Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Eipä taida puissa kasvaa noita. Minulla on yksi toimimaton jonka ajattelin kokeilla elvyttää liottamalla jossakin sopivassa nesteessä, ja toivoa että kovettunut kumi notkistuisi. Yksi mahdollisuus on jättää tuo tyylikäs pönttö paikoilleen, ja jemmata ilmanputsariin jonkun prätkän venttiili. Minulla on puolilitraisessa mopossa hyvin pieni ja huomaamaton venttiili keskellä huohotinletkua. Mahtuisi hyvin ilmanputsarin sisälle.
6.4.2011, 19:12 vastauksena käyttäjälle: Geesun 5v vaihteiston lyhentäminen eurovisan kytkinkopalla #146781Ne on siis pikku-Ollin. Sain luvan hävittää muut osat, paitsi nuo, mutta kaikki paitsi se neulalaakeri on tallessa. Siis myös ilmeisen vähän ajetut (axelin?) vaihderattaat. Niin, ja tietenkin kykinkoppa ja -akseli puuttuu 😆
6.4.2011, 19:03 vastauksena käyttäjälle: Geesun 5v vaihteiston lyhentäminen eurovisan kytkinkopalla #146779No niin, käväisin työhuoneella laskemassa hampaita, ja lyhyen matematiikan oppimäärän mukaan perävälitys on 3,888:1 (9/35 hammasta), kun se muissa g-laatikoissa on 4,375 (GS 1015 ja X3) tai 4,125 (GS1220, GSA).
Eroa siis on, ja nyt kun muistelen, niin laskin välityssuhteet myös kun kumpikin laatikko oli pöydällä levällään. Harvinaisen vähän kuluneet hampaat muuten noissa. Ei varmaan aivan kamalasti ajetut. Nyt vaan Ollille tarjouksia tekemään.
Edit: Taas lunttasin noi vaihteiston suhteet tuolta: http://www.gs-gsa.org/caracteristiques-techniques.php
Sen verran luotan tuohon sivustoon että uskon tiedot oikeiksi.Tämä ei ole vaalimainos, pikemminkin antimainos, mutta vanhemmat 2CV-harrastajat saattavat tunnistaa pesrujen kymen vaalipiirin ehdokkaan jonka nimeä tai numeroa en viitsi mainita. Meitä on moneen junaan, ja sananvapauskin on demokratian keinoin saavutettu joten antaa kaikkien kukkien kukkia.
No ei todellakaan jää huomaamatta. Onko tuo siitä kuva ruoholahdesta napattu?
5.4.2011, 08:56 vastauksena käyttäjälle: Geesun 5v vaihteiston lyhentäminen eurovisan kytkinkopalla #146776@Jasu wrote:
Olisiko tuo mielikuva jäänyt sitten siitä että jos on tullut palasteltua pikkukoneisen vaihteisto ja siihen verrattua..? Itsekin tuli joskus oltua tuossa uskossa että Visassa olisi ollut huomattavan harvavälitteinen perä, vaan ei se sitten ollutkaan, harmiksemme… 😥
Nuo roippeet ajautuvat työpöydälle kun omasta GS:n nelivaihteisesta laatikosta oli kytkinakselin neulalaakeri kaputt, ja piti äkkiä saada toimiva sisälle. lautaspörä ja pinjoniratas oli visan lootassa täysin erikokoiset kun geesun, mutta akseli muuten silmämääräisesti sama. Ja olisihan erikoista jos välitys olisi sama, kun toisessa reppanassa ei ole kun 13 tuuman pyörät. Täytyy käväistä työhuoneella laskemassa hampaita ja mittaamassa kierroksia. Toinen asia onkin että onko se akseli muuten samoissa mitoissa, vai sinnepäin.
Kunnioitan ehdottomasti Catsin työtä, mutta virheitä voi löytyä laajalevikkisimmistäkin julkaisuista.4.4.2011, 21:09 vastauksena käyttäjälle: Geesun 5v vaihteiston lyhentäminen eurovisan kytkinkopalla #146774Nyt ei ole räjäytyskuvia käsillä, mutta eikös eurovisan perävälitys (pinjoni/akseli + lautaspyörä) käy sellaisenaan geesun laatikkoon? Kokonaisvälitys kasvaa melko paljon sillä. Jasu ehkä muistaa kuinka paljon. Pikku-Ollilla saattaisi olla sellainen yhdistelmä myytävänä 💡
Uskoisin että liian usein Laihialla käydessään tulppien elektrodit sulavat ennen kun tiiviste palaa. Olen itse saanut imupakosarjan tiiviiksi ja tiivisteet kestämään löysäämällä ensin kannet, kiristämällä imupakosarjan pultit ja sen jälkeen kannet oikeaan momenttiin. Mutta jos on nyt tiivis, niin nauttikaa tilanteesta, ja korjatkaa kun on vikaa. Ja tokihan noin raju värikin voi vaikuttaa asiaan 😆 .
Näkyy vielä Franzoselta löytyvän, ei kylläkään erityisen edullinen, mutta uusi. Tilaukset ovat tuolta tulleet kohtuullisen nopeasti ja luotettavasti. Puhuvat hyvää englantia, mitä ei voi kaikista nettikaupoista sanoa.
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Kurbel-Nockenwelle-Kolben/ANR10055/Edit: Näyyttäisi vielä löytyvän 9:1 (korkeaoktaaniselle bensalle) sylinteri-mäntäsarjoja. Kannattaa ehkä vaihtaa myös ne, jos koneen kuitenkin joutuu purkamaan.
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Kurbel-Nockenwelle-Kolben/ANR10235/Mieleni tekisi kertoa että vintillä saattaisi olla yksi juurikin vasemmanpuoleinen, mutta mun pitää ensin kartoittaa oma tarpeeni kun tuo kiinni olevakaan ei ole ihan priima. Palaan asiaan. Niiden reunojen korjaaminenkin kyllä onnistuu, tein sätkän etuoviin pelkät reunat tiivisteurineen.
@jan sitikkamies wrote:
Varaosat rupeaa olemaan hankittuna puuttuu vielä kampi ja konepelti, sitten ei muuta kun kokoamaan
Minulla on työhuoneen hyllyn koristeena puolikas kone (ilman kansia) jossa jonkinkuntoinen kampi. Mikäli projekti jää siitä kiinni, niin voin hyvin luopua tuosta. Kyllä sillä vielä pari kesää ajaa ellei enemmän.
Tuosta kommentista voisi äkkinäinen päätellä että pääkaupunkiseudulla on yksi motoristi-sätkäilijä lisää?
Noita wanhanmallisia saa Franzoselta, melko kalliita, mutta aitoja läpivärjättyjä.
Grilli löytyi kuin löytyikin n. metrin syvyydestä lumikinoksesta. Kiitos Iken ja muun kaivuujoukon, grillauskausi saatiin kuitenkin käyntiin tyylillä. Paikalla oli tasan 20 nälkäistä jaoksen edustajaa. Ruokalistaa oli laajennettu, grillattavaa oli soijanakista HK:n blööhön ja paprikat olivat tällä kertaa Ninnan marinoimia, joten kiusalliselta chilinpoltteelta vältyttiin. Sää oli muuten mainio, mutta ensi kevääksi muistamme tilata myös auringonpaistetta. 8)
Pönttö on tilauksessa, ja varmaan kohta kotona, mutta jos et Lasse sitä mihinkään tarvitse, voin kyllä lunastaa sen pois. Tuo oma hajosi venäjän-reisulla kun en onnistunut väistämään kaalinpään kokoista kiveä, ja kivi lyttäsi pöntön ja repäisi korvakkeet irti. Olen niitä koettanut hitsailla, mutta ei tahdo kestää.
En tiedä mahtuuko AMI6:n S-käyrä lokarin puolesta, mutta jo pelkkä etupönttö ottaa sisäloksuun kiinni, siksi täytyy tuolla koneella käyttää tuota harvinaista mallia. Kyllähän tuohon voisi jonkun luovemmankin ratkaisun tehdä, mutta kun kerran on valmis ratkaisu, niin en viitsi. Oikeastihan pakuun kuuluu vielä korin alle poikittaisputki oikealta vasemmalle takapyörän eteen, mutta olen vetänyt oikealta puolelta ulos, eikä katsastusmies ole ihmetykseltään tuota hoksannut. -
JulkaisijaArtikkelit