Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Takapää näyttää silmämääräisesti olevan oikeassa korkeudessa, mutta keula auttamattoman korkealla. Meilä on faijan kanssa tallilla kaksi puupalikkaa mittana, toinen etuakselipulttien väliseen korkeuteen sahattuna, toinen taakse samaan kohtaan. Mittoja en muista, mutta tieto löytynee helposti. Hyvää työtä olet tehnyt, hieno kuljin.
Kyllä ranskan insinöörit ovat tuon vastauksen nro 2 mukaisesti ajatelleet. Oletteko törmänneet soikeaksi kuluneeseen varvan lenkkiin? En minäkään, vaan kaikissa on kuluminen tapahtunut vain pieneltä alueelta, juuri sen sokan terävän reunan kohdalta. Pitäisi ilmeisesti juoda lounaalla pullo punaviiniä että pääsisi yhtä luovaan tilaan :lol:.
Minulla on kummassakin sätkässä kromatut teleskooppiantennit, ehkä jotakin 60-70 -luvun designia. On muuten tyylikkäät, ja vastaanottoherkkyyskin portaattomasti säädettävä :D. Löytyy myös yksi ylimääräinen blaupunktin monoradio, ei kovin tyylikäs, mutta ajan henkeen sopiva, saa hakea pois. Helpottaa asennusta kun ei tarvitse sitä toista kaiutinta sovitella.
Korjatkaa mikäli olen väärässä, mutta mielestäni saksan-malleissa oli takasumuvalo, vaan ei peruutusvaloa.
Vaikka sienestysaika onkin parhaimmillaan, jätä Jukka ne kärpässienet ja madonlakit metsään
Jos tuo muuten käy nätisti ja vastaa kaasuun, veikkaan myös tuota ryyppyvikaa. Viisikymppinen yksiasteinen öljy kuuluu lähinnä vanhoihin moottoripyöriin, ehkä hieman liikaa ultramodernille sätkän koneelle 😀 . Eikös wanhuksiin suositeltu kolmekymppistä ennen kun moniasteöljyt tulivat markkinoille?
Jos sulla on akku päässyt purkautumaan, ja lisäksi keulalla H4:set, niin laturi ei välttämättä jaksa pysyä mukana. On aika naftisti mitoitettu, ja ne parikymmentä lisäwattia mikä halogeenivaloista tulee, ei ainakaan paranna tilannetta. Laturin hihna saattaa myös pohjata ja luistaa kuormittaessa, huono liitos jossakin ym. ym. Mahdollisia vikapaikkoja on melko paljon, mutta kokeilemalla selviää kyllä (yleensä 😆 ).
Pekosen Kari on nykyisin kunnostautunut enemmänkin iltatyttökuvaajana, joten saattaa tosiaan olla vähän vanhemmasta päästä tämä kuvituskuva. Kyllä digikuvaankin kohinaa saa, muistuttaa hyvin paljon filmin raetta, varsinkin jos kuvaa vielä rajusti pakkaa.
En ole tuollaista märkäpidon puutetta Maboreissa huomannut, mutta toisaalta sovitan aina nopeuden vastaamaan olosuhteita. Eli en tiedä miten tosipaikan tullen käyttäytyy. Vingahtavat helposti asfaltilla, muuta pahaa ei noista ole sanottavaa.
Ei sitä värikoodilaattaa välttämättä enää ole paikallaan. Tässä aika valaiseva keskustelu: https://2cv.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=5446&start=0&
Museokatsastusta varten sinun pitää joka tapauksessa selvittää auton historia, ja maahantuontiasiakirjoissa on aina mainittu auton väri, joten jos ei muualta selviä, niin sitten niistä. Maaleja saa kaikensävyisinä, tiedot löytyy linkittämästäni viestiketjusta. Mutta kuten Jukka totesi, värin voi melko vapaasti valita itse, ellei alkuperäinen miellytä.Jaa että niin päin. Ei kai siinä mitään vahinkoa ole tapahtunut, paitsi jos on sellainen kestovoideltu ja suljettu laakeri mallia takapyörä. Ole vaan erityisen varovainen laakeripinnan kanssa. Vetari kyllä asettuu laakerikehän kanssa kohdilleen kun napamutterin vetää oikeaan momenttiin, ei varmaan kannata esiasentaa laippaan.
Siis laipasta jonka asennat uuteen laakeriin? Kuumenna pillillä laakeririnkulaa ja koeta samalla jäähdyttää laippaa sopivaksi katsomallasi keinolla (märkä pesusieni tms tungettuna booriin). Olen noita muutaman irroittanut, enkä äkkiseltään muista että siinä olisi mitään ylitsepääsemätöntä ongelmaa ollut.
Veikkaan myös vetarin yläpäitä. Etenkin tuplaristit voivat aiheuttaa aika mielenkiintoisia vibraatioita mm. jarruttaessa.
Asiallisen näköinen aihio.
Käytin GS:n vaijeria jonka lyhensin polkimen päästä.
-
JulkaisijaArtikkelit