Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Uppista. Mielekästa puuhastelua tulevan talven pimeisiin iltoihin iltoihin.
Viimeksi aamulla tuota asiaa tuumiskelin. Olisi kiinnostava, mutta ilman hintaa on hyvin vaikeaa ellei mahdotonta budjetoida mahdollista projektia. Että rohkeasti vaan hintapyyntö, niin kyllä niitä tinkijöitä alkaa ilmestymään 😀 .
@LPN wrote:
@miki wrote:
Kun täällä näköjään tuota valokuvausta kovasti harrastetaan, niin olisiko kenelläkään halua investoida oikeaan kameraan? Olisi ylimääräisenä Asahi Pentax 6X7 järjestelmärunko sekä 85/2,8 ja 135/2,8 macro linssit.
Kyllähän noille käyttöäkin voisi olla, mikäli hinta kohdillaan.
Jos olet facebookissa, voit katsoa kuvat: http://www.facebook.com/miki.lindstrom#!/album.php?aid=248066&id=574947909
En ole vieläkään hinnoitellut tuota, mietin hetken ja ehdotan jotakin, tai tarjoa yv:nä. Muistin muuten väärin tuon makron valovoiman, se olikin vain 4.Mulla ainakin Bilt**an radio aiheyttaa tavallista suurempaa vuotovirtaa, ja tyhjentää akun viikossa.
Kun täällä näköjään tuota valokuvausta kovasti harrastetaan, niin olisiko kenelläkään halua investoida oikeaan kameraan? Olisi ylimääräisenä Asahi Pentax 6X7 järjestelmärunko sekä 85/2,8 ja 135/2,8 macro linssit. Melkoinen jötikkä jolla saa aivan törkeän hinoa jälkeä. Sopii hyvin taidekuvaukseen, tai esim arkkitehdeille, taiteilijoille tms. jotka haluavat dokumentoida kättensä jäljen, mutta digitaalivehkeet ei riitä. Nappaan iltasella laitteistosta kuvat, koska mitkään sanat eivät riitä tätä kuvailemaan :D.
Jokunen ylimääräinen Nikon kinarirunkokin saattaisi löytyä.
Ota katsastukseen ruuvimeisseli taskuun, ja säädä katsurin ihmetellessä seos kohdalleen. Ainakin minulle ovat sallineet moisen toimenpiteen (tosin autojen, CX ja AX kanssa). Pientä hakemistahan tuossa on, mutta ei pitäisi paria minuuttia kauempaa mennä.
@JukkaK wrote:
Onko tämä yleistä?
Tämä on yleistä, ja olen noita aivan liian monta tekohengittänyt. Kannattaa ostaa uudet vanteet niin kauan kun niitä vielä saa.
Onnea uudelle raadille, ja kiitokset Lahden jaokselle hyvistä järjestelyistä. Maisemat oli kun postikortista, ja keli suosi.
No enpäs nyt tuohon sitten sano mitään. Tässä on käytetty huomattavasti normaaliholkkeja lyhyempiä kartiomallisia kiinnikkeitä. Ei tuota oikein silmämitta kerro, pitää varmaan kurkata auton alle ja mitata. Tuosta rungosta ja sen alkuperästä en tiedä, mutta jossakin vaiheessa kun oli roippeet irrallaan, vertasin nelkun runkoon, eikä ainakaan niissä ollut mainittavia eroja.
Edit: etsi arkistosta tiedosto “OVERHAULING_SUSPENSION_UNIT.pdf”, siitä selviää ero normaalin kumikartiokiinnityksen ja kovan alumiinikartiokiinnityksen välillä. Jälkimmäinen tarvitsee huomattavasti pienemmän tilan. Valitettavasti tuolla on kaikki muu mahdollinen mittatieto, mutta varsinaiset pöntön ulkomitat puuttuu. Noista jousivarvan ja jousen kuormittamattomista mitoista voisi äkkiä päässä laskien todeta ettei kovin suuria eroja ole. Hämmentävää sinällään että noita jousen vahvuuksia ja mittoja on ollut noinkin monia yhdistelmiä.Eihän niissä jousipöntöissä ole pituudessa eroa, vaan paksuudessa. Ainakin pakuun sopi ilman väkivaltaa, eikä edes ota sivuista kiinni runkoon. Minulla on vähän sellainen aavistus että itse asiassa jousipönttöjen kiinnityksien suhteen rungoissa ei ole eroja. Korjatkaa mikäli aavistus on väärä.
AK350:ssä on poljinmysteerion kiinnityskohta rungossa, ja vanhanmallinen kässärihärdelli. Oliko 400:ssa jo levyjarrut? Mulle jäi ylimääräiseksi Franzosen rungon kässäriadapteri rumpujarrulliselle, joten jos onnistut hankkimaan modernin mallisen sinkityn rungon franzoselta, saat minulta sen härpäkkeen.
Mekaanisen säätimen ominaisuus. Voit tietenkin tarkistaa mittarilla ettei heittoa ole aivan tolkuttomasti. Keskimäärin laturilta pitäisi tulla noin 14 volttia. Manulla oli tähän joku tieteellisempi vastaus 😆 .
Vähän erinäköinen tuo laatta näköjään on. Ameja tehtiin myös espanjassa Vigon thtaalla, niistä ja niiden moottorimerkinnöistä miinulla ei ole tietoa. Toisessa koneessa on samanlainen laatta, mutta merkinnällä AM C
Luultavasti kone on amista, koska ak-koneita ei suomessa ihan joka puun takana kasva. Tyyppikilpi näytti olevan paikoillaan. jos siinä on merkintä pelkkä AM, on se vanhempi amin kone, muistaakseni 23 hp, jos AM-M (tai AM-C joka oli keskipakokytkinmalleissa), uudempi 25 hp. Joku valistuneempi kertonee mikä merkintä oli AK-koneissa. Huohottimesta päätellen tuo voisi olla se vanhempi versio. Laatikko on kuten todettu pitkäväliiteinen, ja yhdistelmä toimii mainiosti ihan perussätkässä. Hiljaisempi kun kutonen, taloudellisempi, eikä oikeastaan menossakaan paljoa häviä. Tasavirtalaturi, sellainen pitkä malli kuuluu tuohon. Joko 6 tai 12 volttinen. Itse olen sovittanut vaihtovirtalaturin, pienellä askartelulla onnistuu. Tuo paketti kannattaa ehdottomasti kunnostaa. Jarrurummut on paitsi suuremalla halkaisijalla, myös puoli senttiä leveämmät, todella tehokkaat.
Ai niin, laitettiinhan noita belgiassa sätkiin jo 60-luvun alussa… Ruotsiin vietiin ilmeisesti 60-luvun alussa paljon tuolla koneella.Oho, totta tosiaan. Varsinainen Hangon kiiltokuvapoika . Samassa liitteessä sivulla 9 on Eeron varsinainen päätuote, Åminne-vene.
-
JulkaisijaArtikkelit