Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Okei, tuo kuulostaa loogiselta. Riittää varmaan ihan tavallinen mittaristovalo, ettei tartte halogeenia kojetauluun asentaa? Ja kyllä, aion siihen paneeliin pari neliskanttista reikää puhkoa, ei niitä uudempia ainakaan täälläpäin liikoja ole näkynyt. Noita vanhemmanmallisia taas oli tsekeissä myynnissä vähän joka puolella.
@cuisinier wrote:
@PienempiOlli wrote:
Lapio käteen ja kaivamaan.
Jep, sitäkin on tehty, ….Optimistina luotan kyllä auringon vielä sulattavan tämän kaiken. Ellei tämä ole sitten se uusi jääkausi.
Levitä pari sangollista tuhkaa hangelle, ja ihmettele mitä kevätaurinko hieman avitettuna saa aikaan 8) .
Melkein koko talvi tulikin ajeltua, mutta nyt on jo tovin ollut talvikuljin lievässä kasvojenkohotuksessa. En taida ihan pääsiäiseksi valmiiksi saada, mutta ei paljoa jää puuttumaankaan. Pakun haen käytöön heti kun kelirikko säilytyspaikan edessä antaa siihen mahdollisuuden.@veera 1-2 wrote:
Pidän itse vielä parempana irtoholkkia missä on kierteet sisällä.
Bilteman sarjassa on nimen omaan alumiininen irtoholkki. Ongelma sen kanssa on että siinä ei ole minkäänlaista lukitusta, joten vain hyvällä onnella holkki jää kanteen kun tulppa irroitetaan. Lukiteliimat ei varmaankaan kestä sen kaltaisia lämpötiloja kun tulpan ympärillä vallitsee.
Onko näissä mainitsemissasi minkälainen lukitus?
Muistan kyllä ne 7 mm helicoilit. Niitä oli äärimmäisen vaikea löytää, paitsi kymenlaaksosta 😀 . Hyvin pysyi niillä pakosarjan pinnapultit gs:n kansissa, ja pysyy varmaan edelleen@HENKKA wrote:
Mikäli Jukka tarkoittaa Vierimaan Joken peliä, niin se on Pohjanmaalla, muistaakseni Lumijoella.
Jokke V:tä tietenkin tarkoitin. Ei ilmeisesti ole sama kuljin.
Tuo etunimi kuulostaa tutulta, ja ralliratti herättää mieleeni jonkinlaisen muiston. Tämä tuntemani Jokke on tai oli vielä muutama vuosi sitten siirtynyt lähinnä D-malleihin. Tarkistelen huomenissa. Muutoin, mikäli ajoneuvon omistajaa ei tällaisessa tapauksessa kohtuullisella vaivannäöllä tavoita, sovelletaan siihen jonkinlaista hylkyautopykälää. Näin ainakin AKE:ssa minulle kerrottiin aikoinaan. Että älkää nyt ainakaan paalauskoneelle syöttäkö.
Edit: Niin, ja en kyllä tunnustaudu vanhaksi kiltalaiseksi, korkeintaan keski-ikäiseksi.
Teräksinen Heliciol-jenga on ainakin tällaisessa harrastevehkeessä jossa tulppia irroitellaan alvariinsa jopa parempi kun suoraan kannessa oleva alumiinikierre. Ei aikaakaan, ja varsinkaan jos ei käytä mitään grafiittipulvereita välissä, kierre kuluu ja vaurioituu helposti. Ei kyllä itselläni vielä (kop kop) ole vahinkoa käynyt, mutta jos toinen korkkaa, teetän helicoilin kummallekin puolelle. Ja se bilteman sarja on kelvoton, kokeiltu on toiseen moottorityyppiin.
Espoossa on akseleita kohta riesaksi asti, mikäli eteläsuomessa satut liikkumaan.
Edit: onkos muuten wanhuksen ja nelkun takatukivarren massaiskarikiinnike samanlainen? Kumpiakin on, mutta wanhusakselistoja vain 1 kpl.
@Jussi wrote:
osannut kuvitellakaan, kuinka arvokkaaksi samanlaisen kulkimen kunnostus “aikuisiällä” tulee ;-).
Älä huoli, kun näin Voilá-lehdestäkin tunnetun juustokauppiaan sätkän verhoilun, innostuin aivan tosissani. Niin hyvältä näytti. Hinta oli muistaakseni jotakuinkin tonni, tai vieläkin enemmän. Jouduin siis turvautumaan Franzoseen… 😯 Vähän jännittää, lähetys tuli jo viime viikolla, mutta olen vasta kajonnut äänieristeverhoiluihin (jotka ovat ihan okei, mutta pienellä varauksella).
@Masa wrote:
Tämä lienee se venäläinen tapa?
http://www.youtube.com/watch?v=RwipxqtU35w” onclick=”window.open(this.href);return false;Islannissa harrastavat innokkaasti jäätikköajelua erittäin matalilla rengaspaineilla tuollaisilla ylileveillä renkailla. Välillä sitten käy juuri noin että nuljahtaa rengas paikoiltaan. Käyttävät pika-asennukseen butaania, mutta kuulemma starttispray toimii myös hyvin.
Olen sätkään asentanut renkaat itse ihan rengasraudalla. Kannattaa leikata fillarin sisäkumista pätkä raudan/rautojen päälle, niin ei turmele vanteen maalipintaa. Ainakin misukka ja mabor on sen verran pehmeitä että onnistuu. Sätkän ajonopeuksilla ei ilman tasapainotusta ole ravistanut, tai sittten on ollut vain hyvä tuuri.Minä yritin katsastusmiehelle piirtää wanhuksen vaihdekaavan oikein isolle paperille, siinä kun pitää vipusta ensin siirtää sivusuunnassa. Lopputuloksena minä kytkin ykkösvaihteen, ja katsastaja totesi se riittävän hänelle
No jopas on töhnää! Toisaalta, ei tuolla taida mitään tekemistä kumin tai LHM:n kanssa olla. Ilmeisesti glykoli kuitenkin tarvitsee happea muuttuakseen tuollaiseksi. Ehkä joku kemiaan perehtynyt kertoo? Kiitos vielä Jasu siitä pääsylinterin lukitustappivinkistä. Muillekin lahopäille tiedoksi että ei kannata pihdeillä yrittää kiskoa, vaan joko vastakierreulosvetäjällä tai pienellä kierretapilla pikkuisen matkaa ja lähtee kun korkki viinipullosta :D.
Edit: Muistin että aikoinaan Triumph Stagin alumiini-V8:n syövytti helposti piloille joku pakkasneste, mutta nyt en muista oliko se glykolipohjainen vai joku muu… Niin, ja eihän sätkän DOT-jarrusysteemeissä ole alumiiniosia. Kanattaa kovakattoisilla kulkevien ehkä miettiä mitä pakkasnestettä alumiinikoneissa käyttää.
Edit2:
Tuossa se pahemmin jumittunut sylinteri kun vanhaa kumia vähän raotti. Aika paljon sai hapettumaa kaapia urasta ennen kun viitsi uuden kumin sinne pujottaa.
@HENKKA wrote:
Ainahan täältäkin jotain sätkän osaa löytää.
Joo, ei tartte näköjään merta edemmäs kalaan lähteä 😀 .
@Jussi wrote:
joista toisen mainitaan olevan “Symetrisch” ja toisen “Asymetrisch”? Onko erillisiä etuistuimia eri tyyppisiä, josta tuo symmetrisyys/epäsymmetrisyys tulee? Omassani on selkänojan ulkopuolinen ylänurkka “vedetty sisään” ja sisänurkka suht suorakulmainen.
Sinulla on siis “asymetrischet” penkit, “symetrichisissä” on kumpikin reuna pyöristetty.
@likn wrote:
Meillä on aika komeaa videota Raid Australiasta. On vain kovin pitkä esitys, neljä DVD:tä. Osaako, ehtiikö kukaan tiivistämään, vaikka yhdeksi DVD:ksi? Kaikenlaista erämaassa ajelua, jokien ylityksiä, krokotiilejä…
Lisäksi löytyy vanha video, Sony Video 8 -formaatissa, jossa Sätkällä voitetaan jääradalla A-ryhmän Toyota GT. Kovaa mennään, ajetaan jääratarenkailla. Tuokin video pitäisi muuttaa DVD:lle.
terv lk
o4o 55oo678Kangasala
Hauskahan tuollainen kooste olisi tehdä, mutta en tiedä riittääkö aika… On vielä tuo yksi sätkäprojekti pahasti vaiheessa… Omistan nykyisin enää pelkän VHS-nauhurin, joten vain mikäli sen jääratapätkän saa jossakin esimerkiksi Quicktime-formaattiin, voin siitä editoida. Kuulostaa hauskalta, voisin ainakin yrittää.
Viestiketjusta ei käy ilmi minkälaisista päällyksistä on kyse. Jos tarkoitat niitä 60-luvun raidallisia tai skottiruudullisia jota Sitronen ainakin aikoinaan myi, on ne uustutantonakin ihan kelpo tavaraa. Pakussa on palvellut moitteetta kolmisen vuotta, ja ne suklaatahrat on ihan omaa syytä 😀 . Tietenkin alkuperäiset oljilla tai millä lie hevosenjouhilla täytetyt on ihan omaa luokkaansa.
Tilasin juuri Franzoselta etupenkin (soffamallinen) päällyksen, saas nähdä minkälainen se on laadultaan. Voisin aikani kuluksi purkaa vanhan päällisen ja tehdä siitä kaavat. Työhuoneellani on käytössä iso räätälinpöytä ja ompelukone, joten jos energiaa riittää, ehkä ensi syksynä voisi jopa kokeilla verhoilla itse (lue: minä puran, vaimo ompelee 😳 ). -
JulkaisijaArtikkelit