Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kun suomalaisessa huonolaatuisessa videotallenteessa usein esiintyy ns. lumisadetta, niin otaksun tuossa sitten olevan runsaasti ns. vesisadetta
😯 No eipä ole tuollaista ennen eteen tullut. Tekniikka on kyllä sinänsä toimiva, mutta magneetit tuolleen suoraan flektinsiipiin…? Toisaalta tuo mahdollisuus vaihtaa manuaaliseen pelkästään piuhojen vaihdolla on hyvä. Mitenhän tuo ennakon hoitaa? Boksi ainakin näyttää geesun (ja vanhemman beksin) tyhmältä sytkämodulilta.
OHO! (Nyytiset 1/2006) 😀
@kontio pertti wrote:
Vaihdoin klasin koska siinä oli joku mukava tarra…
t: Pertsa
Ai nythän mä hokasin miksi vuosikymmenet sätkäilyä harrastaneilla on ikkunat tarroilla peitettynä. Kun vaihdetaan katto, vaihdetaan siihen uuteen kattoon se vanha persoonallinen takaklasi. Kun otetaan uusi sätkä käyttöön, vaihdetaan ne pikkusivulasit sekä katto tai takalasi. Näin saadaan paitsi hyvin persoonallinen ilme kulkimeen, myös erittäin tehokas häikäisysuoja takaa ja takaviistosta paistavalle auringolle 8)
Entäs toi tuulilasiosasto?
Tuo lämmitettävä takalasi on hyvä idea, säästää hyvät tarrat jääskraban armottomalta vaikutukselta talvikäytössä.Sorry kettuilu, oikeasti olen turhautunut tähän talveen 👿 kun ei ole sätkää alla. Haluaisiko joku vaihtaa AX:ään? Tiinakin kelpaa.
Nooh, pitäkää ne helmakotelot ja pohjapellit kondiksessa, niin kyllä kestää nostella 😀
Entäs Ami Super? Tarvitsisn lähinnä tekniset tiedot, eli akselipainot eriteltynä jostakin virallisen näköisestä dokumentista.
Vai tuollaisa latolöytöjä voi vielä tänä päivänä tehdä 😀 ? Onneksi olkoon. Hyviä ohjeita tulikin jo. Männänrenkaat saattavat kyllä jumittaa noin pitkän käyttämättömyyden seurauksena. Voi koettaa esi-irroitella tulpanrei’istä käsin CRC:llä. Sitä kannattaa muutenkin suihkutella vähän sinne tänne. Jumittuneet männärenkaat eivät tosin estä käynnistystä, mutta voi tuprautella aika näyttävästi, ja tehot on tietenkin hukassa.
Periaatteessa olisi yhdenillan juttu ottaa kone nokalta, käydä läpi venttiilit ja männänrenkaat sekä tarkistaa yleiskunto. Samalla voisi öljykanavat puhaltaa läpi. On aika tylyä jos muuten hyvä kone narahtaa jostakin kiinni vain sen takia että joku öljykanava on tukossa. Konehan on niin pieni ja kevyt, että mokoman rempan tekeen vaikka keittiön pöydällä 😀 .
Bensatankki kannattaa suosiolla irroittaa ja putsata, on helppo homma. Kaasariin kertyy myös hapettumia jotka saattavat kiusata pitkäänkin. Pikkuroskat suuttimista lähtee kun antaa kunnolla kierroksia ja tukehduttaa koneen hanskalla kaasuläppä auki.
Jarrujen kanssa saattaa tulla ongelmia, mutta nekin on suhteellisen helpot fiksata.
Mikset kysy josko joku tekijämies sieltäpäin olisi riittävän utelias vilkaisemaan 😉 .@veera 1-2 wrote:
ovat sekote pronssia hiukan omaa painavanpia, mutta ei muuten pelaisi. Tulee maksamaan noin 20e, kannatta viedä kampi mukana. 😀
No tuota juuri tarkoitin. Taidettiin viimekeväänä aihetta sivuuttakin. Miesmuisti kun vaan tuppaa olemaan niin julmetun lyhyt. Nitrasitko myös kaulat?
No niin, täällä:
http://koti.welho.com/mlinstro/2CV/2CVkoeajoTM9%252f59/
Ja Citroman, hallussasi on siis painettu originaali. Tämä on vain halpa bittikopio 😀
Kopsatkaa omalle koneelle, poistuu tuolta pian.@hukki wrote:
Tässähän tulee ihan “huru-ukko” olo kun alkaa muistella wanhoja juttuja…
Älä muuta viserrä. Ajelin tuossa päivällä lenkin C5:sella, ja totesin että aika surkea esitys CX:ään verrattuna. Ja oikeastaan sätkään myös. Mikseivät tee jousituksesta mukavaa, kun siihen elekto-hydraulis-pneumaattisin keinoin olisi mahdollisuus?
Mutta joo, aiheeseen. Tietääkö arvon gurut kuinka paljon eroa kammen laakerin halkaisijassa sitten on? Vai onko? Ja onko kukaan kasauttanut esim. nitratuilla kauloilla olevaa kampea? Ja teettänyt asianmukaisesta materiaalista laakereita? Koska tuo kampi ja sen laakerointi ilmiselvästi on suurin ongelma sätkän koneessa, voisin kuvitella että tällainenkin ratkaisu olisi jo tehty…. 😯Citroman, minä syyllistyin tekijänoikeusrikkomukseen 😳 . Skannasin artikkelin ennen lehden postittamista. Haluan kuitenkin jakaa syyllisyyteni mahdollisimman monen kanssa, joten lataan fileet jonnekin ja ilmoittelen missä voi käydä tekemässä pikkurikoksen (=kopioida omalle koneelle).:twisted:
P.S. Eikös muuten ollut hieno kynämainos siinä? (skannasin senkin)
@nameone wrote:
Nelkut ovat yleensä kestäneet pienilläkin männillä alle 100tkm, isoilla männillä ajetaan helposti vielä pienillä kierroksilla sen lisäksi että isommat männät rasittavat jo itsessään kampea.
Voit olla aivan varma siitä, että olen ajanut sillä koneella lusikka laudassa (=kierrokset tapissa) aina kun siihen on tarjoutunut mahdollisuus 😈 . Ilmeisesti olen onnekas tuon yksilön kohdalta, tai sitten tiuha öljynvaihtoväli on ollut hyväksi.
Kuinka paljon raskaammat nuo ylikoon männät ovat? Gramma, kaksi viisi vai kymmenen? Kun kummallakin puolella on saman verran tavaraa, voisi olettaa että illman muita virittelyitä kammelle ei hirvittävästi lisävoimia kohdistu.En minä noista tiedä, ostin vuosia sitten nelkun tehdaskunnostetun koneen. Sellaisen kutistemuoviin pakatun, espanjassa kootun. En sitä sen kummemmin katsellut, laitoin nokalle ja ajoin. Varmaanikin hieman toistasataatuhatta, tosin rakkaudella välillä huoltaen. Sitten lahosi runko alta. Kone toimi kuin kello siihen asti kunnes antoi tilaa isommalle. Pitää varmaan katsoa josko siinä olisi laatta jossakin muualla, siinä normaalipaikassa sitä ei ollut.
Ei ole tuttavani vissiin vielä tätä myynyt. On erittäin alkuperäinen.
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=1328
Kunnostus tehty pieteetillä ja ammattitaidolla. Luulen että hintakin on neuvoteltavissa.Kiinnitä erityisen tarkkaa huomiota ovien istuvuuteen. Helmojen korjauksen yhteydessä saattaa huolimattomalta jäädä suuriakin heittoja joiden jälkeen ovet eivät enää istu. Tuollaisen virheen saa hyvin helposti aikaan, mutta on äärimmäisen hermojariistävää korjata jälkeenpäin.
Huonosti tehdyt peltikorjaukset on yleensäkin ikäviä, koska sellaisten seurauksena saattaa joutua tekemään paljon ylimääräistä työtä.
Konepellin sarana tuppaa myös ruostumaan puhki salakavalasti, jolloin vesi pääsee esteettä “hansikashyllylle”. Ja kuten Akaile mainitsi, siitä katoaa ajan kanssa pohja kokonaan.
Kone on yksinkertainen ja varmatoiminen, ja jos kampi ei kolise, en olisi kovin huolissani jos nyt vähän tuprauttaisikin.
Jos on tilaa tehdä sekä runsaasti aikaa ja paljon osaavia kavereita, mikään ei mielestäni sätkässä ole mahdoton paikka. Helpointa on tietenkin ostaa valmiiksi hyvä, mutta hankkimalla projektin, oppii paitsi tuntemaan kulkimen anatomian, tietää myös varmasti mitä saa.
Onnittelut loistavalle harrastusvalinnalle 😀 -
JulkaisijaArtikkelit