Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Esimerkiski tuolta:http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Oelversorgung-Oelkuehlung-Filter/. Näyttäisi olevan uusia kuparitiivisteitäkin. Toimittavat suht nopeasti perille. Kannattaa selailla katalogia muutenkin sillä silmällä ja tilata kaikki tarvittavat roippeet kerralla.
Aika vänkää, vastaus tähän ketjuun oli ilmestynyt sätkän tuulilasinpyyhkimen alle… 😀 .
Tehdäänkö kimppatilaus? Sama ongelma, 6 volttisia saa melkein joka merketista, vaan ei 12 volttisia. Tarkoittanet näitä? http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/Alle/Leuchtmittel-Gluehbirnen-12-Volt/ANR14407/
Nyt jos on oikein nopea, ja haluaa varmistua kuivasta, lämpimästä ja siististä majapaikasta, käringsundin kämppärin yhteydessä on vielä jokunen mökki vapaana (nyt voi mainostaa kun oma mökki varattuna 😀 ) http://www.karingsund.ax
Aika surkeaa kun heti ajokauden alusta lokarit näyttää tuolta. Positiivista ei-itseaiheutetuissa tuonkaltaisissa rutuissa on se, että yleensä tuosta saa ihan käypäsen korvauksen vakuutusyhtiöltä. Mikäli peukalo ei ole ihan keskellä kämmentä, saattaa jopa jäädä hieman voiton puolelle. Tässä tapauksessa, ja mikäli kiltisti kysyy saattaa perhepiiristä löytyä melkoinen pellinmuotoilija 😀 ?
Lokarit saa mielestäni muotoilla vaikka elefantin korvan muotoiseksi, mutta jos kokonaisleveys kasvaa merkittävästi, saattaa joku tiukkapipoinen katsastaja siihen takertua.Noh, kyllä vajaa vuorokausi auton penkillä on aika koettelemus, ja vain harvoilla valituilla on mahdollisuus taivaltaa tuollainen matka sätkän upottavassa syleilyssä.
Odotan vain (ja ilmeisesti myös jotkin skeptiset geologit odottavat) milloin se siinä vieressä uinuva, huomattavasti suurempi tulivuori yltyy purkautumaan. Silloin on vain totuttauduttava uudestaan laiva- juna ja autokyytien tarjoamiin aikatauluihin. -Tai kehiteltävä tuhkankestävät lentokoneet.
Ymmärrän tietenkin täysin lentoyhtiöiden huolen rahallisista menetyksistä. Voi olla että Finnairia ei enää muutaman vuoden päästä ole, eikä se varmaan pelkästään tästä tapauksesta johdu. On kuitenkin aika erikoista itkeä ilmailuviranomaisille että turhan herkästi reagoi ilmatilan sulkemisella. Kuka ottaa vastuun jos se iso airbus sitten tulee rytinällä tonttiin?
Kyllähän tuo vähän mullistaa… Minuakin on taas työllistänyt vähän liikaakin kun yksi graafikko odottelee jossakin kaukomailla paluulentoaan, toinen jossakin muualla. Että pölyttäkööt nyt oikein kunnolla sitä tuhkaa, niin meikäläisellä lompsa lihoo 😀 .Olisi ehkä löytynyt jopa lähempää, mutta sain samalla tekosyyn ajella Sipooseen, ja samalla katsastaa sikäläiset projektit. Hyvältä näytti 😀 , ja samalla tuli kuulumiset vaihdettua. Kiitokset kaikille nippeleiden tarjoajille.
Minusta on tainnut tulla vähän laiska goolaaja, kun tuo nippelit.fi on mennyt täysin ohi. Tarve on akuutti, tylsä ajella ilman ovipahveja… Jos jollakin niitä on jouten, niin pikainen vaihto rahaan tai muuhun hyödykkeeseen sopii mainiosti.
Joo, ei puola kovin helposti pala. Minulla yrittivät huligaanit joskus varastaa nelkun, ja virrat jäi heiltä päälle poistuessaan epäonnistuneen yrityksen jälkeen. Useita tunteja ilmeisesti kului ennen kun huomasin. Puola oli kyllä kuuma, mutta toimi vielä vuosia senkin jälkeen moitteetta.
Toinen asia onkin sitten jos puola on halki tai muuten mekaanisesti vaurioitunut, ja öljyt valahtaneet pihalle. Silloin kuumenee kesäajossa niin ettei toimi. Uusia saa, joten jos tuossa tuonkaltaista ongelmaa esiintyy, kannattaa suosiolla vaihtaa.Muistaakseni se luiskahtaa helpommin paikoilleen kun kääntää ensin kumin nurinpäin, ja kun kumi on boorin yli, se on helppo kääntää takaisin oikeinpäin.
Jos kulkimen pystyy ajamaan suomenojalle, niin ensi viikolla olen joku päivä faijan tallilla (en vielä osaa sanoa tarkemmin milloin). Voin vilkaista, ja siellä on ainakin teoreettinen mahdollisuus tuo korjata.
😆 Juuri niin. Tuon takia on tärkeää että se letku on kiinni ilmanputsarissa, ja hyvin. Se mitä todellisuudesta virtaa kampikammiosta ulospäin on ohivuotaneet kaasut jotka ohjutuvat putsarin kautta takaisin palotilojen kautta kierrätykseen. Huohottimen venttiili taas pitää yllä pientä alipainetta kampikammiossa jotta pysyisi öljyt koneen sisäpuolella.
Vai onko minultakin joku seikka jäänyt huomaamatta?
Tuo akailen mainitsema öjynkulutus on kyllä niin pieni, että onkohan kone ihan kunnossakaan 😆 ?Edit: Kun ajelee sätkällä satasta, niin äkkiä laskettuna minuutissa kampikammion kaasuja liikkuu edestakaisin n. 7 200 litraa… Menikö ihan metsään?
Thanks! 😀 . Kerro vaikka Henkalle hinta samalla, niin saat maksun paluupostissa.
@turtl3 wrote:
Ami liikenteessä ja kilvetkin sain juuri laitettua paikoilleen. 8)
Vilkut ovat ajossa mallia super-nopeat ja takavalot tosi kirkkaatOnneksi olkoon. Minäkin kävin tänään hakemassa leiman talvikulkimeemme joka onkin läpikäynyt pienen kasvojenkohotuksen. Taitaa siitäkin nyt tulla kesäkuljin…
Oletko aivan sataprosenttisen varma että vilkkurele ei ole 6-volttinen? Silloin se toimii juuri noin 12-volttisessa systeemissä.Merkkivalo siksi, että specialin tyylikkäässä mittaristossa ei ole volttimittaria, ja koska kuljin tulee lähinnä vaimoni käyttöön. Turha opettaa kyttäilemään mittaria että se varmasti pysyy 12-14,4 voltissa. Käyttää sen ajan mielummin liikenteen seuraamiseen. Helpompi kertoa että jos kojetauluun syttyy punainen valo, pysähdy. Lisäksi elektronisen säätimen toiminta on että joko toimii tai ei. Siksi minusta varoitusvalo riittää.
-
JulkaisijaArtikkelit