Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 391 - 405 (kaikkiaan 1,478)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Classic Motorshow 2010 #150966

    Valitettavasti afrikka-sätkä on menossa pajalle tämän kuun lopussa, eikä sieltä palaa ennen kesää. Näin ollen se pitää sulkea pois suunnitelmasta.

    vastauksena käyttäjälle: Classic Motorshow 2010 #150965

    Kyselen huomenna josko afrikka-sätkän omistajat ovat halukkaita saamaan kulkimensa näytille. Harrillahan taitaa lisäksi olla ainkin epävirallinen maaennätys sätkällä 😀 .

    vastauksena käyttäjälle: Sätkän maalaus #155747

    Joo, näköjään tuo valitsemani eli alkuperäinen sävy oli alkuun nimeltään ivoire borely, myöhemmin beige borely. Lahopää kun olen, en maalikaupan tiskillä muistanut virallista vanne- ja puskuriharmaan koodia, lisätään se nyt tähän ketjuun kun vähän aihetta liippaa.

    Eli se 1960 luvun puskuriväri on ac 136/ EVK 9/68-9/69 (8/67-9/74 Ainakin dyanen puskurit)
    ja sitten se 1970 luvun vanneväri AC 140/EVA 9/67-/87 vanne väri

    Kiitos nuoremmalle Inkiläiselle.

    Kyselin tänään maaleja hakiessani 50-luvun värikarttaa. Saatta löytyä, lupasivat kaivaa jostakin aarrekätköstä. Palaan asiaan mikäli löytyy. Lupasivat myös lainata nuo 60-90 -lukuisten mapit että saan skannattua tai kuvattua ne. En tiedä kuinka paljon iloa niistä on, mutta ei noita enää joka paikassa ole, ja nämäkin oli kuulemma pelastettu suurin piirtein roskalavalta. Osassa on valmiit sekoitusohjeet maalintekijälle, osaan joutuvat ne jostakin tilaamaa. Kaikkia pystyvät kuitenkin tekemään epäekologisina eli kaksikomponenttisina liuotinohenteisina.

    vastauksena käyttäjälle: Sätkän maalaus #155745

    Tämän näköisiä dupontin sivuja oli 15-20, joistakin vuosimallikohtaiset sivut, joistakin laajempia, Lisäksi decovärillä on Spies & Heckerin värikartat, mutta ne on hieman vaikeammin luokiteltu (värikoodit numerojärjestyksessä, ja alla pieni teksti valmistusajankohdista). Ajattelin lainata nämä dupontin kartat ja skannata ne jos aikaa riittää.
    Käyn loppuviikosta tai ensi viikolla hakemassa maalit, katson sitten josko S&H:n kartoista löytyisi tuo Aakun mainitsema AC123. Dupontin kartat alkoivat mielestäni vm:sta -60. Saatoin kyllä jotakin missatakin, kiinnosti lähinnä nuo 70-luvun sävyt tällä visiitillä.

    vastauksena käyttäjälle: Sätkän maalaus #155740

    Jep. Ne arkistosta löytyvät on kaikki netistä poimittuja. Ongelma ei siitä muutu, paitsi että edellinen omistaja muisti että koodissa oli sana “ivorie”, joten täytyy olla IVOIRE BORELY AC 084. Tietenkin ranskankielentaitoinen olisi heti ymmärtänyt ettei valkoinen ei ole valkoinen, vaan norsunluunvärinen. No, en ole tuosta ihan varma, ja kun en ole museoimassa, harkitsen vielä… Tuossa esimerkki: http://www.nuancierds.fr/AC%20084%20Ivoire%20Borely.htm

    vastauksena käyttäjälle: Sätkän maalaus #155737

    Päivitystä tähän ketjuun: Aleksis Kivenkadun Decoväri lupasi sekoittaa minulle AC 088 blanc meije kaksikomponenttista liuotinpohjaista työkonemaalia. Käyn huomenna kuvaamassa strategiset sivut heidän värikartoistaan, niin saadaan arkistoon edes suuntaa-antavat oikeat värikuvat koodeineen.

    Edit: Löytyykö jostakin selkeää vuosimallikohtaista värikooditaulukkoa? Kaikissa löytämissäni oli 60-luvulta, vaan ei enää 70-luvulta. Pitäisi tietää -74:sen koodit. Tuo 088 on vain villi arvaus.

    vastauksena käyttäjälle: Diesel- moottoriöljy ja bensamoottorin öljy #156130

    No siis käytän yleensä rempan jälkeen, tai muuten vaan pitkään seisseen tai tuntemattoman koneen lämpimäksi Delvacilla, juurikin sen mahrtavien pesuominaisuuksien takia.Tiedän että jotkut käyttävät em. öljyä wanhuksissa. Voi olla että nykyautossa menisi joku paikka tukkoon moisesta, sen verran irroittaa p**kaa 😀 .

    vastauksena käyttäjälle: 2cv:n osia #155889

    Kuskinpuoleinen kaappariovi (siis se 60-luvun malli)?

    vastauksena käyttäjälle: Lisää valoa ? #148878

    Minnulta paloi muuten joskus katkaisijan bakeliittipohja kun yksi liitinruuvi oli löysällä. Kannattaa välillä tarkistaa.

    vastauksena käyttäjälle: Hesan laskiainen #148891

    @Roslin wrote:

    Saitko Miki meistä kivoja kuvia?

    Järkytyin tuosta onnettomuudesta niin pahasti että taisin ainoastaan sihtailla linssin läpi, painamatta laukaisijaa. 😯 Miehestäsi on vauhdikas mutta epäterävä pulkkakuva, sekä sisältä pari otosta. Laitan sähköpostilla kun kerrot osoitteen yv:nä

    vastauksena käyttäjälle: Lisää valoa ? #148867

    Noh, ainakin nelkun ja wanhuksen valokatkaisija on sisältä lähes identtinen, ja wanhuksessa lähes tuplavirta (6 v), joten ei tuossa ainakaan teoriassa pitäisi olla ongelmaa. Tosin olen törmännyt usein sulaneisiin katkaisijoihin, joten jos ei ole museoimassa kuljinta, niin ehdottomasti kannattaa releet asentaa. Biltemassa myytiin aikoinaan ns. valonvahvistajapakettia, joka siis sisälsi nipun järeää (2,5 mm2) piuhaa liittimineen ja pari relettä.

    vastauksena käyttäjälle: Google Maps Street view #155958

    Google löysi pakun…

    …ja Eniro talvikulkimen 😀

    On kumpikin kuva varjoista päätellen otettu sellaiseen aikaan että kunnon ihmiset, tai ainakin minä vielä nukkun.

    vastauksena käyttäjälle: ei tarvetta enää: 400 -VANNE #155888

    Niitä oli joitakin meidän kimppa-romuvarastossamme. Taisi kaikki käyttökelpoiset kulkeutua jossakin vaiheessa pohjanmaalle innokkaalle pakumiehelle. Ruotsissa wanhusosia tuntuu olevan hyvin myynnissä, eikä hinnatkaan heikon kruunun takia ole pahoja. Kannattaa vaikka laatia ostoilmoitus citroenakuteniin (http://citroenakuten.com/).

    vastauksena käyttäjälle: Classic Motorshow 2010 #150961

    Harri hoi, herätys. Olet ehdottomasti tämän maan, ellei jopa koko planeetan paras konsultti sätkämatkailuteeman osalta.

    vastauksena käyttäjälle: Classic Motorshow 2010 #150953

    No entäs Harrin ja Juhan raid-afrikka -sätkä ja muutama komea kuva heidän reissusta seinälle? Kuljin oli ainakin vielä pari kuukautta sitten kauttaaltaan punaisen pölyn peitossa, ja sisätilat suorastaan hiekkalaatikkona 😀 .

Esillä 15 viestiä, 391 - 405 (kaikkiaan 1,478)