Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Niin epäilen minäkin että eroa ei juuri ole. Alkuperäisiä näyttää olevan ainakin Franzosella (mainitsevat erikseen että pintaruostetta löytyy 😆 ). Nyt pitäisi kuitenkin saada paku liikenteeseen, eli löytyisikö joltakin kuvan mukaista putkistoa? Ei tarvitse olla uusi eikä edes siisti, mutta mielellään ehjä. Uutta en viitsisi tilata ennen kun olen sopivuuden varmistanut.
Kiitokset paikallaolijoille. Kelit suosivat, ja taisipa pahimmat häiriötekijät olla paarmat, sekä kahdesta teltasta kuulunut kuorsaus. Toinen teltoista oli oma. Kalakisa onnistui yli odotusten (paitsi allekirjoittaneelta), ja illalla vielä paistelimme tulilla suurimmat vonkaleet. Ensi vuonna uusiksi, uusin kujein 😆 !
Todella hienoja ja tuttuja paikkoja. Tuosta uittorännin yläpäästä jossa järvenselkä aukeaa (taitaa olla jo rajavyöhykettä) olen tempaissut melkein kilosen taimenen, ilman kalastuslupaa totta kai 😀 . Vähän ennen virtaniemeä lähtee metsäkoneita varten tehty tie sillan yli kohti korpea. Ajoin sätkällä muistaakseni sammakkoniemeen asti, aikamoista polkua mutta ajettavissa. Samoin Nellimin takaa lähtee piiiitkä metsäautotie joka kiertää tsarmitunturin ja -järven. Hienoja kalapaikkoja, ja samalla tiellä olen nähnyt sen ainoan kerran oikean karhun eläintarhan ulkopuolella.
Hohhoijjaa… Mikäs täällä töissä ollessa, ilmastointilaite pelittää eikä tarvitse hikoilla…Varmaankin suoritamme luontopolun lauantai-iltapäivällä, mutta aivan absoluuttista ajankohtaa ei ole. Onkikisaakaan ei kannata vierastaa, sillä palkinnot ovat mahtavat, ja kokemuksesta voin sanoa että usein spontaanisti kyhätyillä pajuvavoilla on saavutettu kovia tuloksia. Tasapuolisuuden nimissä jaos tarjoaa kaikille standardikokoiset madot. En uskalla varmuudella luvata, mutta lettuja on Jallu ja apurit yleensä paistelleet luontopolun ja onkikisan välillä.
Ken haluaa käyttää navigaattoria tai muuta elektroonista härpäkettä, niin “tie” jonka päästä alue löytyy on nimeltään ankarlaxintie. Koska grillikatoksessa saattaa olla hieman tukalaa näillä keleillä, otamme Iken kanssa pari irtogrilliä mukaan. Mölkkyä ja petakia on myös mahdollisuus pelata, veren maku suussa tai ilman. Älkääkä unohtako uimakammppeita, merivesi on pitkälti yli 20 asteista 8)
@Roslin wrote:
mut en usko että ois ihan yhtäkkiä täysin tukkeutunu.
Ei varmaankaan, mikäli kyseessä on moderni sätkä jossa tankin päässä siivilämallinen suodatin. Vanhemmat jossa se prikkamysteerio saattaa mennä tukkoon pitkän seisonnan jälkeen kun tankin ruostehilseet lähtee kerralla liikkeelle. Yksi varteenotettava vikapaikka on hapertunut letkunpätkä, yleensä se kaikkein hankalin tankin päällä oleva joka alkaa päästämään ilmaa bensaputkeen, ja estää pumpun polttoainetoimituksen kaasarille asti.
Katsokaa onko tulpat vitivalkoiset vai normaalit latte-ruskeat. jos valkoiset, on kone käynyt jonkin aikaa liian laihalla seoksella. Olen itse vaihtanut koko putkiston kun bensan virtausoireita on alkanut esiintymään. Vaikka se on päivän työ, niin sen jälkeen voi mokomat murheet unohtaa vuosiksi.
Ihan ensimmäiseksi kannattaisi irroittaa kaasarille tuleva letku, ja pyörittää konetta startilla. Bensan tulisi iloisesti pulputa koneen pyöriessä. Jos bensaa tulee, niin seuraavaksi kaasarin uimurin neulaventtiilin tarkistus jne.
Ja pitää tietenkin muistaa että näillä keleillä esim. huono kondensaattori tai puola saattaa kuumetessaan aiheuttaa ongelmia. Jos lähtee aamulla kiltisti, vikaa kannattaa hakea sytytyspuolelta.Asiallista tuunaamista, todellakin. Ja on näköjään hyvä suorittaa moottorin koeponnistus insinöörin kera :mrgreen:.
Painojälki mahdollisti kuitenkin lukemisen, vaan pääkirjoitus ei auennut vaikka yritin lukea rivien välistä 😯
Eilen vihdoin pääsin ostamaan irtokierteitä. Seppo Kivilinna Oy Helsingin itäkeskuksen vanhalla ostarilla myy, ja saavat muutaman tunnin varoitusajalla liikkeeseen myös M7-kierteitä, sekä tarvittaessa myös asennussarjan (kierretappi, asennystyökalu sekä kasan kierre-elementtejä). Hinta oli muistaakseni alle 70 euroa. Aion sellaisen hankkia ennen kun seuraavan kerran avaan koneen.
Joo, tuossa on oikeata asennetta. Ei paku ihan surkeasti tuollakaan kulje, ja jos tuuli on myötäinen niin eihän tuo edes kuluta bensaa. Sitä paitsi 12-kaakkinen käy niin pehmoisesti, että et ehkä haluakaan vaihtaa kutostekniikkaa takaisin.
Faijalla on sätkässä VDO:n alunperin Mersuun tekemä systeemi. Toimii kun junan vessa. Pitää muistaa ottaa kuvat kun sielläpäin liikun.
Mittaapa magneetolta tuleva jännite (muista asettaa asteikkoon vaihtovirta-asetus). Laitetta yhtään tuntematta veikkaisin kuitenkin että sytytykselle on oma käämi, joten esim. kärähtänyt latauskäämi ei vaikuta käynnistyvyyteen. Ja kyllähän tuo valojen hehkuminen viittaa maavikaan, mutta senhän tarkistit ensimmäisenä? 😆
Kannatan tuota Jukan ehdottamaa työkalua. Maksaa itsensä hyvin nopeasti takaisin, ja säästää todella paljon vaivaa. Mielestäni hankalinta putken vaihdossa on sen 7 mm pultinpään kohdistaminen akseliputken reikään. Faija teki siihen tarkoitukseen työkalun. Käytännössä pitkä haarukka jolla pujotus onnistuu ehkä hieman helpommin.
Tein geesun koneen kansiin hionnan akkuruuvinvääntimellä, silleen sopivasti myötä-vastapäivään katkaisimesta vaihtaen. Tuo Jasun tyyli on toki vähän herkempi. En muista mikä hiomatahnan merkki on, on nimittäin aika riittoisa ja kestänyt hyvin monet hionnat. Puna-valko raidallinen peltipurkki, toisessa päässä karkeaa tahna, toisessa hienoa. Olen nähnyt samaa tavaraa nykyaikanakin hyvinvarustetuissa tarvikeliikkeissä. On minulla jossakin myös imukuppimallinen pyöritin, saa lainata tarvittaessa.
Ehkä kannattaisi vaihtaa suosiolla pyörijäosa ja ne jouset, ei tuollaisia eroja saisi olla. Jos jouset ovat kovin kuoleentuneet, saattaa keskipakosäädin heittää sytyn aikaiselle jo tyhjäkäynnillä mikä ei tietenkään ole tarkoitus.
-
JulkaisijaArtikkelit