Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Laitoin etanaosoitteen yv:nä. Eli polta cd:lle, ja laita postiin.
Onko materiaali valmiiksi digitalisena? Kyllähän noista jokunen pätkä on ihan käyttökelpoisia.
@Isoo-Jukka wrote:
…missä on kuvassa Suomen lippu, me sentään aloitimme koko maailmankokoustradition…ei ihme ettei kakskymppistä saatu 😉
Juu, vähän ihmetyttää MUTTA MEILLÄHÄN EI MITÄÄN PRKLEEN HERNEITÄ NENÄÄN VEDETÄ!
Ei olla ennakkoilmoittauduttu, kun ei voi koskaan tietää mitä ehtii vielä eteen tulla. Jotensakin alustavasti näin mennään:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=200744832037653016068.00049b229eec0f1ca8e6b&ll=48.835797,7.910156&spn=16.38813,29.970703&z=5
Vanhaa DDR:ää niin pitkälle kun pääsee, vähän Schwartzwaldia, Alsace, ja Chabliksen kautta kohteeseen. Mahdollisesti vedetään saksassa vielä hieman idempää. Jos aikaa olisi loputtomasti, koukattaisiin varmaan alppien eteläpuolelta. Takaisin joutuu varmaan ajamaan champagnen läpi ja siitä aikalailla täydellä takaboksilla yhtä kyytiä satamaan 😆@amikutoseeni wrote:
Minun entisen, sittemmin Tuulilasi-lehden ja sen jälkeen Killan omistukseen päätyneen, 2CV -62:n ensimmäinen omistaja on Simo Rista, toinen tämän sarjan kuvaajista.
Onko tuo auto vielä tallessa jollakin?
@matias1953 wrote:
Ei kaupunginmuseota olla lakkauttamassa vain Lastenmuseosta ja Koulumuseosta on tehty päätökset.
Okei, minulle kerrottiin siis huhuja faktana. Mutta eikö se museo kohta roiku tyhjän päällä, kun siitä on alta kaivettu kallio pois?
Simo Ristalla oli joskus työhuone krunikassa, että olisiko se pohjoisrannan wanhus (peacemerkki takakontissa) amikutosen vanha?Suhtautuisin vähintäänkin kriittisesti alle 300 euron naksumekanismilla varustettuihin momenttiavaimiin. Toki pulteissa voi olla valmistusvirhe, mutta ainakin minun iso momenttiavain joskus naksahtaa, joskus ei. Ja tuntuu että lämpötila vaikuttaa oleellisesti asteikon paikkaansapitävyyteen. Seuraava jonka hankin on perinteinen viisarimalli. Vähän hankala käyttää, mutta ainakin yhtä tarkka kun asentaja. Laadukas paineilmakäyttöinen tarkkuusväänninkään ei olisi huono, mutta vaatii tietenkin kompressorin. Sellaisesta on sekin ilo, että jumittunut pultti lähtee yleensä pärryyttämällä paremmin irti kun vääntämällä.
Sen enempää tätä soppaa hämmentämättä totean että joissakin korkeaviritteisissä koneissa (mm. Triumphin rivikutoset) on pienoinen overlap poisto- ja imutahtien välissä jolloin sekä pako- että imuventtiili on lyhyen aikaa yhtä aikaa raollaan. Tätäkö Gustaf mahtoi tarkoittaa? Ja onko sätkässä tämänkaltainen venttiilinajoitus?
Triumph käytti tätä vain ruiskukoneissa joissa ei käytännössä ollut imusarjaa, vaan ruiskutussuutin oli n. 10 sentin päässä imuventtiilistä. Lisäksi mekaanisen suuttimen avautumispaine oli muistaakseni 45-50 bar, joten polttoaine purkautui suuttimesta valmiiksi kaasuna.
Eipä sen puoleen, hämmennyin joskus itsekin näitä monenlaisia säätöohjeita, ja joitakin kokeilinkin kunnes totesin maalaisjärjen käytön sallituksi ja palasin vanhaan käytäntöön. Eli kun venttiili on varmasti kiinni, säädän välyksen 😀 .Kun kone on kasattu, niin vaikka toinen venttiilikoppa irti, ja kammella veivaa kunnes öljyä tihkuu keinuvipuakselin rakosista. Jos kampi on vanha eikä edellisen käyttämistä öljyistä ole varma, kannattaa öljykanavia liotella esim. naftalla. Sieltä voi tulla aivan yörkeän paljon paksua töhnää.
Tällainen löytyi yllättäen. Ja jos siinä on ruuvit, avaa se
Nuo venttiilit kyllä näytti siltä ettei ainakaan helposti prässäyksistään irtoa, mutta toivottavasti tuolla taas jonkin matkaa mennään. En jaksa mennä tuonne räntäsateeseen koettelemaan hermojani, säästän myöhemmäksi. Olikos se niin että menee ihan parkkipaikkaremppana kunhan on riittävän pitkä jatkovarsi? En ole varmaan viiteentoista vuoteen irroittanut kun on ollut autossa kiinni ja tuulipellit asennettuna.Tässä tulikin neuvoja ja ohjeita monelta suunnalta. Yksi piointti on, että sätkässä putkien mitta on 5 mm, standardiletkut on kuusimillisiä, joten joutuu käyttämään klemmaria, ja sittenkin voi imeä ilmaa jostakin. Putkisto on kuitenkin tiivis, joten vika on pumpussa jonka vaihdan huomenna.
Tuo Manun ohje on hyvä, ja kuten wikissä toteaa, ei kannata heittää vanhanmallisdta pumppua pois vaikkei ihan priima olisikaan, siinä on sentään huollettava takaiskuventtiili.
Jos joku on harkinnut sähköistä pumppua, kannattaa huomioida että niiden imuteho on yleensä aika marginaalinen, kun taas pumppaavat kyllä eteenpäin sitäkin terhakkaammin. Eli kannattaa asentaa tankin päähän.Jatkan vanhaa ketjua, koska aihe liippasee kuitenkin riittävän läheltä. Ongelamanani talvikutosella on ollut viime aikoina hieman huojuva kulku, satunnainen sammuminen sekä tämä aamuna totaalikieltäytyminen yhteistyöstä. Tiedän että polttoaine virtaa huonosti, ja että vika todennäköisesti on bensapumpussa.
Kuinka tiivis takaiskuventtiili yleensä on? Nyt voi aika kevyesti puhaltaa kaasarin päästä bensaletkuun. Ja onko tuo pumppu ensinkään huollettavissa? Tylsä myöntää että en edes muista minkälainen rakenne tuossa on. Koneella/pumpulla on ajettu niin vähän (n. 30 tkm), että en usko ihan normaalikulumiseen. Ajan kyllä 98:lla, mutta siinäkin on etanolia, joten voisiko se pehmittää kumisen venttiililäpän? Löytyisikö pk-seudulta varmasti toimivaksi todettu bensapumppu jonka voisi kenties ostaa?@Roslin wrote:
Jos nyt en ihan omiani nähnyt, niin etkös jo jorissut Kympin uutisissakin tällä viikolla jotain tyliin: “Eteenpäin kyllä pääsee, mutta tiukkaa tekee.” ? 😉
Minut yllätettiin lounastauolla Kasarmintorilta, enkä ehtinyt kehittää mitään tuon luovempaa repliikkiä. Olin kyllä sätkällä liikenteessä, tottaki, mutta se oli kulman takana parkissa. Keli oli ja on todella kehno, kaupunki on taas korvannut lumiauran suola-autolla. Näköjään menee niin, että jos lunta on alle 10 senttiä, ja pakkasta alle 5 astetta, niin lumen päälle vaan roiskitaan suolaliosta auraamisen sijaan.
Voi hemmetti sentään. Jokainen vetäköön herneen omaan sieraimeensa jos siltä tuntuu, mutta älkää nyt sentään kaverinkin nokkaan sitä yrittäkö tunkea. Raadin kokoonpanoonhan voi vaikuttaa, mikäli sattuu olemaan paikalla vuosikokouksessa. Hyvänä esimerkkinä vuodenvaihteessa aloittanut kokoonpano jolta ainakin itse odotan paljon positiivista asennetta. Onko ne renkaat oikeasti hyvät, ja kumi vielä kimmoisaa? Ja minkä arvoiset mahtaa olla? Tämä talvi menköön vielä kitkoilla, mutta jos ensi talvi on samanlainen, niin nastat olisi asiaa.
Pitää seurata aikaansa, ja kun nuorisokin viettää kosolti aikaa FB:ssä, niin miksipä ei. Nyt pitäisi vain saada sitä nuorisoa jaokseen
Tuo uudempi on nähdääkseni vuosimallia 65-69, maskista, pyyhkijöistä, ikkunan aukipitosysttemistä ja takasivuvilkuista päätellen.
-
JulkaisijaArtikkelit