Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 166 - 180 (kaikkiaan 770)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: LÄMMÖNVAIHTIMET #164311

    Toi Akailen ratkaisu on nerokas, ja tuo varmasti erittäin paljon lisä-lämpöä kabiiniin.

    Ehkä itsekin joku päivä vestelen tuollaiset……

    vastauksena käyttäjälle: Kyllä lähtee Dyane meinaan #164125

    Dingelis-dongelis.
    Minulla tuo alkuperäinen “nokka-akseli” on syönyt jousivarvan päätä sisäpuolelta ja tulee syömään läpi asti, mikäli en asialle mitää olisi tehnyt.

    Noilla pulttimitoilla kun laittaa pultit, mitään olka-akselin reikiä ei tarvi porailla. Noin 15 vuotta ollut pultit paikallaan, eikä minkäänlaista kulumaa itse pulteissa näy. M8 leikkausvoima on melko suuri, sen kun jakaa vielä kahdella niin ymmärtää että M8 käy sinne nokan tilalle aivan hyvin.

    imho: omasta mielestäni uretaani-puslat toimivat siellä paremmin kuin hyvin, mutta pistäkää ihmeessä alkuperäiset viritykset missä terävä metalllinokka syö jousivarvan päätä joka kerta liikkuessaan. Tämä pusla-juttu on omakohtainen erittäin positiivinen kokemukseni 15 vuoden ajalta, ei mikään pöytään lyöty fakta.

    vastauksena käyttäjälle: Kyllä lähtee Dyane meinaan #164118

    Määää oon heittäny hyllylle noi “nokka-akselitapit”.
    Etolasta 20mm uretaanitankoa, poraa keskelle reiän ja sahaa sen rautasahalla noin 22 mm pitkäksi.

    Eteen muistaakseni 8 x 50mm ja taakse 10 x 60 mm pultit ja nyloc-mutterit päihin.

    Toimiii HUOMATTAVASTI mukavammin jousitus kun metalli ei hankaa metallia vasten ja pusla kestää siellä kyllä helposti kymmeniä vuosia.

    vastauksena käyttäjälle: 1:8 Charleston! #160189

    Onko kellään tietoa pääseekö tuon 1.8 pienoismallin tilaamalla selvitä alle miljoonalla eurolla ?

    vastauksena käyttäjälle: Päiväuni #164198

    Toi on kyllä käsittämättömän upeee design, ei voi kun ihailla.

    10 pistettä karille !

    vastauksena käyttäjälle: Oletko tarvinnut Apua-Helppiä? #164212

    Niksi-nyytisistä ja apuva-hjelpistä on ollut niin lukemattomia apuja kaikille, että en usko tämän pienen palstan siihen riittävän. Terveisiä kaikille auttaneille ja apuva tarvinneille. Itsekin kuulun molempiin 😀

    Jatkakaa mahtavaa perinnettä, se ei ole turhaa.

    vastauksena käyttäjälle: Kimppakivaa: LASIKUITUMUOTIT #163141

    Tämä pitää paikkansa. Hinta lokareille kimppakivaan kuulumattomille on lisäää 10€/lokari. Tämä kymppi menee ylläpito-kustannuksiin. Tämä vaatimaton lisä kuluu äkkiä muottien ylläpitoon, säilytykseen, jne jne.

    Joten ei muutakun tilauksia vetämään, myös kaikki te jotka ette kimppaan tulleet.

    On muuten sika-halpaa tämä Palinin taiteilu kun vertaa euroopan hintoihin.

    MikaVeee Turuust

    vastauksena käyttäjälle: Galvanoidun rungon käsittely #164235

    Heip !

    Sen kuumagalvanoinnin pellin vetelynkin pystyy jotenkuten estämään kunhan tekee pokkaukset pinnoille.

    Kannattaa suuunnitella runko niin että hitsausta ei tarvi, galvanoinnin jälkeen.

    Jos kuitenkin jostain syystä näin käy että runkoa pitää kastamisen jälkeen hitsata niin
    siita liitoskohdasta rälläkällä hioo sinkit pois, hitsaa ja sen jälkeen rajusti sauman päälle vaikka Zinga-maalaus-sinkkiä.
    Kuumasinkityn rungon paras suoja on pieni roiske-vesi, se oksodoituu ja alkaa kiukuttelemaan ruostetta vastaan. Kaikki muu on turhaa.

    vastauksena käyttäjälle: Galvanoidun rungon käsittely #164231

    Akkutelineessä monikerroksinen kupari suojaa akkuhapolta, sinkki siiinä päällä ruostumiselta.
    Blaah, ehkä olen tarpeeksi saarnannut kuumasinkityksestä. Tehkää systeeminne niin kuin parhaaksi näette, tulee sitten ainakin sellainen kun itse haluaa. 😉

    @18heppainen? wrote:

    Orkkismallisen rungon sinkityksessä taitaa heikoin kohta olla nuo päällekkäset pellit. Eli pistehitsisaumat ja akselien kiinnityskilvet. Eli täyttääkö sinkki kaikki rakoset.
    Kuumasinkittävksi suunniteltuihin rakenteisiin ei tälläisiä rakosia tehdä.
    Tuosta kuparoinnista sinkityksen yhteydessä en ole kuullut, kromin tai nikkelin alle sitä laitetaan kyllä.
    Sinkki on “epäjalompi” kuin rauta, eli suolavedessä syöpyy ensin sinkki.
    Kupari taas on rautaa jalompi, eli pelti ruostuu ja kuparointi jää.

    vastauksena käyttäjälle: Kimppakivaa: LASIKUITUMUOTIT #163139

    Mjuu, siellä tosiaan olisi nyt työvoimaa, ken haluaa hienot lasikuidusta tehdyt lokarit. Rohkeasti vaan kimppalaiset, tehkää tilaus Palinille…

    vastauksena käyttäjälle: Galvanoidun rungon käsittely #164228

    Runko, mikä on upotettu 450C kuumaan sinkkiin, ei ihan helpolla ruostu.

    Sähkösinkitys (missä tulee HUOMATTAVASTI ohuempi sinkkipinta, pitää sekin pintansa. Sähkösinkityksiä on monenlaisia, keltapassivointi, sinipassivointi, mustapassivointi, jne.

    Mutta ne jotka pelkäävät kiveniskuja niin ajelkaa tuolla teillä ja katsokaa katulamppujen, liikennemerkkien, -opasteiden pylväitä. Näkyykö niissä kiveniskeymiä/ruostetta vaikka vuodesta toiseen uivat suola-vesi-seokseessa ja kiveniskuja tulee ?

    Sinkki on teräksen paras ystävä ja kestävyyttä voi vielä lisätä esim. pistämässä sinkkikerroksen alle kuparikerroksia.

    Kuumasinkitylle rungolle ei tarvitse tehdä mitään, eikä kannata…melkein huonommaksi menee jos sinne laittaa kotelo-aineita jotka keräävät roskaa & pskaa rungon sisään.

    Meikun kuumasinkitty runko saattaa saada seuraavan ruostetäplän jo 100-200 vuoden päästä. Mutta sitten se dipataan uudestaan kuumaan sinkkiin.

    vastauksena käyttäjälle: Cyntopelto Racing RGV #164243

    Pistän tänne kommenttia kyydissä ollen; oli kyllä upein ja hauskoin katsastus missä koskaan olen ollut mukana
    😀 😀 😀 😀 😀

    Ja tämä tosiaan saattoi olla viimeinen nelipyöräinen jotka on tänä vuonna leimalla lyöty läpi !

    HD MikaVeee
    Cyntopelto Racing RGV

    Hauskaa uutta vuotta kaikille..

    vastauksena käyttäjälle: Suvaitsevaisuus tällä palstalla,… #164068

    Todella upea lainaus, ja toivottavasti se rauhoittaa keskusteluja tällä palstalla 😀

    Ja tämän viestin tarkoituksena ei ole loukata ketään.

    vastauksena käyttäjälle: Cyntopelto Racing RGV #164242

    alaaaaspäin

    vastauksena käyttäjälle: Galvanoidun rungon käsittely #164225

    Anteaksi kauheasti, mutta olen yrittänyt olla äänettömällä tällä palstalla. Mutta tällaista hubbabubbaa kun näen täällä kirjoitettavan,yJos tästä kirjoituksestani
    Siis onko se kuumasinkitty vai sähkösinkitty ?

    Galvanoidulle rungolle ei kannata tehdä mitään. Kaikki mikä tulee siihen päälle, huonontaa oikeastaan asiaa.

    Jos kunnolla galvanoituun sinkkipintaan tulee esim. raapale kivestä, SINKKI KUMOAA ITSENSÄ UMPEEEN aivan kuten jos sormeen tulee haava, se kasvaa itsenänsä umpeen. Mutta jos sinne haavaan tuputat jotain alusta-mössöä…..ei se koskaan parane.

    Vieläkin ketuttaa kun 15 v sitten heitin kuumasinkittyyn runkoon röpelömassaa ja maalia.

    Ehkä noi röpelömassa ja maali, jotka nyt hilseilevät täysillä, jonain päivänä lähtevät kokonaan pois. Ehkä sitten joskus

    kotelorakenteen sisään ei kannata laittaa (kotelomassaa) jotka kinnittävät jokaisen roskan runkoon ja jäävät siihen muhimaan.

    MikaVeee

    en näistä niin tiedä, mutta toivon kaikille hyvää uutta vuotta ja käykäähän katsomassa katsastus-tapahtumaa kaverini rättäristä mikä oli koomista sinänsä. Rakentelimme tuota rättäriä lähes puolisen vuotta. Vahingossa ilmestyin muutamaan noista kuvista, mutta se taisi olla vahinko. Huomatkaa sinkitty runko :o) vieressä hapon kestävät jousipöntöt ja pakaputki.

    http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=7039&sid=f1743d2f15bd82d4c092d23494493f97″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Esillä 15 viestiä, 166 - 180 (kaikkiaan 770)