Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 661 - 675 (kaikkiaan 770)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Vapaakytkin #134258

    Kuulostaa siltä että tuo vapaakytkin olisi mukavempi viritelmä..sen kanssa kun ei tarvi kytkintä painaa vaihdettaessa. Minkäs tomaatin se Jasu nyt on hommannut ? 😯

    vastauksena käyttäjälle: Vapaakytkin #134254

    mistä noita saa ? 😯

    Nimim. keskipakovoimaa ei ole olemassakaan

    vastauksena käyttäjälle: Vapaakytkin #134246

    Niinhän se tais olla joo että kuupassa oli vapaakytkin. Mitäs kaikkea kilkettä pitää vaihtaa jotta toi systeemi toimii ?

    vastauksena käyttäjälle: Vapaakytkin #134242

    Saakos mistään enää kutoseen moista ? Tai voiskohan ysikutosesta saabista virittää sellasen..

    vastauksena käyttäjälle: Teho vastaan vääntömomentti #131731

    Ei kait tuossa ollut pahemmin vanhan toistoa(?), vaan keskusteluhan siirtyi hieman uusille urille. Eikös se ole kivaa että jostain sentään keskustellaan, vai onko parempi niin että ollaan hiljaa ? 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Teho vastaan vääntömomentti #131728

    Tässä aluksi “satunnaisesti” pari poimimaani lausettasi,
    ihan vaan topicin virkistämiseksi: 😀

    @nameone wrote:

    Onko teillä jotain ongelmia siinä että osaan käyttää eksakteja termejä?

    Sanon nyt vielä että vääntö on sama asia kuin teho mistä puuttuu toinen muuttuja kokonaan, siksi vääntö on vain puoli totuutta.

    No niin, ja asiaan:
    1) Mielestäni autotehtaat pyrkivät tasaiseen, alhaalta vääntävään vääntöön. Alla hyvä esimerkki:
    http://www.saab.fi/main/FI/fi/model/93_WAGON/62303/fc_extended.shtml

    2) kysehän oli mäennousukyvystä, EI siitä että kuinka NOPEASTI rättäri kiihtyy mäkeen. Mäennousukyvyssä mielestäni ratkaisee VÄÄNTÖ vetävällä/pitävällä pyörällä.

    3) Eikös ao. tekstistäsi voisi lukea että lisäämällä
    moottoriin pyörivää massaa, saadaan enemmän tehoa ?!
    (siis paivampi kampi-akseli, vauhtipyörä jne)

    Toisaalta siitä kyllä voi lukea senkin että isompi liike-energia
    vastustaa negatiivistä kiihtyvyyttä.

    No joo, eipä tässä sen kummempia..kunhan ihmettelen.

    MV

    @nameone wrote:

    Tuossa “vääntö” autossahan on isompi liike-energia juuri sen vauhtipyörän pyörimisliikkeen takia, eli vauhtipyörä vastustaa hidastuvuutta isommalla hitausmomentilla eli vääntö on siinä yhtenä muuttujana kyllä, näin ollen siinä on myöskin isompi teho kun oli muuten samanlaiset olosuhteet, mikä tokia hidastaa nopeuden muutosta.

    vastauksena käyttäjälle: Teho vastaan vääntömomentti #131726

    Tässäpä pieni ajatus. Otetaan kaksi identtistä 2cv6-kuljinta.
    Toisen kulkimen vauhtipyörästä sorvataan 1 kg massaa pois.
    Annetaan tälle kulkimelle nimeksi TEHO, nimensä mukaisesti,
    koska tässä kulkimessa on enemmän TEHOa kuin toisessa.
    Laitetaan tehon kyytiin vielä 1 kg vesipullo painoeron tasoittamiseksi
    sekä molempiin samanpainoiset kuljettajat. Annetaan toiselle
    kulkimelle nimeksi VÄÄNTÖ, koska ko. kulkimessa on enemmän
    vääntöä.

    Ajetaan kaasut pohjassa tasaisesti jyrkkenevää mäkeä pitkin kunnes
    jompi kumpi kuukahtaa. Eikös se ole tuo VÄÄNTÖ joka pääsee
    pidemmälle, sinne mäen päälle ?? 😀

    @nameone wrote:

    @MikaVeee wrote:

    Väännöllä nimen omaan kiivetään sinne mäen päälle 😀

    Ei vaan työllä, vääntö on pelkkä staattinen voima..

    vastauksena käyttäjälle: Teho vastaan vääntömomentti #131724

    Kyllä mä olisin sitä mieltä että noi valmistajat tähtää nykyään tasaseen vääntökäppyrään.
    Johonkin siihen 2000-4000 1/min välille.

    vastauksena käyttäjälle: Teho vastaan vääntömomentti #131722

    Väännöllä nimen omaan kiivetään sinne mäen päälle 😀

    vastauksena käyttäjälle: Rättärin äänentoisto #133926

    Homma selvä. Paitsi että mistä tota Dannyä saa ?

    Nimim. Popit soikoon..eikun hauskaa joulua täältäkin 😀

    vastauksena käyttäjälle: Boeing 747 ja sätkä #134176

    Jösses !

    Tosta tuli mieleen että ne turvakaaret olis poikaa..!!!

    vastauksena käyttäjälle: Kaasuvehkeet #134133

    Ihan tosi ? Kuulostaa mielenkiintoiselta.. 😀
    Siis onko niin että näistä ei enää joudu maksamaan ns. “diesel-veroa” ?
    Onko noihin sähkökäyttösiin ym. tullut mitään muutoksia ?

    @Akaile wrote:

    Lpg sätkiä on tehty ihan tehtaalla, joten jos sellaisen toisi suomeen?

    vastauksena käyttäjälle: viestin poisto #129972

    Ei taida VIERAS ymmärtää suomea. Luultavasti keskustelet tietokone-ohjelman kanssa 😀

    @Akaile wrote:

    Luulen että VIERAS ymmärtää ihan suomeakin: Elämä on yhtä uhkapeliä rättäreiden kanssa, joten täällä ei tarvita erillisiä mainoksia siitä 😉 Ja jos ei mennyt perille niin ensi kerralla sanon rumasti lontooksi.

    vastauksena käyttäjälle: Pieni huoli #134120

    katsokaa Palaute ja ehdotukset -osion
    viestin poisto- viestistä vastaustani.
    Ottakaa ihan reilusti tyypeiltä oikeudet pois,
    tuo on luultavasti jonkinlainen scripti, jokatapauksessa
    mainostus näyttää olevan homman nimi.

    vastauksena käyttäjälle: viestin poisto #129971

    Taitaa olla “botin” tekemä “kysymys”. Laitoin
    tuon ensimmäisen rivin hakukoneeseen, ja tuo sama
    kysymys löytyy TODELLA monelta vastaavalta keskustelupalstalta,
    ja allekirjoituksena täysin samat linkit. Eli “vieraan” ainoa
    tarkoitus on mainostaa noita pelisaitteja. Mielestäni kannattaisi
    potkaista pellolle ja kieltää oikeudet

    @Anonymous wrote:

    Could some one explain that to me.. xx(

    best gambling sites online gambling online gambling

Esillä 15 viestiä, 661 - 675 (kaikkiaan 770)