Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Starttaa kuumalla kelillä ja lämpimällä koneella kaasu pohjassa. Näin neuvoo ainakin vanhemmat käyttöopaskirjat. Näin ainakin itse olen joutunut tekemään.
imuvuodot kaasarin/imusarjan välissä aiheuttaa usein tuollaista huonoa reagoimista kaasupolkimeen tasakaasusta. Kiihdyttäessä kiihdytyspumppu kuitenkin rikastaa seosta, eikä varsinaista vaivaa siinä vaiheessa välttämättä huomaa. Voisit kenties ensi viikolla hakea sen takaoven/oven aihion, niin voisi samalla katsoa ainakin karkeasti onko seos kohdallaan kaikilla kierrosalueilla?
Tuolla ranskan nettiautossa oli jokin aikaa sitten myytävänä useampikin LNA, hinnat halvemmat kun mitä täällä pyydetään pelkästä visan koneesta.
En ole niin täyteen ahdettua XM:ää nähnyt, kun tänään pihasta poistunut. Tavaraa on silti vieläkin, varsinkin nelkun ovia. Hakekaa pois, viikonloppuna kasaan kärrylle ja vien pois.
@Akaile wrote:
Onko kukaan kokeillut paineilmaräikkää/pulttipyssyä noihin pultteihin?
On. Pienellä ei jumittunut pultti aukea, järeämmällä saattaisi auetakin. Hylsyn pitää olla aivan ehdottoman tarkka, muuten kanta on hetkessä entinen. Muuten pulttipyssy on kyllä armollinen irroitushommissa, monesti pultti joka katkeaisi vääntämisellä, irtoaa kärsivällisesti em. työkalua päristämällä.
Onko kenelläkään kokemusta miten paljon pitää varata aikaa reittiin Kustavi-Brändö-Kummlinge-Vårdö, affenenmaa? Aikomus olisi yöpyä esimerkiksi Brändössä tai Kumlingessä, mutta riittääkö yöpymispaikasta päivä ahvenanmaalle (menemme siis saarelle jo torstaiksi). Ja onko noilla välisaarilla sisämajoitusmahdollisuutta?
@2cvkimmo wrote:
Mää tulen maanantaina hakemaan ne pakun paneelit. Kelpaa myös tuo kuvassa oleva penkinrunko (jollei ole kovasti katkennut). Lisäksi jos on keskireiättömiä vanteita pari kappaletta …
Soittelen maanantaina?
Penkin runko on ehjä, mutta siitä puuttuu edestä yksi poikkitanko. Helppo fiksata. Tervetuloa, olen itse maanantaina paikan päällä (puolestapäivästä alkaen). Keskireijättömiä vanteita saattaa löytyä myös Espoosta, mutta bongasin tänään Tuusulan varastolta ainakin kolme kappaletta. Saattaa löytyä useampikin. Ne ei ole omia, mutta muistaakseni omistaja hinnoitteli ne hyvin lempeästi.
@mikko46 wrote:
löytyykö 6:n oikea takaovi ? mikko
Taitaa löytyä, pitää tarkistaa. Nelkun ja wanhuksen takaovia on useita. Yksi pari loistokuntoisia wanhuksen ovia on ainakin, tosin aika eksoottisen väriset, mutta maalia saa kaupasta.
Alkuviikosta olisi hyvä hakea pois ennen kun mieli muuttuu 😆 .Koneet ja pari akselistoa varattu. Haluatko Pertti juuri tuon luukun, vai kelpaako toisen värinen? En tiedä onko tuossa tunnearvoa faijalle…
Onko kaikilla todellakin projektinsa niin hyvällä mallilla, ettei tarvitse mitään? Vielä ehtii tehdä löytöjä.Rasvaprässin voima on niin valtava, että jos se tulppa ei ole niittaantunut kunnolla kiinni, ei taida auttaa kun vetoakseli irti, ja isoleukainen tukeva liimapuristin avuksi. Näin ole itse joutunut toimimaan.
Ainakin ami6:ssa , ehkä muissakin wanhuksissa on paljon fiksumpi, O-renkaalla ja lukkorenkaalla toteutettu lukitus.Jouduin hieman vastaavanalisen pulman eteen muutama vuosi sitten. Siitä meinasi jopa pientä kalabaliikkia syntyä, kun omistaja sitten yllättäen ilmestyikin. Auto oli hylätty purkutuomion saaneeseen latoon. Ladon haltija oli ilmeisesti jo eläessään useasti tuloksetta pyytänyt omistajaa siirtämään ajoneuvon pois. Ladon haltijan poistuttua tästä maailmasta ei enää kukaan tiennyt kenen omistuksessa ajoneuvo on. Asiaa koetettiin useaan otteeseen selvittää, mutta ilman tulosta. Ajoneuvossa ei ollut kilpiä, eikä valmistenumeron perusteella saanut tietoja.
Puhelu AKE:een selvitti että ajoneuvoon sovelletaan tällaisessa tapauksessa ns. hylkyautoperustetta, jolloin minulla siis on oikeus rekisteröidä ajoneuvo nimiini. En tiedä kuinka paljon selvityksiä tähän tarvittaisiin, luultavasti paljon. Maahantuojalla on ajoneuvon maahantuontitiedot, joten rekisteröinti pitäisi onnistua. Toivon tietenkin että oikea omistaja löytyy, mutta muutkin mahdollisuudet kannattaa selvittää.@dieselflosse wrote:
Kun katsoo TuJäKen ilmoa samasta aiheesta, voi havaita pienen ristiriidan poikasen. Päivän kysymys, minkä? 😉
Ei siinä mitään ristiriitaa ole. Se on varmaan vaan niin kova paikka, kun jaoksemme ideanikkarit ovat keksineet oivan paikan keskelle naapurijaoksen maita 😆
Kiitoksia vinkeistä, pitää alkaa paneutumaan asiaan. Hauska värkki muutenkin tuo puhelin, vaikka aikamoinen akkusyöppö 3G-surffailussa. Onneksi nykyisin on vähän joka laitteessa USB-liitin, myös -64 pakussa .
Harvinaisen sama koodi löytyy omasta lootasta…
Kannattaa varmaan huudella ulkomaan foorumeille noista laatikoiden koodeista. Täytyyhän niistä olla jollakin tarkempaa tietoa. Katson piruuttani huomenna pakusta mitä sen laatikon kyljessä lukee (siinä siis ami6:n tekniikkapaketti). Ainakin siinä on harvabooriset vetarin sisäpäät, eli aika alkupään sarjaa. Missä vaiheessa muuten tehdas vaihtoi M7:n kannan 12 mm:stä 11 milliin? Eikös tuossa ole 12 milliset kannat laatikon kannen pulteissa?
-
JulkaisijaArtikkelit