Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
3.12.2013, 22:43 vastauksena käyttäjälle: Kellarinperukoilta rengassarja vanteineen +1 vanne #170345
Onko ne nastarenkaat? Täällä käpylän toisessa laidassa, norsunluunvalkoisessa on pelkät kitkat. Kyllähän niilläkin ajelee, mutta aurausvallien yli on joskus hankala päästä. Voisin käydä vilkaisemassa.
Joomla on ainakin monipuolinen alusta, eikä se varmaan osaavalle ole mikään juttu konfiguroida sopivaksi. Ja kannatan ehdottomasti myös foorumin uudistamista ja kehittämistä. Minusta vastuu killan bittiosastosta kuuluu sille jolle tehtävä on annettu, ei periaatevatustelijoille :D. Johan Sitikkapuoskari lohkaisi sen varsinaisen syyn, eli työläs päivittäminen. Eikä kevyt läpinäkyvyys muihin sosiaalisiin medioihin huonoa olisi.
Kysynpä vaan mistään mitään tietämättömänä että eikö koko killan sivustoa (foorumia ja wikiä lukuun ottamatta) voisi siirtää johonkin bloggeriin tai wordpressiin? Ylläpito olisi helppoa, eikä toimivuus tai ulkoasu ainakaan huononisi. Statistiikatyökalut olisi ymmärrettävässä muodossa etc. Kaikille raatilaisille muokkausoikeudet jotta etusivu välillä päivittyisikin. Noihin blogisivustoihin saa melkein mitä härpäkkeitä haluaa. Myös Facebook-nappulan.
Klassinen ongelma tähän vuodenaikaan on että kaasariin tulee tankista kondenssivettä joka jäätyy sinne. Siinä kun käy sopiva virtaus, niin jopa viiden asteen lämpötilassa onnistuu. Silloin auttaa parin minuutin tauko jolloin moottorin lämpö sulattaa jään, ja matka jatku. Sprii tankissa estää ilmiön.
Jos se puristukseton kone on seissyt kauan, on venttiilin istukat taatusti ruostuneet, ja kaipaavat hiontaa. Todella harvoin on kone niin väljä etteikö käyntiin saisi.
Edit: Myös männänrenkaat saattaa olla uriinsa pikeentyneet. Lorauta hieman naftaa kaasarista ja pyörittele hetki. Saattaa irrottaa tai sitten ei.Komppaan säätimen uusimisen puolesta. Merkillä ei niin väliä, Ladan eletroninen taitaa olla edullisin, n. 12 euroa Biltemassa. Töpseli on samaa standardia. Jos tuota ei vielä kamalan pitkään ole esiintynyt, saattaa akkukin olla vielä kunnossa. Pitkän päälle akku hajoaa ylilatauksesta.
😯 En montaakaan s24 postausta pystynyt lukemaan, mutta Tuksuhan jossakin vaiheessa kuulutti monessakin mediassa että hänen autonsa on varastettu. Ei ressukka muistanut mihin jäi kun poliisit hänet n. pulentoista promillen laitamyötäisessä laitokselle roudasivat. Ilmeisesti sätkä parkkeerattiin poliisin toimesta pois ajoradalta. Toivottavasti joku huostaanotti kulkimen. Ei sätkää noin saa kohdella. Ei Tuksu kuitenkaan läpeensä paha voi olla kun todistettavasti on selkeästi rättärreihin kiintynyt..
Jos et ihan joka päivä aio käyttää, niin Bembölen Shellillä on asiallisia trailereita vuokrattavana, muistaakseni kohtuuhintaan.
28.8.2013, 22:03 vastauksena käyttäjälle: Sammu matkalle ja käynnistyy hetken päästä…. Pääsee 2km… #169981Hienointahan sätkässä on sangen yksinkertainen tekniikka jonka oppii vuodessa, ja korjaa tien päällä Leathermanilla. Värkissä kyllä on sellainen alkeellinen suodatin tankin imuputkessa, mutta suosittelen silti myös mielellään ennen bensapumppua olevaa lisäsuodatinta. Ennen bensapumppua siksi, että pumpun kalvo- tai fiiberiventtiili jumittaa helposti jos roska jää väliin. Siitä seuraa ihan uudenlaisia kokemuksia.
Olen vastaavanlaiseen ongelmaan muistaakseni aiemminkin ottanut kantaa, mutta kerran vielä: Sätkässä, ja varsinkin nelkussa on ominaista että kuumalla kelillä kovan ajon jälkeen bensa yksinkertaisesti kiehuu kaasarissa. Yleensä ylikiehuva bensa valuu imusarjan pohjalle josta pienen reijän kautta koneen päälle. Tämä on normaalia, ja jos olet sitä imusarjan pikku reikää ihmetellyt, niin tässä selitys. Aivan viimeisissä malleissa oli ekologisista syistä lisätty imusarjan alle huopalevy jonka tarkoituksena oli imeä tuo ylikiehuva bensa pois luontoa saastuttamasta. -Kuinkahan moni sätkä on palanut tuon ekovirityksen ansiosta?
Jos kaasarin ja imusarjan välistä puuttuu bakeliittilevy, saattaa tuo kiehehtaminen tapahtua viileämmässäkin. Lämpö siirtyy pakokaasulämmitteisestä imusarjasta herkemmin kaasariin kun eristelevy puuttuu. Huono kuumakäynnistys saattaa toki myös johtua esim. huonosta puolasta.Niin, kappas vaan. Tuo oma pakukin on ihan kohta 50-vuotias :lol:.
Onnea sätkälle, ja Hannulle myös!Fiksasin naapurin Vespan tankin niin, että ensin rasvanpoisto jollakin biohajoavalla litkulla, sen jälkeen ruosteenpoisto jollakin kaupallisella tuotteella, Tämän jälkeen kaksikomponenttinen epoksimömmö tankkiin ja kääntelyä ja ravistelua niin että varmasti menee joka koloon. Tuotemerkkejä en muista, eikä rasvanpoistajalla sekä ruosteenpoistajalla niin väliäkään, mutta tuo kaksikomponenttipinnoite on ilmeisesti sellainen., että täyttää jopa läpihapettuneita kohtia. Voin selvittää tuotemerkin. Purkki oli n. neljänneslitran, ja riittää isompaankin tankkiin. Koko setti sekoitetaan kerralla, ja kaadetaan käsittelyn jälkeen tankista takaisin purkkiin joka ohjeen mukaan pitäisi toimittaa onhelmajätteisiin.
EDIT: No tuo U.S. standard tank sealerhan se pinnoite oli. Vaikutti pätevältä aineelta, eikä valituksia ole tullut. Kolmisen vuotta sitten tämän toimenpiteen suoritin.
Pahin ongelma taitaa kuitenkin olla kevyt hapettuminen, ja sen myötä jonkinasteinen ylimenovastus joka sitten pahenee kun kontaktikärki hitsaa siihen lieriöön. Muistaakseni koko katkaisimen saa purettua ja pinnat putsattua myös nelkku/kutosmalleissa. Wanhuksessahan amppeerit ei mene 12 volttisena yli. Toki olen niitäkin nähnyt sulaneina 😯
On merkillistä miten hyvällä asennoitumisella saa asiakkaan rauhoitettua. Lupasivat laittaa kuntoon, ja heiltä löytyy myös tuumamittaisia helicoileja. Kiitos vinkistä!
Alkuperäinen setti on teräksinen tappi ja pronssihelat. Tarviketappisarjoissa sitä vastoin on ainakin minulle osunut teräksiset tapit teräksisillä heloilla jotka lisäksi ovat olleet valmiiksi keskenään väljät. En suosittele, jo materiaaliensa puolesta. Pronssi on huokoista ja imee rasvaa, teräs ei. Kyllähän kaikenlaisia silikonitäyttöjä juuri ennen katsastusta voi kokeilla, mutta väjlä on väljä, ja sätkän kyseessä ollessa, syö lähinnä eturenkaita ja ajotuntumaa. Tuskin ne todellinen turvallisuusuhka on.
-
JulkaisijaArtikkelit