Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
6.7.2012, 21:30 vastauksena käyttäjälle: Nelkku ei lataa, apua! EDIT: Loppu hyvin, melkein kaikki hyv #166506
Rikkinäinen laturi ei lataa liikaa. Laturin tehtävä on tuottaa virtaa, ja säätimen tehtävä on rajoittaa jännitettä. Jos siis laturin vaihto auttoi ylilataukseen, onnittelen korjaantuneista maadotuksista tms. Säätimeksi kelpaa mikä tahansa plussaa säätävä malli, itsellä käytössä Ladan eletroninen säädin jossa ns. Bosch -liitin. Mikäli kuljin on niin uusi että kyseinen säätimen liitin löytyy, käy suoraan, muutoin joutuu vähän pähkäilemään. Säätimen nastoissa ei ole minkäänlaisia merkintöjä. Akaile muistanee järjestyksen.
20.6.2012, 22:39 vastauksena käyttäjälle: "paranteluja" ja päähänpistoja (kuvat näkyvät taas / 22.6.) #166386Onko nuo lyhdyt Cibien Bi-Oscarit? Siis lisävalo jossa samassa kuupassa sumuvalo? Harvinaista herkkua jos on.
Kaappariovissa on tärkeää että b-pilari on suora, ja oven ura samoin. Koria ja ovea hitsattaessa tapahtuu kovin helposti muodonmuutoksi jotka sitten kostautuu ovia sovitellessa. Niitä ei välttämättä huomaa ennen kun ovea passa kohdilleen.Onko sinulla tietoa anturin vastusarvoista? Bilteman ( ja monet muut tarvikeanturit) antri toimii alueella 0-n. 400 ohmia, joka tuntuu olevan jonkinsorttinen standardi.
Minulla on pakussa ikkunasarana peltiruuveilla rungossa ja 4 mm koneruuveilla ja muttereilla pedaalissa. On pikkuisen tukevampi ratkaisu kun alkuperäinen (joka vanhemmissa on lähes poikkeuksetta muuttuneet ruostepölyksi).
Okei, sitten kone ei ole se mitä tarkoitn. Alkupään Dyaneihin tehtiin 425-kuutioista wanhuskonetta kaksikurkkuisella kaasarilla. Tehoa luvattiin 21 hv. Vain yhden sellaisen olen nähnyt, -67 Dyanen keulilla.
No ei vuotava pönttö sentään onneksi seoksia sotke, mutta kyllä huomaa selkeän eron hyvinvirtaavan ja tukkoon karstoittuneen putkiston välillä. jos Akaile tarkoitat että pakokaasumittaukseen vaikuttaa, niin kyllä vain, mutta edes uusimmissa sätkissä ei happiarvoja mitata, joten lisäilma pakokaasuissa taitaa jopa vähän parantaa co-arvoja. Vähän niin kuin uudemmissa Royal Enfieldeissä maailma parannetaan juurikin laimentamalla pakokaasuja ilmalla 😯
Sorry ja anteeksi etten tätä ketjua aiemmin hoksannut. Jaoksemme suuntasi siis vappuajelulle kulttuurimaisemiin, Kirkonummen Hvitträskiin. Jaos oli jäsenistölleen hyvissä ajoin kohteen ja perinteisen lähtöajan ja paikan ilmoittanut. Tujäke, joka myöskin perinteisesti on vappuajellut samoissa maisemissa, sai tedon kohteesta 23.4. Ilmeisen heikosta tiedottamisesta huolimatta Paavon patsaalta lähti kolmisenkymmentä kuljinta, mukaan liittyi Kirkkonummelta kolme, sekä lisäksi minulle tuntematon määrrä TuJäkeläisiä.
Sää oli mitä hienoin, reitti oli mainiosti suunniteltu, eikä kovinkaan moni ilmeisesti eksynyt. Vaika olen Hvitträskissä monta kertaa käynyt, sävähdyttää se joka kerta yksityiskohdillaan. Toivottavati mahdollisimman moni hyödynsi ryhmäalennusta ja kävi tutustumassa taloon.Tuossa on hyvä meininki. Jos vain alkuperäinen kone on iskussa, kannattaa ehdottomasti säilyttää. Ja vaikkei olisikaan, kannattaa silti. En ole itse koskaan päässyt ajamaan tuolaista 21-hv wanhuskonetta, mutta jotkut väittävät kirkkain silmin sen olevan paras koskaan sätkään tehty kone. Rohkenen epäillä, mutta kunnioitan kaikkia mielipiteitä.
Jos laatikko vähän huutaakin mutta pyörii herkästi, se luultavasti vain huutelee uusia laakereita. Voi olla vähän kiven alla, mutta ei ne vielä maailmasta loppu ole. Tietääkö joku viisas muuten miten paljon tuon laatikon välitykset poikkeaa perus 18 kaakkisen wanhuksen välityksitä, vai poikkeeaako ensinkään? Jos ei, niin silloinhan hyvän laatikon löytyminen helpottuu kummasti.Olen menestyksekkäästi hoitanut tuon kieron laipan ongelman veneessä, moottoripyörässä ja sätkässä ihan kotikonstein liimaamalla bostikilla varmasti suoran teräslevyn pintaan 400:n hiomapapeiarkin ja hinkkaamalla kaasaria kunnes laippa on suora. Veneen kaasarin laippa oli niin pahasti vääntynyt että piti ensin käyttää karkeamapaa paperia, mutta oikeni hienosti. sätkässä oli mennyt kieroksi nimen omaan siksi että oli jätetty se bakeliitti pois, ja laitettu pelkkä paperitiiviste joka ei riitä pakokaasulämmitteisessä imusarjassa.
jos kyseessä on kaksikurkkuinen kaasari, kannattaa ehkä tehdä oikeaoppisesti jossakin koneistamossa. Menee vähän nopeammin.Juu, nelkun katto, sellainen venyttäen suljettava.
Hoksasin tämän vähän myöhään, mutta Käpylästä saa hakea. Voin tarjota kahvit, pullat saa tuoda itse.
Kyllähän noita takajarrukenkiä huomattavasti kumin kimmoisuutta voimakkaampi jousi vetää irti rummuista. Jos kumit on oikeanlaiset ja ehjät, ei ole mitään syytä niitä vaihtaa. Etujarruissa sitävastoin jarrusatulan tiivistekumin kuuluu vetäytyä sen verran ettei jarrupala jää laahaamaan.
Ei ilma tuota pumppaamisen tarvetta tee, vaan se että jarrukengät on vielä hieman kaukana rummusta ekalla polkaisulla. Ilma tekee poljintuntumasta pehmeän, ja jos pystyt soratiellä tekemään lukkojarrutuksen, se voi jopa paljastaa, tai ainakin antaa vihjettä minkä pyörän/akseliston päässä ilmatasku on.
Oli kuulemma löytynyt keltainen Nurmijärveltä, joten tarve on siis tyydytetty.
Minulle kelpaisi, mutta ei noista stylisteistä koskaan tiedä. Laitoin kuitenkin viestiä mahdollisesta värivaihtoehdosta.
-
JulkaisijaArtikkelit