Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mikäs tässä viestiketjua lukiessa, hyvää viihdettä. Sätkät, tosin kun timantit, eivät ole ikuisia, eivätkä sijoituskohteinakaan aivan yhtä tuottavia. Sen on varmasti jokainen hieman pidempään harrastanut joutunut toteamaan. Toki hyvästä saa hyvän hinnan, mutta jos ihan peruskutosen täysremppaan menee 200-300 työtuntia, niin vaikka harrastusta ei pidäkään hinnoitella, voi jokainen kuitenkin siitä laskea jonkinlaista osviittaa esimerkiksi oman tuntipalkkansa muodossa. Maksoin itse tonnin kulkimesta josta korkkasi jousivarpa ennen kun 100 kilsaa tuli täyteen, ja viidensadan kohdalla katkesi rattiputki koska runko oli nitkahtanut. Silti kauppa oli mitä parhain, ja edellämainittujen työtuntien jälkeen kuljin oli ihan siedettävä. Että tonni sinne tänne, projektihan tuo on, ja aikaa sen kunnostamiseen saa joka tapauksessa kulumaan reippaasti.
Ei muuta kun Vääksyyn näytille. käy vaikka tarrakilvet hakemassa, jos on muuten ajokunnossa.Laakerit siirtyneet korsosta sätkän takakonttiin josta ne myöhemmin siirtyvät Jussille, ja Jussin käsien kautta ahjoon ja alasimelle josta sitten puukkona takaisinpäin. Kiitokset ernestille!
Onko laatikossa jotakin tunnistetta joka erottaa sen 18-kaakkisen vastaavasta? Meidän varastossa on jokunen loota, ei tosin omia, enkä edes tiedä mihin malleihin… Voin kysellä mahdollisesta luopumishalukkuudesta, mutta ensin pitäisi varmuudella tunnistaa.
Tämä seppä-naapuri on siis myös rättäriharrastaja, ja teki yhden terän kynkänlaakerista, mutta oli lähinnä kokeilukappale takomisen kannalta. Kaipaili lisää leveyttä että saa oikean puukon, eikä mitään fileerausveistä 😆 . Ja 2CV-puukkoonhan käytetään vain 2CV-kierrätysosia. Ihan periaatteesta.
Ei hemmetti, me yövytään reissuissa silloin tällöin hotelleissa juuri siksi että tuollainen luksus käy joskus vähän selän päälle…
13.9.2010, 11:17 vastauksena käyttäjälle: 21. kansainvälinen 2cv ystävien kokous Suomessa ?? #159020@Lasse1 wrote:
Moro !!
Onko niin, ettei suomessa ole minkäänlaista kiinnostusta hakea 21. kansainvälisen kokouksen…Keskustelua asiasta en ole huomannut ??
LasseHyvä kysymys. Tuletko Lasse mööttiin?
Jos ajelette sunnuntaina käpylässä päin, käykää hakemassa. Kannattaa laitta myös mahdiollisimman iso prikka alle, kiristyy tehokkaammin laatikon runkoon.
@oppipoika wrote:
… tosi reilua myös tuoda “kasvot” näille ajatuksille.
…Minäkin tiedän erään joka saattaisi olla kiinnostunut eräästä avoinna olevasta korkean Raadin tehtävästä…
…T. Matti HintikkaVoi olla että jos nimen mainitsisi esimerkiksi tällä palstalla, monelle nousisi mieleen mös nimeen yhdistyvät kasvot. Uskon että kaikki kiltalaiset eivät keskustelupalstaa lue, mutta yhtälailla hyvin monet niin tekevät, ja mitä kiihkempää keskustelua täällä käydään, sen suurempi ärsyke siirtyä koneen ääreen ja opiskella ne muutamat hiirenliikkeet ja klikkaukset.
Asiasta viidenteen, eikös jollakin ollut statistiikkaa kiltalaisten osuudesta palstan aktiivikäyttäjissä? Kai meitä nyt sentään jokunen on?Terveisin Miki Lindström
Kasvot voi käydä tsekkaamassa facebookista, tai livenä möötissä 8)Pitäisin Jullen esimerkkiä lievästi kärjistettynä, koska ainakin rannikkosuomessa jossa olen sätkällä enemmän liikuskellut, on moikkailtu puolin toisin paitsi kaikenmoisia sitikoita, myös muita vanhempia kulkuneuvoja. Kaikki eivät toki välitä, ja saattaapa olla että Julle on törmännyt niihin viimeisiin tosifanaatikoihin jotka eivät moikkaa kun lajitoveriaan, ja niillekin vain jos kuuluvat omaan jaokseen .
Täällä etelässä toimii aktiivinen jaos, tervetuloa myös meidän puolesta! Taisinkin tuon bongata jossakin vaiheessa kaupungilla.
No just tuollainen. Siirsivät sitten tankinkin vasemmalle puolelle, helpottamaan brittiläistä kadunvarsitankkausta. Kai ne alunperin sentään harmaita oli tehtaan jäljiltä? On toi kyllä mainion näköinen laite. Hmm… Faijalla on varastoissaan yksi huonokoppainen sätkä atomeina… Joopajoo…
@mikko46 wrote:
ku jollain olisi sapluuna 4/6:n takasisälokkarin päälle tuleville palasille niin sitten saisi itse tehdyksi koko verhoilun. mikko
Kun minulla oli verhoilut irti, piirsin sapluunat joita en sitten tarvinnutkaan kun huopa ei pesukoneessa yllättäen kutistunutkaan. Nyt pitäisi enää löytää se pahvirulla jostakin. Koetan kaivella kätköjä, joku muukin saattaisi tarvita. Jäljennetynä mikäli löytyy, on sivuverhoilut ja lokareiden peitot.
Etolan Pitäjänmäen (vai onko se konalaa) myymälä piti ainakin aikoinaan sellaista “neulahuopa”-nimikkeellä kulkevaa materiaalia varastossa. Väri ja paksuus on aika lähellä alkuperäistä.
Takasisälokarissa on muuten vain matkustamon puolelle näkyvä osa verhoiltu.@PienempiOlli wrote:
Britti pikureita on olemassa 3 tai 4, josta johtuen niitä ei ole usein myynnissä.
Näin on. Ja jos myyntiin tulisikin, persaukiset älkööt vaivautuko. Kuninkaallinen laivasto teki ilkeän pikku tempun kun luopuivat tuosta kalustosta. Kanaaliin vaan… 👿
Edit: …Ja se mikä tuollaisessa aika pahasti kolaroidussa korissa on kanta-ajoneuvosta, on ehkä hieman omantunnon kysymys.
Aito englantilaisvalmisteinen pick-up olisi hieno, siinä oli muotoulukin aika onnistunut. Niitä ei vaan ole myynnissä liiemmin näkynyt edes saarivaltakunnassa. Mutta jos haluaa askarrella, ja löytää jostakin esim. pakun korin alaosan, niin voihan sitä kuvien perusteella vähän improvisoida. Ja Olli visioikoon loput 😆 .
Pelkkään korin muttamiseen ei käsittääkseni tarvita poikkeuslupaa, mutta pitää siis olla paperillinen kanta-ajoneuvo. Korin vaihto sitä vastoin ei ole sallittu toimenpide, kiitos taksimersujobbareiden aikoinaan aikaansaaman lakimuutoksen. Tuostahan se lähtee, ihan mallikkaasti.Täältäkin löytää pari meidän intressejä hipovaa: http://metsaauto.weebly.com/eurot.html
On muuten ihan törkeän hyvälaatuista peltiä tuossa vanhemmassa kalustossa. Laitapa joku uudempi tojota muutamaksi vuodeksi kuusen alle, niin lopputuloksena on aika pian kukkamultaa 😀 . -
JulkaisijaArtikkelit