Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Jos runkoihin on tehty Saharan rakennetta vastaavat vahvistukset, ja pystyy se tavalla tai toisella viranomaisille osoittamaan, saa todennäköisesti (TRAFIn poikkeusluvalla) liikenteeseen hyväksyttyä. Asia käväisi esillä kun superiin lupaa hain. Tarvii kylle ensin melkoisen määrän paperi- ja selvitystyötä.
Minusta tuntuu että kannattaisi ennemmin kysyä kuka osaisi oikeaoppisesti puhkoa ehjän konepellin 😀 . Luulisi killasta löytyvän sen verran peltiseppiä jolta tuo onnistuisi. Minultakin ehkä, mutta aika on tällä hetkellä vähän kortilla.
Onko EVOssa vakuumisäädin ohikytkettävissä? Sehän toimii niin että aikaistaa sytkää kun alipaine helpottaa (=painaa kaasua). Jos letku ei ole missään kiinni, ja ohikytkentää ei voi tehdä, sytytys on liian myöhäisellä. Vai onko? 🙄
Nappaa hyppylangalla hetkeksi herätevirta suoraan akulta. Pitäisi nousta 18-19 voltiin ellei ylikin. Ei kannata pitää valoja ym härpäkkeitä päällä testin aikana. Puola kestää kylllä hetkellisesti. Eikös GS:n laturissa hiilisilta irtoa parilla ruuvilla? =Helppo tsekata.
Jos juuso jossakin törmäät siihen pelkkään kumiprofiiliin, laita viestiä. Kaiken järjen mukaan jossakin sitä tehdään. Ne itse pyyhkijät on vähän kiven alla. Yhdet sulat rikkinäisillä kumeilla on jossakin kätköissä, samoin pitäisi olla varret. Yritän kaivella.
@jorgegoodman wrote:
@kari80 wrote:
….netistä löytyy..älä nyt loukkaannu mut minkä ikäinen olet.?
Siis mitä tuo on trkoittavinaan? Jos olen uusi ja kiinnostunut monista asioista niin kai nyt täältä kyselen ja luulen ja oletan saavani apuja, kerroppas miksi kysyt moista?? Ihan voit tarkasti perustella kysymyksesi minulle nyt!
Minua ainakin kiinnostaa uusien harrastajien ikä. Klubimme on, sanoisinko hieman ukkoontumassa, joten uutta verta ja intoa tarvitaan jotta harrastustoiminta jatkuisi. Itse olen tasan yhtä vanha kun sätkänikin, eli nippa nappa sisäänajettu.
Ulkomailta saattaa kyllä löytää helmiä, mutta kuten jo muutkin ovat suositelleet, ensimmäiseksi sätkäksi kannattaa harkita kotimaista. Ruokahalun kasvaessa voi sitten tehdä metsästysmatkoja keski-eurooppaan. Eniten tarjontaa taitaa olla Hollannissa ja Saksassa, Ranskassa ovat joko myyneet muualle, tai romuttaneet. Toki ehkä herkullisimmat helmet löytyvät kuulemma usein ranskalaisista ladoista.Mikäli itse hallitsee hitsaamisen jalon taidon, kori ei ole ongelma koska uusia peltiosia saa. Runkojakin saa, mutta ne jo vähän maksaakin. Jos ei ole taitoa tai halua hitsaushommiin, kannataa ensimmäiseksi kiinnittää huomio runkoon koska se pitää korin ryhdissä ( tosin joskus myös toisinpäin 😀 ). Kriittisin kohta on etuakselin kiinnitypulttien kohdalta. Kun runko nitkahtaa vanhuuttaan, se tapahtuu 99 % varmuudella tuosta. Korissa takapenkin alla oleva kotelo sekä etukolmiokotelo ovat ruostealttiita paikkoja, samoin varapyöränkotelo. Jalkatilasta nyt puhumattakaan. Pitää myös huomioida että etujalkatilan keskilattia on yhtä kun runko. Jos se on puhki, on rungon pohjassakin tod. näk. sanomista.
Oman alueen jaoksesta saat varmasti lisätietoa. Hyvä ajatus on myös piipahtaa pikallisessa tapahtumassa, viikkotapaamisessa tms. Tai jos stadissa liikut, käy potkimassa kakkossätkän renkaita. Lähtisi kohtuuhintaan mukaanKyllähän tämän viikon helteillä kaupunkiajossa tuollainen lämpö on kohtuullisen helposti saavutettavissa. Maantiellä pitäisi hieman pudota, ainakin mikäli ei ihan täyttä kuormitusta koneelle tarjoa. Hyvälaatuinen öljy pitää viskositeettinsa noissakin lämmöissä, eli öljynpaineen ei pitäisi juurikaan laskea. Sätkä on kuitenkin eurooppalainen tuote ajalta jolloin öljyt eivät olleet tämän päivän tasolla, joten en olisi huolissani. Tarvikemittarit eivät myöskään ole tarkkuuslaitteita, joten lukeman voi pitää viitteellisenä.
Hoplaa! En mielelläni tätä varastoon veisi, sillä tämä kaipaa ajoa ja hellää huolenpitoa, eikä pimeää pölyistä latoa 😀
Tervetuloa joukkoon! Minkä sitikka ei opeta, voi kiltaveljeltä kysyä 😀 . Stadissa vielä myymättä nelkku kutostekniikalla. Ajella voi heti, ehostusta kaipaa, ja pyöränlaakerin voi vaihtaa talven pimeinä iltoina mikäli huvittaa. Myynti-ilmo myydään-osastolla.
Toyot oli ihan jees ajettavat, mutta kuten Jukka totesi, kuluvat nopeasti. Kakkossätkässä nyt Maborit, askeleen lähempänä misukkaa, mutta vähän matalammsta profiilista johtuen nekään eivät täydelliset. Toyolle myös pisteet siitä että olivat rengasasentajan mielestä pyöreät, ja valmiiksi melkein tasapainossa. Maborit asensin itse ilman tasapainoitusta, eivätkä ilmeisesti sellaista kaivanneetkaan kun eivät täristä 🙂
Kuulostaa siltä että hiilet tosiaankin on loppu. Ei maksa paljoa, mutta vähän keljut vaihtaa jos ei ole riittävän tehokasta kolvia. Itsellä 60 wattinen, eikä tahdo potku riittää.Auto-artikkelissa vantaalla on silloin tällöin ollut myös kattoja.
Jos kuulamallisen vetarin yläpää kangertelee noin, ei liene enää järkevää ajella . Askarruttaa vähän tuo ohjauksen jäykistyminen joka ei mielestäni oikein nivelvauriooon sovi. Akailen mainitsema raidetangon ulkopään kuluma taas ei aiheuta ravistelua, korkeintaan liikaa kiristettynä ohjauksen jäylistymistä ja pientä naksahtelua ääriasennoissa. Jos kulkimessa on tuplaristinivelet, niin ne kyllä sekä ylä- että alapäästään kuluneina aiheuttavat erinäistä kitinää, vapinaa ja naksahtelua. Suosittelisin paikallisen jaoksen jakariin tutustumista 😀
Sitten on tietenkin se äärimmäisen harvinainen, mutta kerran kohdalle sattunut tapaus jossa koko hammastangon pesä on irronut etuakselista. Silloin ohjaus jäykistyio ensin, ja sen jälkeen oli kovin epätarkka. Tietämättä silloin ongelman vakavuutta, ajoin kuitenkin kulkimen kotiin italiasta.Bluse is not just a state of mind. Hienoa että myös vahvasti musiikkiteemallisia tapahtumis järjestetään. Kuka tai ketkä tämän takana on? Paikallinen jaos, Kilta tai joku muu? Ei oikein käy selville noista flyereistä. En valitettavasti pääse paikalle koska olen noihin aikoihin Lyonissa kuuntelemassa jatsia 😀
Olen kiireistä johtuen katsonut vain osan materiaalista. Täyttä tavaraa! Seuraavaksi alan jännittämään kuka oikeasti on mysteerinen mersumies joka filmit minulle toi, ja mikä on niiden tarina 😀
On vähän pihistelyä jos säästää 100 tkm:n aikana muutaman kympin kehittelemällä mitä ihmeellisintä viritrlmää jousivarvan päiden ja tappien kanssa. Jos vaihtaa esim. samalla kun iskarit, vaihtoväli on vähintäänkin sopiva, eikä vie konkurssiin. Tietenkin maavaran säätö tulee ylimääräisenä toimenpiteenä, mutta sekin on ihan hyvä tehdä silloin tällöin.
-
JulkaisijaArtikkelit