissa en ole kyllä pistehitsejä paljon poraillut (hölmä kun olin), mistä syystä tällä hetkellä kasaaminen on vähän hitaampaa.
Projektissa oli taas pienoinen taantuma johtuen **tutuksesta omaan päähän. Rälläkkää kun on niin helppo heilutella.. En edes ymmärrä mikä idea oli purkaa täysin ehjä nelkun perä, jotta voisin hitsata tilalle ruosteisen 66:sta?! 😯 noh., jälki on ainakin projektin nimelle uskollista. Se pala 66:sta oli nimittäin niin laho, ettei sitä voinut sellaisenaan laittaa kiinni. Pohjasta piti laikata pitkä suikale pois, jonka jälkeen istuvuus meni pilalle. Tästä selvittiin hienosti tälläämällä paksu putki tukkimaan lattian ja perän väliin jäävä ilmarako. Eihän se vinoon laikattu 66:n palanen vieläkään istunut, joten hienosäädön suoritin terapeuttisesti vasaralla. Nyt istuu, vaikkakin erittäin vinosti, mutta ainakin jotenkin!
Tänään pääsen taas käyttämään paikallisen ala-asteen koneita, joten saan tehtyä korjauspaloja tuulilasin ympärille.
Kuvia jonkinlaisesta edistymisesta ja luokkasaumasta: 😆
Taidonnäyte itsessään! 😆 Putkeen on tehty reijät rungon aisoille.
Toiselta puolelta. Putki hieman vinossa, mutta niin oli kaikki pellitkin, kun ihan ite vapaallakädellä rälläköin.
Paskamaisia paikkoja korjata
Vähän siistittynä. Pitää koittaa kyhätä tohon sopivat palaset tänään.
Toisella puolella edistyy… Sain aikaiseksi pään kokoisen reijän, jota nyt vähän paikkaillut. Hölmönä menin hiekkapuhaltamaan ton palan, joten meinaa olla vähän ohutta. Pala on peräisin siitä alkuperäisestä keulasta. Tossa oli sitä jotain epämääräistä tinaa mikä pärsky tuhottomasti. Tää on hyvä esimerkki näistä hitsaajan taidoista. 😀
Pari paikkaa vielä. Kohta pääsee jo lattioita vääntämään.
Tässä vielä kuva kontista. Pohjassa näkyy korjauspaloja, joihin tulee kiinni rungon aisojen pidikkeet, jotka seuraavassa kuvassa. En uskaltanut laittaa kiinni ennen korin sovittelua rungon päälle.
Siinä aisojen pidikkeet, tai tuet. Vanhoja ei ollu. En sitten tiedä onko noilla käytännön merkitystä siellä korin pohjassa?Tällästä tälläkertaa. Toivottavasti tulevaisuudessa saa enemmän aikaiseksi, sillä joulu lähestyy ja korin oli tarkoitus alkaa olla tämän vuoden puolella.
Ei hemmetti. “Ei tarvitse _kuin_ pellittää”, kuulostaa helpolta ja hauskalta, mutta ei saata** kun ei tule kuin reikiä. Menin viisaana poikana hiekkapuhaltamaan korjauspalat jotka otin vanhan tuulilasin yläreunasta, niin eiköhän pelti ole luokkaa millin kymmenys. Tuosta hitsaamaan kempillä jonka tehoja ei saa enää alemmas ja silti reikiä pukkaa.. 😡
No, ulkonäöstä tinkien ja hermoja säästäen. Rojekti etenee kyllä. Huomenna kuvia luokkasaumasta. 😆
Toivottavasti kontissa on edes vähän terveemmät pellit.. 🙄
Kiitos kannustuksista! 🙂
Rälläkkä heilui ajoittain niin vauhdilla, ettei järki pysynyt samassa kelkassa. Saatiin kuitenkin etupää istumaan pienen mietinnän jälkeen, vaikka isä meinas olla verenpainelääkkeiden tarpeessa. Pitää myöntää että ilman apua se olisi varmaan vähän vinossa. 🙄
Kummasti lisää motivaatiota kun saa tuonkin verran aikaseksi. Tosta on nyt helppo jatkaa, kun ei tarvitse kuin pellittää. Kaikkien etupään paikkausten jälkeen enää lattia ja takakontti. Sitten se on siinä, ja mukavin osuus edessä.
Eli vähän jo edistytty. Tosiaan helpotti aivan mielettömästi kun sai rungon suoraan kunnostettuna, niin ei tarvitse sitä sen kummemmin pakertaa.
oppipoika, hieno homma jos joku tykkää näitä lukea! 🙂
Välillä voi tulla pieniä taantumia tämän päivityksen suhteen, mutta projekti ei suinkaan ole jäätymässä.Kopan olisi tarkoitus olla kunnossa ennen joulua, jonka jälkeen voisi alkaa miettimään yksityiskohtia yms. mukavaa. Myöskin Isän vanhus olisi tarkoitus saada talliin jossain vaiheessa, joten pitää yrittää vähän heilua tuolla tallissakin.
Hieman kyllä harmittaa kun piti tuosta 66:sta luopua. Se oli vaan niin lohduttoman huono. Ajoittain innostusta kunnostamiseen oli hirveästi, mutta eihän se ollut edes mitoissaan. Sitten kun korjauspalat konttiin olisi maksanut älyttömiä, eikä tosiaan ollut sitä tervettä peltiä mihin laittaa kiinni.. Koitan nyt hyödyntää sitä mahd.paljon, esim. rintapelti ja osa tuosta kontista tulee käyttöön, sekä tietysti sisusta, penkit, ovet, konepelti etc.
Tosiaan. Ollut vähän hiljaisia hetkiä takana, kun on pitänyt elämääkin elää ja koulua käydä. Mutta mutta, nyt viikonloppuna tapahtui ihan mukavasti edistystä.
Osia siis haettiin viikko sitten seuraavia:
-Todella hyvä ami6:n runko.
-Nelkun hapan kori
-kynnykset
-isot jousipöntöt
-ymym mukavaaTekniikan tarve on edelleenkin, mutta muuten alkaisi olla kaikki osat kasassa!
Tuo nelkun kori vaatii varmasti hieman selittelyä, mutta puolustaudun sillä, että tulee siihen aikakin vähän 66:stakin. ^^ 66:n perä oli auttamattoman laho, eikä sitä voinut hitsata. Muutenkin koppa oli/on täysi katastrofi. Nelkku on muuten yhtä huono, mutta perä on parempi.
Kuvia kuvia kuvia.
Nelkku tuotuna talliin. Näyttää tässä paremmalta mitä on.
Päätin tehdä vähän sekarotusempaa mallia, joten rälläköin vähän perää. Tilalle laitan huomenna 66:sta, jotta saa nätimmän. Silee perä on hienompi.
Kynnyskotelot on molemmat huonot, mutta saa niistä vielä.
Vähän päätyjä jo pellitin.
Sitten otetaan 89 charlestonen keula, joka on ainakin parempi kuin alkuperäinen. Tämä kulkeutui meille kelkkamäestä.
Se meni paikalleen pienen suostuttelun jälkeen. Ovet istuu hyvin!
Tekemistä vielä riittää paikoittain. toinen puoli paljon pahempi.Lievestuoreella on KS sinkki (myytiin juuri, joten nimi on voinut vaihtuakin), joka ainakin sinkittää runkoja, koreja tms. Allas muistaakseni Suomen toiseksi suurin. Koon voin tarkastaa, sekä hinnan, kun en juuri nyt muista.
Alunperin oli tarkoitus projektin runko tuolla uittaa, sekä ehkä lokasuojia tms., mutta taitaa jäädä tekemättä.
Kato kaima! Nyt melkein hävettää, mutta vetoan siihen että luulin nimen olleen vapaa. 😳
No, siitä tulee varmasti nimeä kunnioittava. 😉
@Isoo-Jukka wrote:
Minusta Matilla on kunnon asennetta!
Jos osoittautuu sitten ylivoimaiseksi, otetaan suunnitelma B.
Kiitos Jukka. suunnitelma B vaatiikin sitten jo reilusti käteistä. 😆
@Jasu wrote:
Ei varmaan tänään käymään ehdi, mut kyllä tässä joku päivä loppuviikon aikana pitää pyörähtää…
Korjauspalikoista sen verran. Killan jäsenyys kun varmistuu, niin sitten olet oikeutettu hankkimaan Killan varaosamyynnistä palikoita. Sieltä saa mm. Wanhuksen lattiapellit á80€ ja etukotelon (mahtoiko tämä olla se etujalkatilan kolmiokotelo, olettaisin ainakin) korjauspalat 35€ hinnalla. On ilo laittaa kohtalaisen mittatarkkoja peltejä, ja ennenkaikkea ruosteettomia paloja paikalleen, joiden “varaan” voi sitten lähteä taas rakentamaan kuljinta kohti uutta loistoa…
Nuo kun hankkii, niin niillä pääsee jo kivasti eteenpäin. Lisäksi sitten kynnyskotelot, ei nekään ihan älyttömiä maksa. Ja ellen ihan väärässä ole, niin taitaa Suolahdessa olla kynnykset ja lattiat “joutilaana” tällä hetkellä, ehkä tähän projektiin voisi olla puhuttavissa kätevästi..?
Sitten näille skeptikoille varoituksen sana. Tuossa perheessä käytännössä kaikki ajopelit ovat olleet peräisin “ruttutukusta”, eli jossain määrin peltiviallisia yksilöitä. Siellä osataan siis taputella peltiä, eikä pelätä ihan pieniä haasteita. Eivät tuohon muuten olisi lähteneet, vakaa usko on että tuosta se vielä syntyy..!
Ei Jasu kiirettä, mutta tule kun kerkeät. Pitääkin keskustella noista paloista, sekä vielä vähän kysellä, esim. sieltä suolahdesta. 🙂 Runko-asia näyttäisi ainakin olevan hanskassa tältä erää, kiitos Jukan.
Ehh. Äläs Jasu yleistä. Se on käytännössä testattu, ettei minusta ainakaan tule peltiseppää. 😆15.10.2008, 22:29 vastauksena käyttäjälle: MInkätyypistä mussiikkiva rättärisissit kuunteloovat ? #140946Vähän vaihtelee, mutta pidempään kuuntelussa olleita yhtyeitä ja artisteja voisi olla..
-Blondie
-Cmx
-Coldplay
-David Bowie
-Def Leppard
-Dire Straits
-Guns N’ Roses
-Hanoi Rocks
-Lapko
-Leevi and the Leavings
-Maj Karma
-Metallica
-Motörhead
-Mötley Crüe
-Neil Young
-Nirvana
-Pelle Miljoona
-R.E.M.
-Sentenced
-Slipknot
-Soilwork
-Supertramp
-The Cardigans
-The Cranberries
-The Cult
-The Police
-Therapy?
-Twilightning
ja tietysti 22pistepirkkoKiitos kannustuksesta miki!
Kyllä se nimenomaan niin on, että vaivannäön määrä on suoraan verrannollinen siitä saatavaan iloon. Tuosta se kuljin tulee, ja aivan varmasti kesään mennessä. 🙄
Korjauspaloja varmasti ostan, joten jos joku tietää mistä saisi halvalla (joko rälläkällä jo rikotusta korista, tai muuten) niin antakaa vinkkiä ihmeessä. 🙂
Noh noh. Eihän tuo ollut edes tontin huonoin. 😀
Kori ei ainakaan vaihdu, se on varmaa. Järkeähän tuossa ei varmasti ole, kun halvalla saisi parempiakin, mutta eihän se olisi enää sama. Onhan se mukava sitten muistella, että miten huonosta tuli kyhättyä. Aikaahan tässä on, eikä pelti paljoa maksa.
Runko kieltämättä vähän harmittaa, mutta pohdinnan jälkeen päätin etsiä paremman. Nuo kun ei ole hirveissä hinnoissa, ellei uutta hae.
Niinkuin Jasukin jo mainitsi – tarkoituksena ei ole entisöidä. Muutoksia varmasti tulee, ainakin sellaisia jotka jollain tasolla helpottavat urakkaa.
Tule Jasu ihmeessä käymään, niin pähkäillään mitä tuohon pitäisi hankkia ja mistä kysellä. Muutenkin kaikki neuvot ovat tervetulleita.15.10.2008, 08:40 vastauksena käyttäjälle: Retro Design mainostaa – 10.10.08 MUNANPUOLIKKAITA!! #141502Munanpuolikkaat ei pahemmin kiinnosta, mutta korjauspaloja yms. voisin tuolta kyllä tilata, mikäli niitä kimppatilaukseen huolittaisi?
-
JulkaisijaArtikkelit