Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hyvin tyypillinen oirea yksikurkkuisella kaasuttimilla varustetuissa sätkissä. Jos kaasutin on puhdas ja silti nypyttää niin seos liian laihalla ainakin tasakaasulla ajettaessa.
Ongelmaan yleensä auttaa tyhjäkäyntisuuttimen reilu suurentaminen ja/tai pääsuuttimen suurentaminen pykälää kaksi suuremmaksi. Tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa PICS 34:ssa kokonaisseokseen.
Nämä tietysti kuljinkohtaisia ja kokeilun kautta löytynee oikea ”setuppi”.
Ja kiitos vielä Niemisen Karille, joka meikäläisellekkin on avannut ykskurkkuisen sielunelämän ymmärrystä.
Kytkinakselin pikkustefa on helppo vaihtaa. Sen takana on laakeri tai pusla onko se vaihdettu?
Takastefan vaihtoon ei tarvitse erikoistyökaluja, paitsi momenttiavaimen millä laittaa vauhtipyörän pultit kiinni. Pultit ovat venyvät joten ne pitää vaihtaa uusiin. Vanhan tiivisteen saa pois kun kiertää siihen pari pientä ruuvia mistä saa vedettyä sen ulos, mutta varo tekemästä jälkiä kampeen tai lohkoon niillä ruuveilla.
Uusi tiiviste sitten mieluiten sellainen kaksivärinen orkkis tai Burtonin viton. Niissä on myös pieni huuli ulkokehässä, jolloin tiivisteen saa helposti oikeaan syvyyteen (ei pohjaan saakka).
Yksi pultti näyttää olevan varastossa
https://ranskalaiset.fi/tuote/kaasupolkimen-akselipultti-m9-m9-citroen-2cv/Nelkun poljin mysteeriin voi porata polkimen akselille reiän, jolloin tarvitset vain polkimen ja sen akselipultin.
Minun tietääkseni 4/6 sätkissä on vain kahta mallia, joko kolmikäpäläinen tai tähti ja ero juuri noissa pultien jaossa.
Kolmikäpäläistä saa sekä käpälä, että tähtiversioina. Näiden osia ei kannata sekoittaa. Kun vaihdat koko kytkinpaketin niin ongelmaa ei pitäisi olla.
Wanhus mallit on sitten eri asia…
Pistehitsattu ja ainakin ylälulmat juotettu/tinattu lisäksi.
Voisko olla kärjet kulunu ja sytytys mennyt aikaiselle? Tyhjäkäynnin vaeltaminen voi hyvinkin johtua ilmavuodosta esimerkiksi kaasuläpän akselista tai muualta. Oletko kokeillut että kaasarin mutterit on tiukalla?
Ami 8/ Dyane 6
https://ranskalaiset.fi/citroen-2cv-moottorityypit/Kyllä se dual tyyppinen on.
Kyllä korjaa!
Mun mielestä Redlinessa tapahtui joitakin vuosia sitten jokin muutos. Nimennomaan tuossa MT—90 tyypillä myytävässä. Koostumus oli mielestäni silminnähden juoksevampaa ”vetisempään”.
Tuolloin aloin käyttämään Totalin Gear 8 / Traxium öljyä, joka on toiminut hyvin.
Itsellä ollut käytössä sekä Redline että Total Gear 8 eli Traxium. Ei mitään eroa havaittavissa käytöksessä.
Sen sijaan kun lisäsin Gear 8:n joukkoon RVS käsittelyn niin nelosvaihteella kuulunut hiljainen ujellus hävisi kokonaan.
https://www.puuilo.fi/rvs-technology-vaihteistonkasittely-t5Pääsee kyllä liikkumaan hieman vaikka onkin pultti siinä hahlossa. Tai sitten se liikkui kuitenkin matopyörästä kuten alussa ehdotin.
Huonon osan voi myös vaihtaa.
https://ranskalaiset.fi/tuote/rattiakseli-2cv-745mm/
Dyaneen löytyy omansa.
-
JulkaisijaArtikkelit