Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Matopyörä irtoaa teoriassa ilman että muuhun koskee (en tiedä, mutta kuvittelisin Acassa olevan riittävän iso aukko rattiakselin läpiviennissä). Tarvitaan se erikoistyökalu, ja pitää muistaa porata lukitusniittaus auki. En ole itse tätä tehnyt vaikka työkalu oli jo kerran kädessä 😯 . Paineilmaväännin on kuulemma hyvä, naputtelee sinnikkäästi kovan vääntämisen sijaan.
Aloita nyt kuitenkin helpoimmasta päästä, eli tarkista tuliko raidetangon päät riittävän kireälle. Jos ne jää vähänkään löysälle, niistä tulee suuri klappi. Jos ne olkavarren kuulapäät on kuluneet soikeiksi, ei säätö enää onnistu, ja ne olisi syytä vaihtaa. Olen itse kiristänyt ne niin, että olkavarsi on irti, pääsee helpommin pörittelemään jo kokeilemaan liikerataa.
Ja ennen kun irroitat koko akseliston, tee niin kun Manu neuvoi, käännä rattia sopivasti oikealle niin että pääset kampeamaan hammastankoa akselin päädystä sopivalla työkalulla. Sen pitääkin joustaa vähän, mutta ei tietenkään kovin kevyesti. Ja saattoihan hammastangonkin säätö jäädä löysälle.Hammastangon takaisin asennus akseliputken ollessa autossa kiinni on tosiaan haastavaa. Jos haluaa säästää hermonsa, voi rälläköidä pienen asennusta helpottavan viisteen tangon päähän. Hammastanko ei tietääkseni ole karkaistu, joten mitään vahinkoa siitä ei ole.
Vaihdoit siis sen liukurenkaan? Mistä löysit ja oliko oikean kokoinen?Sorry, käsitin hieman väärin. Joo, kyllä tuo on tuttua, räkä pihisee lootan ja vetareiden pinnassa kun tarpeeksi kauan ajelee hitaasti jyrkkää ylämäkeä. Moderissa konstruktiossa sentään hukkaputket ohjaavat kuuman ilman ulos konehuoneesta, mutta wanhuksessa kaikki päätyy konehuonetta lämmittämään. Periaatteessa LHM ei pitäisi hävittää jarruja samoin kun vanha jarruneste koska DOT-neste sitoo aivan uskomattoman määrän vettä itseensä, mutta LHM ei.
Epävirallisen tiedon mukaan LHM:n kiehumispiste on 255 astetta, DOT5 n. 260, mutta alenee huomattavasti vanhetessaan (eli sitoessaan kondenssivettä).Kyllä kai LHM:n ja voiteluöljyjen kiehumispiste noin yleisesti sentään liki 300 astetta on? Jos loota porisee sadassa, niin joko laatikon huohotus on pielessä ja pöhisee sen takia, tai siellä on runsaasti vettä sisällä.
Nyt näyttää siltä että en ehdi paikalle saapumaan. Voisiko joku pk-seutulainen napata hiilen mukaansa? Laitan vaikka sähköisesti maksun Sitrosellepäin, OK?
Yleisohjeena jota en itsekään aina muista noudattaa: Tarkista ensiksi latauspiirin liitinten kunto. Hetken ihmeteltiin, ja säädinkin avattiin (mekaaninen Ducellier) yleisestä mielenkiinnosta, vähän säädettiinkin. Onneksi basisitin absoluuttinen sävelkorva havaitsi epäilyttävää pätkimistä laturin ylä-äänissä, ja paljasti että herätepiuhan liitin eli omaa elämäänsä. Eli joskus latasi, toisinaan ei.
Väittäisin ettei sähköjärjestelmää kovin paljoa yksinkertaiseksi voi tehdä. Vihreiden piuhojen päissä on värillinen liitin, ja kytkentäkaaviossa on vastaava koodi. Ongelmat alkaa yleensä siinä vaiheessa kun pari piuhaa on varmuuden vuoksi vedetty rinnalle, ja väriikoodillinen liitin on vaihtunut siniseksi tai punaiseksi tarvikeabikoksi. Jasu teki hienon kuvasarjan pakun johtohässäkän “entisöimisestä”. Siitä voi sen verran ottaa mallia, että nappaa ainakin sen värillisen holkin vanhasta kärähtäneestä liittimestä ja ymppää uuteen. Näin pysyy ainakin liitinparit tunnistettavina.
Ja kyllä, olen itsekin noita viritelmiä harrastanut, ja juuri siksi pyysin osaavaa tyyppiä tuon johdotuksen uusiksi rakentamaan. 😀17.5.2011, 13:59 vastauksena käyttäjälle: 2cv 6 pesiaalin takapenkin 2 piste turvavyöt mustat.. SAATU. #161598Taitaa löytyä yhdet, ja on jopa jouten. Onko kiire? Ei ole kalliit, halvemmalla tuskin saat.
Liikkuuko ne jollakin konstilla etelään, vai joudunko noutamaan ne Mäntsälästä? Mikäli ei vielä ole kauppoja tehty, niin tähän ilmoitukseen suhtauduttakoon kuin varaukseen 😀 .
Mikä öljy on käytössä? Ei niin että se välttämättä paljoa vaikuttaa, mutta ainakin prätkässä väheni öljynkulutus dramaattisesti kun suostuin lorottamaan yksiasteista viisikymppistä koneeseen moniasteöljyn sijasta.
Toisaalta jos kampikammiossa on alipaine, taitaa kyllä se tiiviste olla kaputt.Kyllähän tuokin jännite riittää, vaikka onkin vähän alakanttiin. Jos liikut käpylässäpäin, niin voidaan katsoa säätimen kunto. Jossakin vaiheessa viikonloppua olemme luultavasti menossa siihen teidän naapuriin puutarhamyymälään. Silloinkin voin vilkaista.
Kahvia ja crepesejä kellon ympäri!
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yritysuutiset/?oid=20110574145 -
JulkaisijaArtikkelit