Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Eipä ainakaa mulla ollu värikoodilla nuo eristeet. Jos nuo kahden pareissa nousevat päät on samaa käämitystä, niiden keskinäisellä järjestyksellä ei ole merkitystä. Vai onko?
Yllättävä havainto: Tukivarressa ei tuntunut juurikaan välystä, mutta kas, varttikierroksen kiristys ja tarkistus että tukivarsi liikkuu herkästi ja takertelematta, niin negatiivinen kulma muuttui oikeaksi. En olisi uskonut että ihan noin pienellä vaivalla tuo korjaantuisi. Luultavasti laakeri on joskus vaihdettu, mutta kiristetty kerralla kohdilleen, eikä ensin kireälle, ja löysäämällä kohdalleen. Haritusta oli myös kun erään nimeltä mainitsemattoman keskustalaispoliitikon katseessa. Sehän se luultavimmin on renkaat syönyt.
Olen aina koittanut kotona perustella niitä putkenpätkiä, holkkeja, metallitankoja ym. joita työhuoneen nurkissa lojuu. Tässä taas nähtiin mitä luovalla ajattelulla ja oikeilla tarvikkeilla saa aikaan. Ne rojut siis ei ole metalliromua, vaan työkaluaihioita.
No just noin niin kun noissa Ollin linkittämissä videoissa. Burtoni käy juuri oikealla seoksella, jammu taas niin rikkaalla ettei joka kipinän kohdalla edes sytytyä. Jä sätkän saa käymään oikein nätisti liian laihalla jolloin riskinä kärähtäneet venttiilit ja paha mieli. Tokihan lambda on aivan yhtä hyvä ja vähän parempikin, mutta vaatii vähän virittelyä. Ja oikein valveutunut mekaanikko säätää ihan fiiliksellä ja välillä pakoputkea nuuhkimalla seoksen oikein.
Eipä tuo kummoinen juttu ole, mikäli kaasari on muuten kunnossa. Kannattaa katsastuksessa pitää pientä ruuvimeisseliä taskussa. Jos arvot on vain vähän yli, säätää seosta lennosta. Näin olen tehnyt muutaman kaasutinauton kanssa, eikä siitä ole tullut sanomista. Noissa uudemmissa sätkissä taitaa olla säätöruuvin päässä oikein muovinen uloke etttei tarvitse edes ruuvaria.
Kyllähän noita pikkukorjaamoja on jotka tuon tekee, mutta mielestäni temppu on niin helppo että sen tekee kyllä itsekin. Voisin tiedustella jaoksemme jakarilta josko voisi hankkia yhteiskäyttöön Colortune-tulpan. Sillä saa seoksen kohdalleen ilman kalliita pakokaasuanalysaattoreita.Missäpäin Helsinkiä nuo sijaitsee? Ei niin että minulla olisi tilojen puolesta minkäänlaista mahdollisuutta, mutta… 😆
Melko eksoottisen näköinen hormi, mutta kylmässä ja kosteassa kelissä varmasti toimiva ratkaisu. Itse suunnittelin jonnekin takakontin pohjalle, varapyörän alle ilmanpoistoreikää. Sätkässä kun tunnetusti on tiiviit takaovet eikä muutenkaan liikaa reikiä, niin ikkunat tuppaa huurtumaan. Tuo vähän niin kun avittaa lämmintä lämmintä ilmaa siirtymään ikkunoita hivellen kabiinin takaosaan. Tai näin ainakin uskon vahvasti. Ei edes kamalan ruma kun rekkari peittää tuon. Kannattaa laittaa sen verran prikkoja väliin että tuosta on jotakin hyötyäkin mikäli aikoo venttiilin pitää.
Olisi kätevää jos pääsisi myös muuttamaan tietojaan tuohon muuten hyvään lomakkeeseen. Minulle osoitetut apua-help -pyynnöt ovat ohjautuneet vaimolleni pienestä kiusalliseseata puhelinnumerovirheestä johtuen. Tosin tämä on saanut aikaan lähinnä iloa ja riemua kun kattavia vikaraportteja on perusteellisesti selostettu vaimolleni joka ei sätkätekniikasta aivan hirveästi ymmärrä 😆 .
No, Päivi sai s-postia, niin asia korjautunee.Edit: No onhan siinä se kohta “huomioikaa muuttuneet tietoni”. Asia kunnossa.
Ota vaan suosiolla se toinen piuha irti siitä moottorista, siis se jossa on katkaisijan asennosta riippumatta koko ajan virtaa. Joutuu tosin vähän treenaamaan pysäytyskohtaa, mutta ei ainakaan jumitu enää päälle.
Wanhustiinassa on kyllä kieltämättä tyyliä, ja tuo 21 hv konekin on melko eksoottinen. Lisäteho ilmeisesti painottui ala- tai keskikierroksille, kun tuo laatikko kuitenkin on ilmeisen harvavälitteinen?
Villit huhut 😆 kertovat että kunnostettavaksi on äskettäin otettu täysin räpläämätön ja alkuperäinen aihio. Valitettavasti huhut eivät kohdistu minuun.Dot-neste hapettaa alumiinia, joten ei sovellu levyjarrusatuloille. Tämänkin tiesi Jasu kertoa, joskin olin itse 👿 asian jo huomannut.
Tästä jo puhuttiin, mutta vielä kerran: Jos tukivarsi on vääntynyt esim. pienessä törmäyksessä, niin tukivarren voi yrittää oikaista. Olen itse käyttänyt vanhaan vanteeseen hitsattua rautakankea.
jos tuon kaltainen mittavirhe syntyisi kuluneesta tukivarren laakerista, sen kyllä huomaisi sekä ylimääräisistä äänistä että mielenkiintoisesta ohjaustuntumasta. Ajossahan tuo käyttäytyy oikein hyvin, eli veikkaan että vika on tukivarressa. Katsellaan myöhemmin syksyllä.Onko kyseessä se Espanjassa valmistettu break? Jos, niin homma hoitui jo :D. Kas kun en tätä viestiä aikaisemmin huomannut…
Olen aivan varma että noita löytyy myös käytettynä, mutta H4-umpion löytäminen voi olla vaikeaa, mikäli sellaisia havittelet. Tuossa uudet kromatut muovikuupat umpioiden kanssa:
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/2CV6/Scheinwerfer-Zubehoer-Halterungen/ANR14000/…ja tuossa uudemmassa on ainakin silmämääräisesti tarkasteltuna isot etujarrurummut ja wanhuslaatikko, eli paketti on ami6/AK:sta (tai belgian mallista), vai? Mitä puretun koneen laatassa lukee?
-
JulkaisijaArtikkelit