Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Täytyyhän tämä nyt tännekin päivittää… Paku jälleen huomautuksetta hyväksytty. Toki kaikki tärkeät kohteet tuli katsottua, ja jarrutkin alkoi edessä ottamaan tasaisesti kun hetken lämmitteli. En ollut itse epätasaisuutta huomannut, ja autolla ei ole yli vuoteen ajettu. Iskaritesti ohitettiin “kun ei siitä mitään tolkullista lukemaa kuitenkaan saa”, sekä valojen suuntaus todettiin yhteen ääneen että ” ei ne kuitenkaan ketään häikäise”.
Netissä aika varaamalla ja maksamalla ihan kohtuuhintainen, 35 euroa, hätäiselle 45 (drive-in, perjantaina odotusaika alle 10 min.).No jo ootte pelin tehneet. Lämpö kannattaa kyllä todellakin johtaa jos ei kabiiniin, niin ainakin pois konehuoneesta. On tuolla sen verran enemmän lämmöntuotantoa kun normikutosessa. Tuossa olisi varmasti taloudellinen se pitkä perävälitys, mutta hauskuus siinä kyllä vähän taitaisi kärsiä 😆 .
Kiitokset osallistujille! Kivaa oli, ja paikkakin mainio. Kahvilan kirjanpidon paikalle oli saapunut 74 persoonaa 34:llä kulkimella, sisältäen TuJäKeläiset jotka myös saivat nauttia Hesalaisten vieraanvaraisuudesta 😆
Ööö… tyhmä kysymys, siis mikä syttyboksi?
En minäkään usko sytytysongelmaan, koska sen todella kuulee jos menee liian aikaiselle (siis mikäli tuossa on alipainesäätöinen systeemi). Ihmetellään tota vaikka porukalla vappuajeluissa. Kolme milliä on muuten melkoinen ero bensapinnassa, joten voi vika siinäkin olla. Bensanpintaa olen joutunut hieman säätämään ainoastaan kerran nelkun kaasarissa johon ostin uuden kohon puhjenneen tilalle. Jos koho on alkuperäinen, pinta on säädetty kaasutintehtaalla oikeaan korkeuteen.
Kahvilamiestä informoitu aiheesta ja vähän aiheen sivustakin.
dieselflosse, siinä on vähän hintsusti parkkitilaa, mutta tullaan fillareilla?
Wow. Jos noin hyvin meinaatte putsata, kannattanee vetää samalla seinään oikeaa maalia. Tuo hilseilevä ei vissiin ihan täytä kaikkia talomaalille asetettuja vaatimuksia.
Tosin ei taida soodamies lähteä taksvärkkiä tekemään?No niin, tuo selvensi asiaa. Jos tuo aiemmin on toiminut, niin tuskin kaasarissa niin pahaa hapettumaa ole, etteikö sitä saisi toimimaan. Siinä on muistaakseni myös sihti sen pultin alla joka on bensan sisäänmenoputken yhteydessä. Kannattaa katsoa ettei siinä ole kovin paljoa kökköä, mikäli ei ole jo tehty. Kohokammion nesteen pinta ja bensapumpun tuotto on varmaan jo poissuljetut vikapaikat?
Edit: Tyhjäkäyntipiirin ilmanotto on kakkoskurkussa, joten siksi se sammuu tyhjäkännillä kakkospuolen tukkimalla. Arkistossa on mainio “CARBURATOR.pdf” -niminen tiedosto jossa on hyvät halkaisukuvat ja selitteet.
On aika vaikea nähdä bensan ruikkimista kakkoskurkun puolella yksinkertaisesti koska sen ei kuulu ruikkia, vaan kaasuuntua. Ykköskurkussa on kiihdytyspumpun suutin joka roiskii lisäbensaa kun kaasua painaa. Miten tuo ajossa käyttäytyy? Pysttykö sillä ajamaan? Onko seos tarkistettu jollakin konstilla (mittari, colortune-tulppa tms.)? Kaasariongelmat on ehkä kaikkein vaikeimmat selvitettävät. Vanhat yksikurkkuiset on vielä ymmärrettäviä, mutta tuo kaksikurkkuinen on melkoinen mysteeri 😯
…ja kyllä se bensa kiehahtaa siitä huolimatta kun tosi helteillä ajelee ja pysähtyy. Kannattaa muistaa kun tulevana kesänä kuumaa eurooppaa halkoo. Tietää siitä että bensa tuoksahtaa, ja saa paussin jälkeen vähän sahata ennen kun käynnistyy. Se imusarjan pohjan reikä liittyy tietääkseni samaan ongelmaan. Kun bensa kiehataa yli, se lorahtaa sisäkautta imusarjaan, ja mikäli reikää ei olsi, matka jatkuisi sylinerin kautta öljytilaan, mikä ei ole hyvä juttu.
Edit: Ykkössarjan geesussa oli öljylämmitteinen imusarja joka toimi kuumalla kelillä myös toisinpäin, eli jäähdytti öljyä hieman. Oli vaan viileallä niin hidas lämpiämään, että korvautui pakokaasulämmityksellä.
Löytyy Helsingin käpylästä.
Mittaa latausjännite, pitäisi olla 14-14,7 v. Huono akkukin voi olla syy heikkoon latausjännitteeseen.
Vaalit on sunnuntaina.
Tämä on melkein yhtä surullista kun Maunulan hiihtomajan munkinpaistokielto. Joku virkamies on nyt tehnyt itsensä tärkeäksi, ja odottaa että häntä vähän kumarrellaan ja nöyristellään ennen kun lupa heltiää. Ihan normaalikäytäntö meilläpäin.
Kimmo Sitroselta (02) 766 7107 on lähdössä eurooppaan osienhakumatkalle, kannattaa soitella. Perusvanteita saa uusina, 400:set on vähän kiven alla.
Tai sitten tilaa nettikaupasta, esim. Franzose: http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/2CV6/Reifen-Felgen/ANR12075/
Myyvät myös renkaan kanssa täydellisenä, esim: http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/2CV6/Reifen-Felgen/ANR12279/ -
JulkaisijaArtikkelit