Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 1,478)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163581

    Mulla on Tero jossakin laatikollinen vanhuksen jarruosia, sekä muuta pikkusälää. Soittele tai mailaile jos jotakin kaipaat. Pitäähän tuo pysähtymäänkin saada, jos kerran jo savutkin olet ottanut 😀 .

    vastauksena käyttäjälle: Galvanoidun rungon käsittely #164229

    Ei tuohon sinkitykseen tarvitse niin fanaattisesti suhtautua. Pitäisihän sen kestää vähintään yksi ellei kaksi sukupolvea. Tähän voisin nyt kuitenkin todeta että meidän peräkärryn kuumasinkitty aisa joka oli vuoden lepäillyt sammaleessa oli alkanut ruostumaan, samoin kun aisan päässä ollut kuumasinkitty aisalukko. Ainoastaan lukkosysteemissä ollut Abloy-lukko oli virheettömässä kunnossa. Pitäiskö tästä vetää johtopäätös että a) kuumasinkitty ei olekaan ikuinen, b) Muuli-tehtaalla käytetään lantrattua sinkkiä, vai että c) älä upota sätkääsi äläkä peräkärryäsi sammaleeseen? 😀

    vastauksena käyttäjälle: konepellin äänieristys #136540

    Olen onnistunut saamaan aikaan oikosulun kun konepellin alumiinifoliolla kuorrutettu vaahtomuovi valahti akun napojen päälle. Varsinaisia vaurioita ei tuosta seurannut, mutta palaneen käry saavutti ohjaamon ja folio paloi komeasti vaahtomuovista. Kannattaa huomioida asennuksessa esim. suojaamalla plus-napa, tai käyttämällä alkuperäistä tai alkuperäisen mallista eristettä.
    http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Motorhaube-Frontbleche-Kuehlergrill/ANR16106/

    vastauksena käyttäjälle: Galvanoidun rungon käsittely #164224

    Se vahamainen kotelosuoja-aine on hyvä sekä rungon sisään, että myös ulkopintaan. Tunkeutuu koloihin paljon paremmin kun bitumimassa, ja mikäli joskus on tarvetta poistaa, niin lähtee siistimmin kuumentamalla. Jos lisää äänieristystä sitten vielä kaipaa, voi suihkasta paksumpaa massaa tuon päälle.

    vastauksena käyttäjälle: Pientä tarvetta "Typy" projektiin #164093

    Kun kerran pk-seudulla asut, niin aja Aleksis kivenkadulle Deco-väriin. Heillä on vanhat ja vähän uudemmatkin citroenin värikartat joista voi vuosimallin mukaan tarkistaa. Jos auto on jo talvilevolla, ota vaikka kolmiopelti kainaloon. Reseptit heillä on, ja jos ei, niin vartissa kaivavat ne jostakin netin syövereistä. Siistiä joutilasta läpivientikumia voi olla vaikea löytää, mutta oletko tarkistanut esim. Franzoselta? Ainakin heillä on noita puskureiden tarranauhoja ym. tilpehööriä.
    Noin uudessa pitäisi kyllä koodi löytyä rintapellistä, apukuskin puolelta n. 15 senttiä konepellin saranasta alaspäin, kuten tuossa Manun ensimmäisessä kuvassa.

    vastauksena käyttäjälle: Suojakumin asennus. #164079

    Kyllä nuo vaaleat perusvaseliinit melkolailla juoksevaksi muuttuu jopa alle sadan asteen lämpötiloissa. Kloppina huolsin prätkän ketjut aina syksyisin putsaamalla naftalla ja keittelemällä niitä juurikin vaaleassa vaseliinissa. Tunkeutui hyvin rullien väleihin, ja jämähti sitten jäähtyessään. Nykyisin laiskana yksinkertaisesti vaihdan ketjun 😀 .

    vastauksena käyttäjälle: Suvaitsevaisuus tällä palstalla,… #164030

    Luulin oikeasti että se kirjallinen varoitus oli vitsi. Reheellisyyden ja avoimuuden nimissä olisi suotavaa että varoituksesta vastaava taho hieman valottaisi asiaa, sillä joko palstalta on moderoitu rankalla kädellä jotakin pois, tai minä olen aivan väärällä foorumilla. Kyllähän sarkasmi, huumori ja jopa kritiikki kuuluu kunnon keskusteluun. En välttämättä kaikkien huumoria ymmärrä, enkä kaikkien tekstejä osaa sarkasmiksi tulkita, mutta hauskaa noita on lukea.

    vastauksena käyttäjälle: Rauhaa. #164016

    Kokeile onneasi, ja toivo matroonan lisäävän itsensä suosittelijaksi. Näin olen kuullut että joskus olisi hädän hetkellä toiminut 😀

    vastauksena käyttäjälle: Mikieaks #163999

    Eipä tuosta ole minulla enää Final Cut -filettä jäljellä. Irtomateriaalit on kyllä levyllä, eli periaatteessa voisi jotakin tehdäkin. Pistän mietintämyssyyn.

    vastauksena käyttäjälle: Sähköasentaja? #163832

    Tuli ehdotus vähän myöhään, tilasin maksullisen miehen. Eipä niin ettenkö olisi kiltalaiselle maksanut, päinvastoin. Silloin olisin kuitenkin kokenut rahoittavani hyvää harrastusta. Ehkä keväämmällä, mikäli tämän hinta/laatusuhde ei ole kohdillaan.

    vastauksena käyttäjälle: 2 cv hinta #163942

    Summa vaikuttaa oikealta, mutta olisiko rahayksikkö ollut markka? Ainakin nelkku maksoi jossakin vaiheessa alle 10 000 markkaa.

    vastauksena käyttäjälle: 2cv Etuovet ja erilliset etupenkit olisi kyselyssä #163935

    Jokunen ovi saattaisi löytyä varastosta. Tarttis vaan jaksaa lähteä katsomaan. Yhtään suoraan ajoon -tyyppistä ei taatusti ole, mutta aihioita ehkä. Onko kiire?
    Erilliset etupenkit taitaa olla vähän kortilla. Mukaudu puolison istuma-asentoon, ja vältä konfliktit?

    vastauksena käyttäjälle: GSA puhallin #163418

    Mikko: Mulla lojuu jossakin sellainen sätkän lämpöputkputkeen sopiva. On ollut tuulilasille johtavassa putkessa, mutta en aio sitä takaisin asentaa. Ei paljoa maksa.

    vastauksena käyttäjälle: Vilkkurele? Cartier 12V 2L #157954

    Jep. Sen naksutin katosi uudemmissa malleissa, vanhoissa sen sijaan kaikissa oli tuo. Ja jännitteellä ei näköjään niin väliä, pakussa naksuu hyvin 12:a voltilla, vaikka katkaisin alunperin on kuusivolttinen. Tai nyt siis uustuotantomallinen vaaleanharmaa. Vanha runko pitäisi kyllä olla jossakin jouten, mutta taitaa niitä löytyä lähempääkin.
    Joskus olen törmännyt, lähinnä pitkään seisseissä tai kosteassa varastoituihin joissa tuo naksutin jumittaa. Katkaisin aukeaa siitä pienestä ruuvista, CRC:llä saa paikat taas herkiksi.

    vastauksena käyttäjälle: ducellier laturin staattorin johdotus #163836

    Jaahas. Putsailen huomenna vähän paremmin nuo piuhat josko niistä alkaisi väriä löytymään. Ellei tietenkin joku kerkiä ensin. Laturi poikkeaa ilmeisesti melko lailla Manun yleiskuvasta. Vain kaksi diodia ja kaksi kenttäkäämiä.

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 1,478)