Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
23.8.2013, 17:49 vastauksena käyttäjälle: Sammu matkalle ja käynnistyy hetken päästä…. Pääsee 2km… #169980
Jos olis ollut 2-kurkkunen solex, olisin veikannut että kohokammion koho ottaa joskus kaasarin sisäseinmään kiinni. KULUNUT. Ilkeä vika itselläni….sammui pari kertaa vuodessa, mutta ei enää kun löysin vian.
Joka matkustajalle sekä kuskille turvavyöt. Edes lannevyöt.
Turvavyö pelastaa hengen useimmissa kolaritilanteissa. Turvavyön merkitystä ei kannata aliarvioida. Pistäkää turvavyöt kulkimiinne ja käyttäkää niitä.
Terveisin autoinsinööri tötterssön.
@Akaile wrote:
Nämä teidän tekstit kuulostaa siltä niinkuin olisitte ajelleet etelä-ranskassa tai täällä Italiassa 😀 Mut joo, hanurista on tuo käytös ja ei auta edes nopeampi peli, kun menee vain kilvanajoksi kuspiä-sakin kanssa. Se mielikuva…se on se avainsana, ei ne mittarin lukemat.
toistoa; on aivan sama kuinka paljon ajan ylinopeutta, ohi on päästävä ! Viimeksi tänään tku-hki ykköstiellä. Kun ohittamisen jälkeen ohitin auton minkä minut ohitti, naamat olivat joka ikkunassa.
Minä olin kelaamassa nopeutta moottoritietä varten. Minut ohitettiin koska näytin hitaaalta.
Ei muuten kelvannut. Yhteysmies ei ottanut yhteyttä.
Aika yllättävää oli että CyntoPeltoRacing-kolmikko ei kelvannut.
No, väliäkö tuolla. Ehkä olimmekin liian kauniita…. ;o)
@Akaile wrote:
Ja taas on yksi sätkä kuin uudesti syntynyt uuden sävelen visertäessä konehuoneessa. Koeajolenkki toi hymyn huulille, sillä kyllä se on vain jälleen todettava kuinka kaikki koneet on yksilöitä. Sama kaasari, sama bensapumppu, sama sytytys, samanlaiset sisuskalut saman lootan jatkeena ja aivan toisenlainen kulku! Pikkuisen hötköttää tätäkin konetta puolen hampaan heitto nokassa, mutta kaikkea ei voi aina saada 😆
Joo mutta tätä laitetta piiskattaessa pitää huomata että vetopyösrät sekä moottori-vaihteisto sijaitsevat takana (= koko auton paino), joten autova pitää ajaa vähän kuin purchea..ensin heitetään pieni mutkan mukainen ohjausliike, sen jälkeen mutkan vastainen jotta saadaan perä vähän sivulle ( yhteensä n. 0.05 sec) ja sen jälkeen kaasu pohjassa koko mutkan ajan kunhan ei sudi ja ohjaus lähes suoraan,mutkasta ulos.
Vie oman aikansa, mutta kun tyylin oppii, on todella hauskaa !
tumpelot peräpainoiset pyörähtää aina ensi mutkassa. Kun he kehittyvät, pyörähdys tapahtuu seuraavassa mutkassa. :o)
Sätkän kone järjettömällä(kin) sytkärillä pytyllä antaa saman sinkgnaaalin kuin 4-sylinterinen moottori yhdellä sytytyksellä/sylinteri sätkän kone kun antaa tuplasti kipinää.
Eikä ole pakko uskoa.
Omin silmin nähneenä väittäisin silti että toimii ihan kohtalaisen hyvin. Korkeimmilla kierroksilla hieman vaeltaa joskus. Motonetin kiekkamittari, joka on asetettu 4-cyl asentoon, osoittelee kierroksia n. 700-6000 rpm.
Any bets ? Tai siis löytyykö halukkaita vedonlyöjiä asian suhteen ?
Mun tallista löytyy varta vasten ADHD:ltä tilattu 44 mm hylsy, jos joku kaipaa.
Tietääkö kukaan että tekeekö tuo kotiturbo ilmanputsariin yli- vai alipaineen ja voiko sitä käyttää pelkäämättä että esim. huohotin menee rikki ?
Siinä todellakin on paljon luettavaa ja sydämmelliset kiitokset Gradun tekijälle, Nettalle. Jos olisin makutuomari, antaisin noin uraa-uurtavasta ja metsästävästä työstä arvosanan 10/10. Sekin vain siksi koska enempää ei voi antaa.
Gradun otsikko saa aina tipan ja hymyn silmäkulmaani, tuosta on taitanut tulla uusi kuolematon slogan sätkäpiireille.
He joita asia kiinnostaa ja haluavat lukea koko teoksen, luulisin Nettan antavan teoksensa luettavaksi. Netta on todella, TODELLA käyttänyt paljon aikaa sätkän historiaan mikä käy ilmi lukiessa gradua.<3 <3 <3 Nettalle, MikaVeee
ja asiasta täysin toiseen mikä ei mitenkään liity Nettan graduun;
Joskus muka AMK:ssa opiskellessani autoinsinjööri-ktekniikkaa, löysin korkeakoulun kirjaston kätköistä gradun missä eräs heppu oli tehnyt fiatin ruiskusta sätkään sopivan ruiskusysteemin. Teho laski muutaman hevoisen, mutta tärkein eli se vääntö, nousi paljon. Lisäksi muistaakseni vaikeat käynnistykset jäivät historiaan eli sätkä käynnistyi aina heti, koska suuttimet syöttivät sylintereihin penttziiniä.
Itse ostin killallta mustan katon about noin suurinpiirtein alle kymmenisen vuotta sitten.
Itse kattomateriaali on erittäin hyvää, kunhan sen vahaa edes joka toinen vuosi (n. 5-10 min operaazuuni) mutta liimaus-saumat piti kaikki tehdä itse uudestaan jo muutaman käyttövuoden jälkeen. Todella surkeata sinänsä. Kun alatte liimailemaan kattoa uudestaan joka teille on myyty ö-luokan tavarana, niin muistakaa puhdistaa liimauspinnat ja sitten vaan pinnat yhteen. Esim. Bisonilta löytyy liimaa joka on erittäin joustavaa..https://picasaweb.google.com/valimaa.mika/NeverRusting_story#5326082123153571042″ onclick=”window.open(this.href);return false;
“Se-sana oli liian vaatimaton kun ilmeni sielun löytyminen kulkimesta”.
Todella upeasti sanottu ja todella upea pre-otsikko gradulle wau !
Lähes 100-sivuinen teos ilmestyi juuri sähköpostiini ja kommentoin heti kunhan
saan tämän ihanuuden luettua lävitse.Terv. MikaVeee
Kyllä kyllä, oikein käytettynä tuollainen tiivistemassa varmasti toimii hyvinkin.
Hmmm…ehkä…. jonkun mielestä 😉 hihiiTämä ei liity mitenkään yo. asiaan, mutta näin kerran R4-dieselkoneen kannentiivisteeseen laitettavan tiivistemassaa 😯 😮 🙁 😡 😆 😀
Lopputulos on varmaan kaikkien arvattavissa….Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että tuo pakosarjan tiiviste juuri sallii eri materiaalien erilaisen laajenemisen ja sitä kautta tiiviin yhdyspinnan. Jos sinne laitetaan liimaa, se kuivuttuaan irtoaa jommastakummasta pinnnasta lämpölaajenemisen vuoksi ja saattaa alkaa vuotamaan. Pakopuolentiiviste ei tarvi liimaa. Ja tämä on henkilökohtainen mielipiteeni.
Asia ei minulle mitenkään kuulu mutta jos runko on sisältäkin suojattu ja ruosteeton, hinta on täydellinen. Henkilökohtainen mielipide.
Noita sivuvahvike-peltejä oon nähnyt myytävän varaosaliikkeissä. En ole rungoissa nähnyt enkä tiennyt että tehdaskin niitä käyttää ?
-
JulkaisijaArtikkelit