Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 151 - 165 (kaikkiaan 1,478)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: ducellier laturin staattorin johdotus #163834

    Eipä ainakaa mulla ollu värikoodilla nuo eristeet. Jos nuo kahden pareissa nousevat päät on samaa käämitystä, niiden keskinäisellä järjestyksellä ei ole merkitystä. Vai onko?

    vastauksena käyttäjälle: renkaan sisäreunan kuluminen #162817

    Yllättävä havainto: Tukivarressa ei tuntunut juurikaan välystä, mutta kas, varttikierroksen kiristys ja tarkistus että tukivarsi liikkuu herkästi ja takertelematta, niin negatiivinen kulma muuttui oikeaksi. En olisi uskonut että ihan noin pienellä vaivalla tuo korjaantuisi. Luultavasti laakeri on joskus vaihdettu, mutta kiristetty kerralla kohdilleen, eikä ensin kireälle, ja löysäämällä kohdalleen. Haritusta oli myös kun erään nimeltä mainitsemattoman keskustalaispoliitikon katseessa. Sehän se luultavimmin on renkaat syönyt.

    vastauksena käyttäjälle: Ja taas,etupyörän laakeri. #151204

    Olen aina koittanut kotona perustella niitä putkenpätkiä, holkkeja, metallitankoja ym. joita työhuoneen nurkissa lojuu. Tässä taas nähtiin mitä luovalla ajattelulla ja oikeilla tarvikkeilla saa aikaan. Ne rojut siis ei ole metalliromua, vaan työkaluaihioita.

    vastauksena käyttäjälle: colortune – tulppa #151030

    No just noin niin kun noissa Ollin linkittämissä videoissa. Burtoni käy juuri oikealla seoksella, jammu taas niin rikkaalla ettei joka kipinän kohdalla edes sytytyä. Jä sätkän saa käymään oikein nätisti liian laihalla jolloin riskinä kärähtäneet venttiilit ja paha mieli. Tokihan lambda on aivan yhtä hyvä ja vähän parempikin, mutta vaatii vähän virittelyä. Ja oikein valveutunut mekaanikko säätää ihan fiiliksellä ja välillä pakoputkea nuuhkimalla seoksen oikein.

    vastauksena käyttäjälle: kaasuttimen huolto ja säätö Helsinginseudulla #163522

    Eipä tuo kummoinen juttu ole, mikäli kaasari on muuten kunnossa. Kannattaa katsastuksessa pitää pientä ruuvimeisseliä taskussa. Jos arvot on vain vähän yli, säätää seosta lennosta. Näin olen tehnyt muutaman kaasutinauton kanssa, eikä siitä ole tullut sanomista. Noissa uudemmissa sätkissä taitaa olla säätöruuvin päässä oikein muovinen uloke etttei tarvitse edes ruuvaria.
    Kyllähän noita pikkukorjaamoja on jotka tuon tekee, mutta mielestäni temppu on niin helppo että sen tekee kyllä itsekin. Voisin tiedustella jaoksemme jakarilta josko voisi hankkia yhteiskäyttöön Colortune-tulpan. Sillä saa seoksen kohdalleen ilman kalliita pakokaasuanalysaattoreita.

    vastauksena käyttäjälle: 2cv noin 58-61 2kpl, helsinki MYYTY #161409

    Missäpäin Helsinkiä nuo sijaitsee? Ei niin että minulla olisi tilojen puolesta minkäänlaista mahdollisuutta, mutta… 😆

    vastauksena käyttäjälle: Tuuletusluukku wanhuksen… #163427

    Melko eksoottisen näköinen hormi, mutta kylmässä ja kosteassa kelissä varmasti toimiva ratkaisu. Itse suunnittelin jonnekin takakontin pohjalle, varapyörän alle ilmanpoistoreikää. Sätkässä kun tunnetusti on tiiviit takaovet eikä muutenkaan liikaa reikiä, niin ikkunat tuppaa huurtumaan. Tuo vähän niin kun avittaa lämmintä lämmintä ilmaa siirtymään ikkunoita hivellen kabiinin takaosaan. Tai näin ainakin uskon vahvasti. Ei edes kamalan ruma kun rekkari peittää tuon. Kannattaa laittaa sen verran prikkoja väliin että tuosta on jotakin hyötyäkin mikäli aikoo venttiilin pitää.

    vastauksena käyttäjälle: APUA-HELP 2012-2014 #163355

    Olisi kätevää jos pääsisi myös muuttamaan tietojaan tuohon muuten hyvään lomakkeeseen. Minulle osoitetut apua-help -pyynnöt ovat ohjautuneet vaimolleni pienestä kiusalliseseata puhelinnumerovirheestä johtuen. Tosin tämä on saanut aikaan lähinnä iloa ja riemua kun kattavia vikaraportteja on perusteellisesti selostettu vaimolleni joka ei sätkätekniikasta aivan hirveästi ymmärrä 😆 .
    No, Päivi sai s-postia, niin asia korjautunee.

    Edit: No onhan siinä se kohta “huomioikaa muuttuneet tietoni”. Asia kunnossa.

    vastauksena käyttäjälle: Lasinpyyhkijät jumittaa #163273

    Ota vaan suosiolla se toinen piuha irti siitä moottorista, siis se jossa on katkaisijan asennosta riippumatta koko ajan virtaa. Joutuu tosin vähän treenaamaan pysäytyskohtaa, mutta ei ainakaan jumitu enää päälle.

    vastauksena käyttäjälle: Dyane 6 vm. 1967-68, KUVIA!!! #135174

    Wanhustiinassa on kyllä kieltämättä tyyliä, ja tuo 21 hv konekin on melko eksoottinen. Lisäteho ilmeisesti painottui ala- tai keskikierroksille, kun tuo laatikko kuitenkin on ilmeisen harvavälitteinen?
    Villit huhut 😆 kertovat että kunnostettavaksi on äskettäin otettu täysin räpläämätön ja alkuperäinen aihio. Valitettavasti huhut eivät kohdistu minuun.

    vastauksena käyttäjälle: Jarruneste #162802

    Dot-neste hapettaa alumiinia, joten ei sovellu levyjarrusatuloille. Tämänkin tiesi Jasu kertoa, joskin olin itse 👿 asian jo huomannut.

    vastauksena käyttäjälle: renkaan sisäreunan kuluminen #162815

    Tästä jo puhuttiin, mutta vielä kerran: Jos tukivarsi on vääntynyt esim. pienessä törmäyksessä, niin tukivarren voi yrittää oikaista. Olen itse käyttänyt vanhaan vanteeseen hitsattua rautakankea.
    jos tuon kaltainen mittavirhe syntyisi kuluneesta tukivarren laakerista, sen kyllä huomaisi sekä ylimääräisistä äänistä että mielenkiintoisesta ohjaustuntumasta. Ajossahan tuo käyttäytyy oikein hyvin, eli veikkaan että vika on tukivarressa. Katsellaan myöhemmin syksyllä.

    vastauksena käyttäjälle: Ami 6 vetoakseli, sisempi (Ami 6 -69) #162332

    Onko kyseessä se Espanjassa valmistettu break? Jos, niin homma hoitui jo :D. Kas kun en tätä viestiä aikaisemmin huomannut…

    vastauksena käyttäjälle: Pyöreät ajovalot #162329

    Olen aivan varma että noita löytyy myös käytettynä, mutta H4-umpion löytäminen voi olla vaikeaa, mikäli sellaisia havittelet. Tuossa uudet kromatut muovikuupat umpioiden kanssa:
    http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/2CV6/Scheinwerfer-Zubehoer-Halterungen/ANR14000/

    vastauksena käyttäjälle: M: Citroen 2cv -62 projekti ja vm.72 raato #160171

    …ja tuossa uudemmassa on ainakin silmämääräisesti tarkasteltuna isot etujarrurummut ja wanhuslaatikko, eli paketti on ami6/AK:sta (tai belgian mallista), vai? Mitä puretun koneen laatassa lukee?

Esillä 15 viestiä, 151 - 165 (kaikkiaan 1,478)