Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mielestäni kumiset ehdottomasti, huomattavasti hiljaisemmat !!
Mika
Saanen suositella tuota härveliä kaikille lämpimästi, loistava peli eikä enää tarvi jatkuvasti kopeloida tuulettimen takana.
Heip kaikille !
Pistin puoli desiä lisää laatikkoöljyä.
Ajelin sinne sun tänne ja katsastukseenkin (eipä päässyt huomauttamaan mistään ;o). Savutukset ja vinkuna menivät sen sileän tien,
nyt pelaa kuin unelma…tai siis mikäli vielä parempaa,
pelaa kuin rättäri 😀
Ajattelin kuitenkin ensi syksyllä vaihtaa sen laatikon laakerin,
koska siinä se klappi oli.Itse olen (vielä) nuori,ja omistanut rättärin yli 10 v. Mielettömän hauskaa on ollut, ja tulee olemaan niin kauan elän. Ps. jos joku haluaa, voin lähettää sähköpostissa minivideopätkän(94kb, tarvii RealPlayerin), jonka otimme kännykkäkameralla viikonloppuna rättärin sisällä. Siinä näkee, kuinka nuorilla on hauskaa rättärissä !
Terkuin Mika
Noista kuvan piirtojutuista tuli mieleen että itse yleensä purkamisvaiheen eri osissa räpsyttelen digikameralla jatkuvasti kuvia, kasaaminen jälkeenpäin on siten tosi helppoa
Parin päivän lepäilyn jälkeen “räjäytin” koneen taas käymään,
ja yritin kuulostella äänen eli vinkunan lähdettä. Ääni alkoi nyt vasta noin
5 sekuntia käynistyksestä. Kaasutellessani yllätyksenä oli pieni sininen
pilvi pakoputken tuntumassa. Olisikohan öljyrengas vioittunut ?
Pytyt ja männät ovat melkoisen uunituoreita ja mallia 650.Miihkali
Kuinkas pitkälle tuo kytkinakseli muuten menee askiin ja mikä laakeri siellä on, rulla- vai kuulalaakeri ?
Miguela Von Münhauchen
Moi taasen, ja kiitokset vastauksista !
Ennen kokoamista pesin osat polttoöljyllä.
Venttiilit hiottiin ja uudet ohjurinkumit tietty, joka
paikkaan laitoin kokoamisvaiheessa tipan öljyä.
Vaihdoin kytkimeen kaikki uudet osat, sitä
öljyä oli nimittäin lentänyt kytkimeenkin.Mutta nyt kun muistelen niin kyselin tossa heinäkuussa,
että paljonkos kytkinakselin pää saa heilua.
Siinä oli nimittäin reilu sentin välys, kun päästä ravisteli.
Asia kuitenkin unohtui muiden kiireiden ohessa, ja
laatikko itse jäi silleen.
Nyt kun oikein tarkkaan kuuntelee, ääni varmaankin
tulee sieltä vaihdelaatikosta, luultavasti kytkinakselin
takapäästä. Vaihteisto toimii mainiosti kaikukoppana
yrittäen sekoittaa äänen lähdettä. Mahtaakohan tuo
laakeri kestää koko kesän ajelut, vai pitääkö napsauttaa
moteuri-loora-yhdistelmä hetitaasen uudestaan pois ?Tervetuloa tännepäin vaan Jasu, kyllä se varmaan
vielä toukokuussakin vinkuu, ja niskatuetkin odottavat sinua.
Se ystäväsi soitteli kerran niistä, mutta ilmeisesti asia jäi siihen.Samalla kun tuut,voit nähdä sellaisenkin ihmeen kuin suoraan nostetun
talon.Eipä muuta kun katon aukaisuja 😀
Terkuin MikaVeeee
En uskoisi että nuo hammastukset olisivat sökönä, sillä autolla on ajettu n. 71tkm, ja kaikki sisuskalut näyttivät erittäin hyväkuntoisilta.
Täytyy ajella huomenna ja kuunnella josko se ääni häviäisi.Kone oli täysin palasina, ja vaihdoin kaikki koneen tiivisteet.
Talven yli kone oli siis täysin kuivana, ainoastaan kootessa
sipaisin laakereihin pikkutipan öljyä.
Vinkuna alkoi heti kun starttasin pelin. Sitä ennen pyöritin kuitenkin
muutaman minuutin veivillä jotta öljy leviäisi joka paikkaan.
Laitoin muuten samalla 123-sytytyksen, mutta tuskin se on se
vingutuksen aiheuttaja.Heipsan !
Onpas kiva kuulla että Bäxä pelittää taasen !!
Löysin kaapista takaniskatuet, eli jos satut täälläpäin
vielä liikkumaan niin ei kun kyytiin vaan ..Terkuin Suoran Talon Lapset 😉
Heipähei kaikille !
Ja hyvät uudet vuodet..
Tässäpä omia mielipiteitäni ruostesuojaukseen…
Kaikista paras ruostesuojaus on tiputtaa ruostuva
esine (ilman maalia..saa olla ruosteessa) nestemäiseen
sinkkiin, ei tarvi päälystää sen jälkeen mistään. Seuraava
ruostetäplä vaivannee n. 50-100 vuoden jälkeen. Ja jos
ei ko. hommaa halua tehdä, mielestäni erittäin hyvä
vaihtoehto on tuo kotelomassa/uuden öljyn sekoitus
koteloihin ja massan/uuden öljyn sekoitus pohjaan.
Käytettyä öljyä ei missään nimessä joukkoon, koska
siinä on happoa joukossa.
Itse “kastelin” 🙄 oman runkoni n. 10 v sitten
sinkkiin, ja siinä samalla laitoin vaseliinia joka pultin/mutterin
väliin. Nyt kun laitoin vehkeen palasiksi syksyllä, mutterit
aukesivat hienosti, mutta ihan lievää jumiutumista kuitenkin oli
havaittavissa. Nyt kun kasasin sätkän uudestaan, suhautin
pulttien/mutterien väliin tervasprayta, jota saa ostaa
alan liikkeistä todellakin spraypulloina. Pitäisi kesttä kauemmin
kuin tuo vaseliini. Rungosta vielä sen verran, että ei ole
ruostetta näkynyt. Seuraavaksi upotan korin. Tai ainakin
sen pohjaosan. Kun aikanaan kastoin runkoni sinkkiin,
upotin sinne samalla takasillan, vanteet ja pakaputken
ilman vaimentimia. Pakaputki saa kuitenkin sen
verran happoa käyvästä koneesta, että sinkitys
ei ole hyvä sille, ehkäpä kromattu pakoputki
kestäisi paremmin. No, siinäpä sitä taas
tekemistä mulle ja muille…
ikuista sätkää odotellessa & tehdessäMika Vee
Terves !
Mikäs Bäxässä oli vikana ? Nyt pelaa ilmeisesti kuin enkelin mieli..pilven reunalla :o)
Ei oo multakasat pois rättärin edestä, vielä pitää tunkata taloa
ennenkuin talvi tuleee..brrr !
Talo on noussut reilut 10 cm..vielä on matkaa, mutta
ongelmia on ollut sen verran ettei enempää ole vielä saanut
nostettua…Terkuin MikaVee
Tuli tässä vielä mieleen, että mitähän tapahtuu,
jos laitan vanhat pultit vauhtipyörään kiinni ?
Onko jollain kokemuksia ?t: Mika V
Suurkiitokset Jimmille ja Turolle vastauksista !! :o)
Lohkot on pesty ja ei kun kokooomaan.
Tiivisteliimaa oli joka paikassa paitsi lohkojen välissä..
No, aina ei voi tietää mitä tekee..t: Mika V
-
JulkaisijaArtikkelit