Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Faijalla poksahti pari levyjarrulaatikon takapäätyä ennen kun ymmärsi lukita sen akselin mutterin KUNNOLLA. Muistaakseni mitään muuta ei hajonnut lopullisesti, ja nopeusmittarikin lakkasi toimimasta juuri noin. Eli ääni löystyneelle lukitusmutterille. Laitetaanko vedonlyönti pystyyn? 😀
Siinä vaiheessa kun tuo yhdistelmä alkaa pitämään ääntä, niin jompi kumpi, tapin terävä osa tai varvan silmukka on kulunut huonoksi, ja vaihto on ainoa oikea korjaustapa. Tuon tapin ei kuulu hangata varvan lenkkiin, vaan tuo terävä osa nojaa varvanpään tukevasti silmukan pohjaan. Joku voinee valaista miten käy kun kitisevää tappia aina vaan rasvaa, ja se sitten joku päivä katkeaa. Itseltä on ainoastaan korkannut varvanpään kierre, ei ole hauskaa, ja voi jopa olla vaarallista.
Eikö Ami6:ssa mene putkisto näin:
Tuo etumainen pitkittäin asennettava pönttö ei mahdu sisälokarin takia sätkään. Jos ami6:ssa on joskus ollut vaihtoehtoisena poikittainen pönttö, niin se käy (eli edellinen linkittämäni kuva).Edit: Juuso, löysin muuten sen pitkään kadoksissa olleen ami6:n etuvaimetimen, ja se on noudettavissa työhuoneelta käpylästä.
Se alkupätkä on ehjä, mutta itse pönttö on sekä murjoutunut että korvakkeet irti ja hukassa, joten uusi tai ainakin ehjä olisi helpoin ratkaisu. Jos joku on tehnyt AM-koneeseen wanhusmallisen putkiston ilman taakse menevää putkea, niin tietoa sellaisesta vastaanotetaan myös.
Jotensakin tämän näköinen:
Kari, ei näy bensalämppärin kuvaa, tahtoo nähdä!
Vanha geesukonsti oli kuulemma H4:n ilmanputsarissa. Ei kai sitä kauaa tarvitse polttaa, kunhan lamppu lämmittää sen koneen ensihönkäyksen. Sekin auttaa paljon.
Tuo ryyppyläppä-pärinä kuulostaa niin vaarattoman loogiselta, että taidanpa ostaa tuon selityksen. Öljynä on nyt mobil 1, 0-w40, ja kylmmipänä aamuna (-25) otin ennen käynnistystä autossa yöpyneen kansiterin käteen, ja öljy oli lähes yhtä notkeaa kun lämpimänäkin. Tuo onkin hyvä tapa todeta öljyn kylmäviskositeetti. Jos ei ole juoksevaa, turha odottaa liikoja kylmästartin osalta.
Jos jollakin on ylimääräiseksi jäänyt pienikokoinen (enintään puolet ebsprächer BN4:sesta) bensalämppäri, voisin hieroa kauppoja.Ihan hyvin täällä on talvi pärjäilty pikkuruisella 40 amppeerin akulla. Kerran tosin piti hakea boosteriakku kun oli jäänyt sisävalo päälle yöksi. Tuo lämmönsietokyky on aika henkilökohtainen asia, ja tulkitsenkin akailen kirjoittelun siten, että miehellä on vain heikko kylmänsietokyky muttei kehtaa sitä ihan suoraan sanoa 😆 . Pilkkihaalaria en ole tarvinnut vielä, pitkät kalsarit on toki sätkäillessä farkkujen alla. Lämpimät käsineet ja karvalakki. Hyvin pärjää.
Öljyn pitää tietenkin olla erittäin notkeaa synteettistä, muuten käy niin kuten akailella. Öljynjäähdytin kannattaa tietenkin peittää parhaaksi katsomallaan tavalla.
Pari teknistä ominaisuutta jotka on ollut kaikissa käytössä olleissa sätkissä, sekä nelkuissa että kutosissa: Käynnistyy hyvin pakkasilla, mutta alle 17-18 asteen, tahtoisi käydä yhdellä ja pitää kaasulla pitää kummatkin sylinterit hereillä. Voisiko johtua tuosta nerokkaasta stytysjärjestelmästä jossa sylintereillä eri napaisuus?
Toinen on samaisissa lämpötiloissa aiaka äänekäs pärinä jostakin päin konehuoneesta. Kestää yleensä 10 sek- 1 minuutti. Veikkaan itse että bensapumpun kalvo jäykkänä ei ehdi palautua, ja vipu tulee vähän työntötankoa vastaan, päästäen äänen. Parempia ehdotuksia?
Minkälainen bensalaäppäri et:llä on? Minulla on tuossa työhuoneen nurkassa sellainen valtava pötkö, ebsprächer, jota en ole uskaltanut kokeilla, vaika joskus on tehnyt mielikin. Joku vähän sirompi ja modernimpi olisi hienoa löytää.Ovia saattaa olla, mutta ne on nyt sellaisessa paikassa jonne vain teräsmies pääsee helposti. Keväämmällä voin käydä katsomassa, mikäli vielä silloin on tarvetta. Konepeltejä ei ole ylimääräistä. Mielestäni vararengas kannattaa tunkea mielummin konepellin alle, rengas kuitenkin painaa melkoisesti, ja konepelti on jo itsessään aika lörppö, saatikka kun siihen vielä istutetaan muutamia lisäkiloja.
Toi on hyvä! Sätkä kiertää tyhjäkäynnilläkin vähän liian vikkelästi, mutta jotakin teknoahan voisi koettaa sämplätä. Hmm… Maamoottorin tahtiin on kyllä Suomessa jopa sävelletty sinfonia tai pari (Kimmo Pohjosen maamoottorisinfonia ja Jukka Perkon ja Samuli Kosmisen Konela)
Bongasin tämän ruåtsalaisten keskusteluista. Mielestäni adapteria ei mainittu. Mutta jos tarvitsee, niin niitä saa eikä ne paljoa voi maksaa. Aion itse investoida tuohon, voi sitten jättää varoitusvalon anturin omalle paikalleen, ja ympätä tuohon sekä paine- että lämpöanturit. Pitää vähän silmällä mahtuuko tuohon oikeasti normaalikokoinen paineanturi, vai pitääkö käyttää mekaanista mittaria.
Filtterin kierre on M16/1,5, muistaakseni.
Edit: Toisessa päässä on M16, toisessa 3/4 UNF. Eli pitää käyttää filtteriä jossa tuo tuumakierre. Sillä saavuttaa sen edun, että voi käyttää isompaa suodatinta jolla taas saadaan vähän enemmän jäähdyttävää öljyä koneeseen. Mikäli oikein ymmärsin.
Pienemmästä kuvasta olisi voinut jäädä huomaamatta että pakussa on alla kesärenkaat 8) .
Hetki sitten suoriteuun karkea lumenpudotus:
@miki wrote:
Oho, ei näköjään piirrä reittiä IE:llä, kun taas firefox näyttää. Pitäisi olla ihan julkinen reittiprofiili. Eläköön yhteiset standardit ja ne pienet yksilölliset erot 👿
-
JulkaisijaArtikkelit