Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Lehti on jo lähdössä uuteen kotiin, kiitos kiinnostuksesta.
Ai niin, tuli mieleen tuosta nameonen vinkistä se, että ne irtonaiset metallikappaleet on varmaankin taaimmaiset kiinnityslenksut jotka ainakin minulla tuli katon mukana myös.
Kiinnittämällä katto ensin edestä, ja sitten vasta nuo takalenksut ruuvilla kiinni, saadaan pikkuinen säätövara jos katto kutistuu ( ei kyllä ole ainakaan vielä niin käynyt, kop kop…). Siis niin, että jos tekee oikein tiukkaa, irroittaa ruuvit ja vetää kuminauhaa tiukemmalle lenksujen takaa, ja lenksut uudestaan kiinni. Ei sieltä paljoa tule, mutta saattaa sieltä sentti irrota.
Suurempi ongelma on ainakin autoartikkelin muutama vuosi sitten myymissä katoissa nuo metallikoukut joihin kuminauha on kiinnitetty. Irtosivat vuorotellen kummaltakin puolelta, ja viime kesälomareissulla vielä tuo palkin sisällä kulkeva nauha jonka päässä kiinnityslenkit.No niin, tästä selviää:
Tuollainen kolo pitäisi löytyä…
…ja noin niiden mystisten metalllikappaleiden kuuluuu olla.Ne rautaesineet on katon kiinnityskynnet. Katso onko ne väkäset tuulilasin yläreunassa kiinni popniiteillä tai vastaavilla. Siinä kuuluu olla sellaiset “tunnelit” niille katon reunan kynsille. Pysyy kyllä hyvin kiinni (katon reunan kuminauhan vetämänä sekä pyhän hengen avulla). Huomattavasti hankalampi käyttää, mutta ehkä hieman varmatoimisempi.
Omassa vanhassa katossa oli juuri kuvailemasi kaltaiset nipsukat, ja uudessa katossa ei. Ne nipsukoiden vastakappaleet oli kiinnitetty popniiteillä (!) paikoilleen. Lähti helposti poraamalla pois. Toivottavasti sinulla ei ole hitsattu… Voithan myös siirtää ne vanhat nipsut uuteen kattoon, tulee muistaakseni samoihin reikiin kun se kynsi.
Ei tainnut olla tämä selitys yksinkertaisimmasta päästä.:shock: Toivottavasti kuitenkin meni perille. Voin yrittää löytää kuvan selitykseksi.Citroman, laitanko postiin jo? 😀 Eikös koeajetun vuosimalli ole oikea?
@nameone wrote:
@Jasu wrote:
Siis tyhjentäen, ne newtonmetrit, ei kilowatit…
Mä uskon että olet oikealla asialla, mutta vääntö on vain yksi noista muuttujista, kierrosnopeudella ja aikamuuttujalla on yhtä paljon painoarvoa koska ne on suoraan verrannollisia.
2CV4=24 hv SAE, 2CV6=28,5 hv SAE. Tehoeroa ei ole kuin tuon verran, mutta kaikki tietävät eron kiihtyvyydessä ja etenkin mäennousukyvyssä. Selitämmekö tämän amerikkalaisella näkemyksellä, mikään ei korvaa kuutiottuumia (tai tässä tapauksessa kuutiosenttejä). Vai onko kyseessä huomattavasti suuremman vääntömenmentin aiheuttama suorituskyvyn lisäys, vai pitäisikö tähän vielä kehitellä jokin korkeampi laskentakaava?
Ja sori nyt pojat, en ole insinööri, ja joskus tuntuu että hyvä niin. 😆Olen taas ollut liian laiska ottamaan yhteytta henkilöön jolla on hallussaan GS:n dieselöity kone. Oli tehty mäntyöljyllä käyväksi, joku tekun lopputyö vissiin. Savua ja ääntä oli kuulemma tullut ihan mahottomasti, tehosta ei tietoa. Mutta varsinainen biojätteen polttolaitos kumminkin. Olisihan sellainen mielenkiintoinen. Mitäs jos ei nimittäisikään sitä dieseliksi, vaan vaihtoehtopolttoainekulkimeksi, välttäisiköhän sillä veron?
Diisseli onkin kaiketi aikoinaan kehitelty moottoriksi joka polttaa lähes mitä tahansa öljyä. Mäkkäriöljyn saisi kyllä puolestani kaataa suoraan tankkiin, kulkematta pottukeittimen kautta.
Jossakin, olisikohan ollut hesari tai presso, oli juttua pula-ajan polttoaineista. Ovat kuulemma puhtaanapitolaitoksen heput täälläkin ajaneet viemärikaasulla aikoinaan. Käyttösäde vaan oli kovin pieni, kunnes keksivät vaihtopullon… Tähän on tultu. Kohta on öljy-yhtiöt helisemässä, kun joka takapihalla on biodiisselitislaamot, tai kakkakaivosta johdetaan kaasut suoraan tankkiin 😀No hei, jos tuon nykysen kulkimeni painonjakauma olis hieman toinen, sekä jos olisin sitä kunnolla suojannut suolasumulta, saattaisin sillä ajellakin talvella. Nyt ei edes vielä ole lämmityslaitetta rakennettu (lue= toteutettu, onhan siinä lämppärissä nyt jo riittävästi tehoa 😆 ). Muuten olen kyllä sitä mieltä että sätkä on oiva talviauto; lähtee hyvin käyntiin, etenemiskyky lumessa ja sohjossa on hyvä, ja on lisäksi lämmin (ei ole koskaan ollut kylmempi kuin ulkoilma, joskus jopa lämpimämpi). Nostan karvahattua niille joille tilanteeseen sopiva pukeutuminen ei ole ongelma.
Kadehdin myös hieman tehosuolausalueen ulkopuolella asuvia, koska täällä ainakin tuntuu olevan sellainen trendi että laitetaan varmuuden vuoksi suolaa vaikka säätiedotus ei varsinaisesti uhkailisikaan pakkasilla. Eihän sitä koskaan tiedä.@Akaile wrote:
Miki, tuu hakeen superiesite (tai sovitaan tapaaminen), lähden keski-suomeen 16-19. 12 ja laskeudun takaisin 26.12, tammikuusta eteenpäin
Loppuviikosta? Soittelen…
Kai ne motorshown bifuel-vehkeet sentää oli maakaasulle? Ei niistä paljoa iloa olisi grillikaasulla ajellessa. Tulee kalliiksi.
Kuinaks se nyt olikaan, eikös LNG-maakaasu (metaani) tarvitse huomattavasti korkeamman paineen kuin LPG (propaani-butaani) pysyäkseen nnestemäisenä? Silloinhan polttoainejärjestelmä menisi joka tapauksessa uusiksi. Kai se kuitenkin jollakin lailla olisi sovellettavissa.
Saisi taas vähän haastetta AKE:n kanssa 😈 .No enhän minä sitä tarkoittanut. Rättäri ja rättäristi on hyvät vaikka kuussa, mutta spämmääjä ei. Eikä tuo IP:n selvittäminen tietenkään kerrokaan kun korkeintaan amatöörihäiriköstä, mutta silti, voihan sen silti tarkistaa, vai…? Ehdotuksenihan oli että ei-rekisteröitynyt voi ainoastaan lukea viestejä, muttei kirjoittaa.
Hassua, heti kun vähän tupruttaa lunta, niin jutut lipeää ihan nörttiosastolle. Pitää varmaan työpäivän päätteeksi rassata vaikkapa vähän vaihdelaatiokkoa ettei pääsisi ihan vieraantumaan arjesta 😆
Ai jaa…? Ehkäpä tässä kannattaisi Sarlotan tsekata IP josta tuo viesti on lähetetty.
Sitten katsoo tuolla http://www.geobytes.com/IpLocator.htm ollaanko kotimaassa 😈@Akaile wrote:
juu mutta kyllä se Vieras vastaili ihan henk. koht.
No mitäs kysyit ja mitä sait vastauksesksi? 😉
Kyllä se vierailijan postitusoikeus pitäisi riistää, tai ainakin antaa rekisteröidyille moderaattorin oikeudet (tai ehkä ei sittenkään, silloin saattaisi jokunen talvirengas-, suutin- tai muu mielenkiintoinen keskustelu jäädä kokematta 😛 )
Onkos tässä foorumisysteemissä sallainen ominaisuus, että kun täyttää rekisteröintilomakkeen, tiedot näkyvät heti listassa, muttei voi postittaa? Jos näin, niin eihän siinä sitten mitään, sen kun käy vähän väliä napsimassa pois.http://www.theadminzone.com/forums/forumdisplay.php?f=24
Tuolla on kaikenlaista mielenkiintoista, voi ottaa oppia.Joo, poistakaa vaan tuo vierailijan viestimahdollisuus. Jos joku ei-rekisteröitynyt oikeasti haluaa jotakin kaupitella, niin anelkoon tunnuksia, tai menköön viesti ylläpidon kautta.
Ärsyttää ihan vietävästi tuollainen spämmi. Kohta meille varmaan tarjotaan huikeita arpajaisvoittoja, tai vielä parempaa, Viagraa puoli-ilmaiseksi. 👿Sätkämallinen vaihdekeppi on nyt, mutta kuten mainitsin, liikeradat on jotakin ihan muuta kuin sätkän laatikolla. En minä ole oikein vielä loppuun asti miettinyt sitäkään mihin ja miten sijoittaisin sen geesun lattiamallisen kepin. Vaihtamisnopeus on nyt niin huono, että joku bemari (700-sarjalainen) on jo mennyt ohi kun olen hädissäni arponut vaihteita. Lisäksi sen nykystaakin liikeradat aiheuttavat rajoittavan tekijän mittariston ja kojetaulun muotoilussa.
Ajattelin minä jossakin vaiheessa siirtää bx gtin mittariston sellaisenaan, mutta tiesin tuon välitysongelman, joten luovuin ajatukseta saman tien. Olisihan se ollut makee, mutta tuo linssisysteemi on jotenkin vielä retrompi, ja käy sellaisenaan. Nythän kulkimessani on jonkun tositaiteiljan väsäys jossa geesun mittariu oin sovitettu sirppiä ja vasaraa käyttäen nelkun mittaripohjaan. Nopuden näyttää kyllä oikein, mutta on niin ruma ettei sanotuksi saa 👿 . -
JulkaisijaArtikkelit