Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Jep. Tervetuloa vaan tänne sormia heiluttelemaan :D. Minusta tuntuu että nyt on pikkuisen elpynyt talvikäyttökin. Sukupolvi vaihtuu pikku hiljaa, ja asennoituminen kulkimeen on varmasti myös muuttunut. Käyttöesineet on tehty käytettäviksi, ja sen minkä insinööri on suunnitellut, se on myös korjattavissa.
Vaikka sätkää ei millään voi kutsua talvilämpimäksi, niin se lähtee hyvinhuollettuna kovillakin pakkasilla käyntiin, etenee hangessa todella hyvin, ja on helppo pysäköidä vähän korkeampienkin aurausvallien yli. Juuri tuosta ominaisuudesta on erityiseti pari viimeistä tavena saanut nauttia.OT: Onko joku sattumoisin mitannut lämmönvaihtimesta poistuvan ilman lämpötilan? Ainakin meidän sätkistä puuttuu pitkillä kesäreissuilla tarpeellinen kiertolmauuni joka olisi kohtuullisen vaivaton toteuttaa kun varapyöräkin on omalla paikallaan takakontissa. Miksi muuten olis ranskan isinööri jättänyt niin paljon tilaa konehuoneeseen?
Wau, loistavaa talvipuhdetta. Eikös fasu-pakut olleet alunperin tummansinisiä ja sillä scripitilogolla varustettuja? Ja tietenkin ilman kylki-ikkunoita.
jos ole sen meidän talvisätkän nähnyt, niin se on väriltään juurikin AC 084, elin tavallisen tallaajan silmissä valkoinen. Ja vuosimallikin sopivasti -74.
Jos tökötti on aitoa tiikerimassaa, tai muuta bitumipohjaista, niin lähtee kyllä naftalla, valopetroolita ym. kevyemmillä liuottimilla. Olen sekä käyttänyt että puhdistanut nimen omaan em. Shellin tuotetta. Aivan helposti se ei antaudu, varsinkaan vuosien jälkeen. Maali kyllä kestää aikamoista hankausta. Hankalampi on tectylin helmamassa joka on jonkinlaista muovin tapaista. Sitä ei tahdo saada irti kun raaputtamalla.
30.10.2012, 11:04 vastauksena käyttäjälle: LAHJOITETTU! Annetaan: Hyväkuntoiset musta kilvet #166155Kilvet lisätarvikkeineen meni jo. Ei ollut hinta esteenä 😀
29.10.2012, 08:25 vastauksena käyttäjälle: LAHJOITETTU! Annetaan: Hyväkuntoiset musta kilvet #166154Ei muuta kun luuria käteen, tuo lähtee kierrätyskeskukseen tuota pikaa.
Eikö kaasutinexpertti ole vielä toiminnassa? Niillä oli aikoinaan melkein mitä vain.
Bensapumpun kalvon käyttöikä voi olla jopa 30 vuotta. Mielestäni on aika turha siinä vaiheessa kun pumpun kalvo jäykistyy tai venttiili alkaa falskaamaan, asentaa sähköinen pumppu. Pumpun kalvoja saa riistohintaan n. 6 euroa Franzoselta, eikä uusi pumppukaan maksa paljoa yli kolmenkympin. Tangon kuluminen on ainakin minulle vielä teoreettinen juttu, en ole vielä joutunut säätämään. Alapäässähän on voitelu kohdallaan, ja yläpääässä olen aina tunkenut sen pienen tyhjän tilan täyteen vaseliinia kun pumppu on syystä tai toisesta ollut irti.
Hienoa että ongelmakohta selvisi. Nyt kannattaa vielä jostakin kaivaa kiihdytyspumpun säätöohjeet. Muistaaksini siinä pitääkin olla hienoinen välys jotta ei eihan pintakaasulla turhaan ruikkisi. Kasvaa turhaan polttoaineen kulutus. Ja kaikkihan on suhteellista; Jos sätkä vielä satasen nopeudesta kiihtyy hyvin, on asiat vähintäänkin kohdallaan. Itse tyydyn maantiellä seuraamaan tiiviisti rekkoja. Yleensä nekin karkaavat ylämäissä.
Työkiireiden vuoksi en vieläkään osa arvioida milloin olisi aikaa tuo tsekata. Vika kuukostaa kuitenkin niin tutulta, että kannattaisi vielä kerran tarkistaa tuo kiihdytyspumpun toiminta. Jonkinlainen säätöhän siinä vivun päässä on. Se ruikkaus kuulu tulla melko pienelläkin kaasun painalluksella.
Kyllä tuo seosongelmalta vaikuttaa. Jos pääset jossakin tarkistamaan esim colortunella, niin pitäisi olla kauniin sininen loimu kautta kierrosalueen. Kaasua lisättäessä liekin tulee hetkeksi muuttua kellertäväksi. Silloin kiihdytyspumpun ruikkaus on sopiva. Jos pääset Käpylässä käymään, voin yrittää perstuntumadiagnoosia. Faijalla Espoossa on strobo sytytysennakon säädön tarkistamiseen sekä colortune-tulppa. En vaan tiedä milloin sinne itse ehtisin.
Jos kiihtymine on sellaista nykivän oloista, tarkistaisin kiihdytyspumpun kunnon. Se on sellainen kapistus jonka tärkeyttä ei edes miellä, ennen kun se lakkaa toimimasta.
Vähän alhaiseltahan tuo vaikuttaa, mutta tieto lisää tuskaa. Poista mittari ja nauti huolettomista kilometristä. Eikö wanhuksenkin koneessa ole mahdollisuutta säätää rajoitinventtiillin kuormaa prikkasäädöllä, vai onko siinä sellaista ensinkään? Ami 6:ssa muistaakseni koneen oikealla puolella mutterin alla prikka/prikkoja, jousi ja pohjalla venttiili. Enemmän/paksumpi prikka = kovempi paine. Tietenkin jos kone alkaa olla joka lävestä väljä niin ei prikat enää auta. Ihan mielenkiinnosta, paljonko näyttää kylmänä, ja mitä öljyä käytät?
Kokeile toisella puolalla. Kuulostaa vähän siltä että puolasta olisi joskus valahtanut jäähdytysöljyt pihalle. lämmetessään sitten alkaa lyömään kipinää jonnekin minne se ei kuulu. Kenkkuileva kondensaattori tekee myös tuota että pienllä kierroksilla toimii, kovilla ei. Konkka on myös lämpöherkkä, eli voi kylmänä toimia, mutta kuumana ei.
Edit: Ja tsekkaa myös kärkiväli. Mielummin vähän suuri kun liian pieni. Mielellään tietenkin oikea.
-
JulkaisijaArtikkelit