Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Vinkiksi:Eurovisan perävälitys on huomattavasti pidempi kun missään G-mallissa. JOS pinjoniakseli on samoilla mitoilla kun geesuissa, saa nelivaihteisestakin ihan kelpo pelin. Lautaspyörä ainakin silmämääräisesti hammastusta lukuun ottamatta sama. Jos Tuusulan latoa ei ole vielä tyhjennetty, siellä on yksi (Ollin omistama) pari jouten.
Jos Eurokankaan kuosi on mitoitukseltaan alkuperäistä vastaava, voi ainakin kokeilla klooria, lipeää tms joka hieman vanhentaisi ja haalistaisi kuviota. Epäilen nimittäin että saattaa olla aika haasteellista löytää alkuperäistä, tai ainakaan sen kuntoista että kehtaa asentaa. Kaikkien ammattitaitoaan kunnioittavien kokkien housut on tehty tuosta samasta kuosista, joten uskon että kangasta löytyy muualtakin kun em. kaupasta.
Riippuu vanhusdyanesta. 21-kaakkisessa oli melko tiheä laatikko, koska kone oli melkoinen kierroskone vähäisellä väännöllä. Dyane 6:ssa saattoi jopa olla sama laatikko kun AMI 6:ssa. AMI 6:n kone taas ei juurikaan kierrä, joten laatikkon nelosvaihde on todella harvavälitteinen. Kytkimen soveltamisesta ei ole hajuakaan, joku lienee kuitenkin kokeillut? Jarrurummut on isot (220 mm) ja jarrukengät leveämmät kun normaalit.
Kyllä tuo rasvaprässin voima on niin valtava että jos yläpäästä ei rasvatessa tursua, on joko alapäät niin väljät ettei ylös riitä paine, tai sitten tapit ruosteen turvottamat. Ruostuneet tapit kyllä yleensä tuntee siitä että ohjaus vähän jäykistelee. Niitäkin voi herkistellä CRC:llä tai vastaavalla.
Juuri huonosti istuvan suuttimen takia teetin joskus letkumalliseen prässiin välikappaleen jossa toisessa päässä oli nipan kierteeseen sopiva jenga (olisikohan M6) ja toisessa päässä prässin letkuun sopiva tuumainen kierre. Olen välikappaleen aikaa sitten hukannut, ja välillä sitä todella kaipaisi. Isältä peritty vanha englantilainen kahdenkäden prässi on tallessa, enkä luultavasti uutta tule tarvitsemaan 🙂Jos ne AMIn imusarjat käy siihen isompaan kaasariin (AM-M -kone), otan yhden kiitos. Taisi olla juuri se PICS 40 -mehumaija. Soittelen ihmisten aikoihin.
Hei taas. Tämä on edelleen myynnissä. Nyt asiantuntvan persoonan koeajoraportin kera. Henkilö jolle raportti on osoitettu on luonnollisesti etuoikeutettu tämän itselleen hankkimaan, mutta muillekin tiedoksi että aivan surkeasta sätkästä ei ole kyse. Minulla vaan on tapa luetella ensin huonot puolet ettei kenellekään tule hukkreissua ja pettymystä. Tuolla voi huoletta ajaa tulevan kesän, ja ensi talvena vasta ehostaa, mikäli sellaisesta tykkää 🙂 Sorry Akaile, en voinut vastustaa kiusausta. Poistan tämän jos koet tekstin julkaisemisen loukkaavaksi.
“kävin katsomassa ja koeajamassa Mikin kuljinta.
Hyvää:
-kone vimpan päälle soiva peli, vetää hyvin
-vaihteisto ei pidä mitään ylimääräisiä saundeja
-jarrut LHM, ok
-ei klappia vetareissa tai ohjauksessa
-sisustan yleisilme siisti, speciaalin varusteet+mukana lisämittareita ja adapteri
-renkaat
-sinkkirungon avittama jämäkkyys alustassa
-takapenkkinä harvinainen Dyanen keskiputketon ja taittuva penkki, erinomainen varuste reissatessa (pyytävät näistä yli 200e, jos sattuu löytymään)
-kutosen lukot ovissa ja ovet ok
-vuosimalli, ei pakokaasutestiä katsastettaessa“Huonoa”:
-pintaruostepaikkoja ja pieniä kuhmuja siellä täällä
-etupyöränlaakeri huutaa
-bensamittari ei toimi
-puskurit
-pp-takalokari, mersu (prkl) kolhaissut, vaihtolokari tulee mukaan….voin silti suositella tätä aloittavalle harrastajalle seuraavista syistä: Teknisesti hyvä, kone-vaihteistopaketin uskon palvelevan moitteetta vuosia. Rungolle ei tarvitse tehdä ikinä mitään. Hinta-laatusuhteeltaan nämä kaksi em. asiaa ovat samassa paketissa ja se on nykyään aika harvinaista. Aloittelijalle tuossa on jonkin verran pintapuolista näpräämistä, mutta se on tuskin haitaksi. Jos hitsattavaa on niin se on vähäistä paikkailua, eikä vaadi välittömiä toimenpiteitä. Alkavat kuplat saanee maalattua ja pakkeloitua/tinattua. Puhuimme Mikin kanssa 3000 eurosta ja se on mielestäni varsin kohtuullinen pyyntö yo. seikat huomioiden. (Pelkkä sinkkirunko on tonnin arvoinen+vaihtotyöt) “
Ohjauspyörä katsastettuna keväthintaan 3200,-
Joo, mutta se on juurestaan kiinni sätkässä. Osta koko paketti.
Kyllä näyttää hienolta! Tuleeko huoltoluukkua anturin/täyttöputken liitoskohdalle? Anturin huolto ja tankin irroitus saattaa muuten olla haasteellista. Alkuperäisissä “puskureissa” on vähän jyrkempi kulma, mutta sama idea.
Ainakin minulla oli juuri tuo kombinaatio, ja siinä oli hyvin huomaamattomasti hitsattu parin-kolmen sentin lisäbiitit yläpään putkiin. Toimi kyllä, mutta vaihdoin koko setin ylä- ja alapäineen parempikuntoisiin. Jos yläpäitä ei ole jatkettu, ovat totta tosiaan vaaralliset. Taisin heittää sinällään toimivat yläpäät metallinkierrätykseen ettei vaan tulisi houkutusta asentaa johonkin uudestaan.
Kun kyseessä on vanha auto, kynnys lunastamisesta näyttäisi vakuutusyhtiöillä olevan aika alhainen. Onneksi uudetkin sätkä osat on sen verran halpoja että tuohon saa aikamoisen kasan ehjää osaa alle lunastushinnan.
Joissakin yhtiöissä suhtaudutaan reilusti harrasteajoneuvoihin, toisissa ei. Minulla on vakuutukset pohjolassa, ja pohjola myös korvasi edellä mainitsemani pikkutällin. Olisikin mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia. Tosin vastapuolen vakuutusyhtilöön ei valitettavasti voi vaikuttaa 😀 Ja kyllä minusta voi korvaussummista täällä puhua, eihän ne kahdenvälisiä salaisuuksia ole.
En usko että vakuutusvirkailijat alkavat ulkolaisia markkinoita tutkimaan, kun korvaus kuitenkin suoritetaan suomessa. Pitäkää siis korkeita pyyntihintoja siellä nettiautossa.Nyt vähän jäitä hattuun. Joitakin talvia sitten daami pikkuautollansa kolhaisi, ja syy oli daamin. Vakuutusyhtiö katsoi vanhan nelkun lunastusarvoksi 2000 euroa joka oli heidän mielestään yläkanttiin. Ynnäilin sitten vaurioituneiden osien hinnaksi n. 1200, ja työt sekä seisontäpäivät tuottivat saldoksi n. 1700 joka kelpasi vakuutusyhtiölle. En käyttänyt korjaukseen rahaa ensinkään, vaan oioin etulokarin käsin sekä kaivoin romukopasta ehjän umpion mikä kyllä näkyi myös lopputuloksessa :). Jos vakuutusyhtiö olisi tuon lunastanut, olisin kyllä saanut auton pikkurahalla itselleni, mutta olisi vaatinut uudelleenrekisteröinnissä todella tarkan syynin + rek.katsastuksen. Kuten Henkka totesi, kannattaa pitää puoliaan, mutta välttää lunastus. Itse tulostin vakuutusyhtiölle Franzosen hinnaston.
Toisin kun painettu apua-help, app-muodossa oleva ei voi joutua vääriin käsiin ellei puhelita varasta. Yleensä silloin häviää paljon arkaluontoisempaakin materiaalia. Mutta joo, on mullakin joskus lasi puolityhjä 😀
En tarkoittanut perinteisessä mielessä sähköisesti jaettavaa julkaisua, vaan esim. AppStoren kautta myytävä paketti jota ei voi jakaa eteenpäin. En usko kovinkaan monen nykyisen apua-helpissä mainitun sitä vastustavan.
Paikannettavuuden lisäksi tietenkin sähköposti- netti- skype ym. linkit toimisi suoraan puhelimesta sekä puhelu ilman näpyttelyä ym.No niin, tiedot päivitetty. Jos jollakulla muullakin on käväissyt mieleen että opus voisi palvella paremmin nykyaikaisena paikantavana ja automaattisesti lähimmän auttajan löytävänä sekä mahdollisesti paikallisen mainostajan tarpeita tyydyttävänä kun staattisena ja helposti katoavana paperiversiona, niin voi ottaa yhteyttä. Kai tietokanta on Suomen 2CV Killan omaisuutta, koska sillä logolla tuota myydään?
-
JulkaisijaArtikkelit