Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kakkosnumerossa oli Henkan pitkä ja Henkkamaisesti väritetty mainio juttu onnistuttu lähes piilottamaan (!) lehteen. Kaipaisin pidempiin juttuihin a) napakkaa otsikkoa joka antaa jutulle kehykset, b) ingressiä joka imaisee lukemaan ja c) Ihan reilunkokoisen pääkuvan, mielellään jutun aloitussivulle 😀 . Helgen trendipohdiskelu ja nuorison paheksunta viihdyttää aina, ja nyt oli Hannukin saanut kirjoitettua mainion tarinan -53:sta. Hyvä lehti, ja varmasti kehittyy vielä paremmaksi.
Wikströmin W-sarjan venemoottoreissa oli juuri sellainen tasavirtalaturin näköinen pötkylä. Ei millään olisi jaksanut pyörittää konetta suoraan kampuralta. Dynastaritissa oli n. 15 sentin hihnapyörä, ja koko vauhtipyörä eli lähempänä puolimetrinen vastakappaleena. Oli toteutettu kahdella järeällä kiilahihnalla.Luotettava oli kyllä. En kertaakaan koko lähes kymmenvuotisen yhteisen taipaleen aikana siihen koskenut, kuten en myöskään merivettä sumuttavaan pakosarjan jäähdytyskraanaan 😆 Pintaruosteet toki pyyhin aina keväällä öljyllä pois.
Voi olla vaikea löytää hyväkuntoisia vanhoja, mutta tuolta saa uusia kohtuuhintaan.
Eteen:
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/2CValt/Teppichsaetze-Fussmatten/ANR18283/” onclick=”window.open(this.href);return false;ja taakse:
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/2CValt/Teppichsaetze-Fussmatten/ANR18284/” onclick=”window.open(this.href);return false;Niin, lisäyksenä vielä että mikäli kone on ollut pitkään varastoituna, loraus valopetroolia sylintereihin, ja vartin kahvitauko. Jos ei tepsi, niin ne muut toimenpiteet. Jos noin väljän sylinterin saa syttymään, on savuefektit mahtavat mikäli puristuksen puute johtuu männärenkaista 😀 .
Koska puristuspaine-ero on noinkin suuri, tarkistaisin ja korjaisin venttiiliongelmat tai vaihtaisin katkenneet männänrenkaat mikäli sellaisia löytyy.
Tuo rele on surkea, prätkässä on sellainen. Vilkkutaajuus vaihtelee rajusti jännitteestä riippuen. Pyyhkijänsulkia täytyy kokeilla pakussa. Vanhat oli jo viime kesänä vaihtokunnossa. Kiitos vinkistä 😀
Hieno homma. Erikoista että nykyisin kun jopa kännykällä saa laadukasta HD-kuvaa, niin eipä jengiä enää kiinnostakaan kuvaaminen. 70-luvullahan filmi oli pirun kallista, ja leikkaaminen työlästä. Kuitenkin tuossakin pätkässä on nähty vaivaa dramaturgisesti, ja tunnelma välittyy hienosti.
…huomenna, jos Itella niin suo 😆
Jos jollakin löytyy nurkissa loppuunajettu pöytäsorvi, niin osallistun kustannuksissa Jasun ensi joulun lahjomiseen. Myös mekano-rakennussarja käy. Senkin mittatarkkuus ylittänee Duplot 😀 Hyvä että joku jaksaa mittailla. Itse olen aina mennyt ajatuksella että jos kone käy, nokka on kondiksessa.
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Chassis/ANR15000/
Osta tuollainen. Vähän kallis, mutta en usko että sun enää tarvitsee miettiä kestääkö. Meillä ollut talvisätkässä alla nelisen vuotta. Joka vuosi katsastuksessa olen vilkaissut, eikä sen ohuen ferrex-kerroksen alta ole paistanut kun kirkas sinkki. Runkoon on valmistaja tehnyt kolariturvallisuus huomioiden heikennykset etuaisoihin, mutta muuten on aivan pirun hyvä vääntöjäykkyys. Tuleeko tämä siihen valkoiseen dyaneen? Rumpujarrulliselle on oma mallinsa.Onko alipainesäädöllä varustettu 123? Jos, niin tarkista että alipaineletku ei ole irronnut. Mulla kyllä toimii ihan kärkivehje näillä keleillä välillä juuri noin. Kosteutta kertyy puolan päähän sytytysjohtoja, ja sen kipinöinnin kuulee ja näkee.
Hienoa ja loistavaa! Palaan pyhien jälkeen asiaan ja tiedustelen toimitusoasoitetta lähemmin. Ja edelleen mikäli muiltakin löytyy materiaalia, niin alkaa ihan viimeiset hetket olla käsillä.
M
Kyselin hintaa Reel Onesta ja jostakin toisesta mestasta jossa äänenkin olisivat mukaan saaneet. Ilman ääntä hinta olisi ollut jopa halpa, mutta siinähän ei olisi järkeä ollut. Tuon ajan kuvanlaatuhan on mitä on, mutta ääni olisi sen vahvuus. Ei minulla tullut edes mieleen että tuollasiseta voisi rahastaakin. Nehän on ihmisten hyvää hyvyyttään lahjoittamaa materiaalia. Tässä tulee myös tekijänoikeudelliset realiteetit kuvioon. Jos materiaali luovutetaan yleiseksi viihdykkeeksi käyttöön kuten nyt, se on OK. Jos materiaali kaupallistetaan, siitä kuuluu korvaus tekijöille. Mikäli Killalla on budjetissa vararahasto, käytettäköön sitä, mikäli ei, kannattaisko esim.nostaa jäsenmaksuja vuodeksi eurolla, jolloin rahoitus järjestyisi? Tämä’n kaltaiselle historian dokumentoinnille on varmasti myös mahdollista hake tukea joltakin instanssilta.
Keloista kaksi on isoa, Teemun kela muistaakseni keskikooinen, mitä sitten minuuteissa tarkoittaakaan. Väri- ja äänikorjaukset kannattaa tehdä itse, minun toimesta se ei maksa mitään. Eikä ne rainat varmaan oikeasti selluloidia ole, jotakin haurasta matskua kuitenkin.Kiitokset kaikille, vetoakselit löytyivät tunnin sisällä ilmoituksen jättämisestä. Hienoa huomata että kulutusosia on näinkin hyvin tarjolla, ja hintahaitarissakin on ns. joustoa.. Akselit asennettu tänään, ja kyllähän ne aika jämpteiltä tuntuu loppuunajettujen tuplaristinivelien jälkeen. Ikävänä yllätyksenä jurina vasemmalla puolella osoittautui huonoksi pyöränlaakeriksi, mutta tekohengitin sitä lyömällä laipan ulos, ja tunkemalla puoliskojen väliin vaseliinia. Erikoista ettei klapia kuitenkaan ole. Keväällä sitten uudet laakerit.
Jep, mulla on pakussa myös ne alumiinikartiot. En tiedä eroa kumikiinnitykseen kun ei ole kokemusta. Ehkä vähän kovat iskut välittyy koriin? Nyt en enää muista, mutta joko Sitrosella tai Auto-artikkelissa oli noita isompia kierrkolkkeja. ja niiden muttereita, mutta siitä on aika kauan… Ulkomailta varmaan saa, mikäli ei enää löydy. Kyllähän nuo muut kilkkeet varmaan pystyy jollakin pajalla tekemään, mutta nuo holkit on vähän ongelmallisemmat.
-
JulkaisijaArtikkelit