Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Jos vielä tarvetta tekijälle, niin eräs pitkän linjan 2CV-guru on aloittanut kaupallisen kuljinkorjaamon Nurmijärvellä. Hinnoittelusta en tiedä mitään, mutta tekniikka on todistettavasti hyvin hanskassa. Tekee kaikki sätkätyöt, vaalii myös wanhuksia.
Fiksaa ja osaa myös vanhempia mehusitikoita.
CitroFix, 050 4320109
Kertokaa terveisiä, kerään bonuspisteitä 😉Hannu hyvä, tiedät kyllä kuinka asia minua riipaisee. Älä hyvä mies enää veistä lisää kääntele.
Olen kyllä nähnyt kyseisen kulkimen, mutta en osannut vielä kujjeiluissa katsoa sillä silmällä, ja pestuumarkkinoilla oli muka niin kiire rompetorille (=lue kaljateltalle), etten ehtinyt katsomaan kun piti. Seuraavana päivänä oli kiire kotiin, ja näin se jäikin sitten kunnolla katsastamatta… Mutta ostolupaa odotellessa ja lottokuponkia täytellessä talvi kyllä kuluu oikein rattoisasti. Palaan kyllä vielä tähän asiaan 😀 .Joo, liukastetta käytetään. Mutta kierräpä tulppa sormin geesun koneeseen. Onnistuu ihan helposti jos on varustettu ET:n puoli metriä pitkillä ja kapeilla sormilla (minulle ei ole sellaisia) 😆
Älkää perhana ainakaan sitä bilteman kierrettä laittako. Laitoin geesun koneeseen, ja toimi oikein hyvin kunnes piti tarkistaa tulppa. Korkkasi komeasti. Kiinni oli ihan kunnolla väännetty (kartiolukitus), sekä jengaliimalla varmistettu. 👿
Vai olenko ainoa jolla näin synkät kokemukset?Tarkennan vielä kuumettani hieman: Pakusätkässä viehättää erityisesti pyöreän, pehmeän muodon kohtaaminen aaltopeltisen laatikon kanssa. Siinä on jotakin niin groteskia, että kaikessa rujoudessa se on ehkä hienointa mitä autoteollisuus on ikinä tuottanut.
Acadianessa tuo kontrasti ei ole niin raju, ja aca näyttääkin melkein siltä että muotoilija olisi sen piirtänyt. 😉nimimerkillä “Kyllä minä vielä…”
@Jasu wrote:
Joo, tuttu tunne. Ja sama koskee Caminaa… Vihje: Älä koskaan käy edes Caminan sisällä ellet ole valmis sellaista hankkimaan,
Me muuten kävimme kesällä vaimoni kanssa Caminan sisällä, ja itse asiassa kärpänen puraisi häntä minuakin lujempaa. Ninna on kuitenkin realisti, ja on todennut että yksi sätkä perheessä riittää. Mutta ei ole sätkiä paku eikä kaminakaan…?
Pelkkä kirja ei riitä, PITÄÄ SAADA OIKEA PAKU!!!! 😈
(Saa tarjota, vaikkei mulla rahaa olekaan)Ostin kerran halvalla ihka tavalliset misukka x:t. Ihmettelin kun kahdessa vuodessa alkoi kyljet halkeilemaan. Osoittautui että olivat ostettaessa n. 7 vuotta vanhat, eli ei se gummi aina näköjään kestä kun vaivaiset kymmenisen vuotta kasassa. 👿
Toisaalta, omistan myös kaksi arviolta parikymmentä vuotta vanhaa traktorikuvioista talvirengasta jotka ovat kovan ajon lisäksi lisäksi pyörineet ryssääkin kieroimmilla vanteilla (myyjä myi kyllä “ehdottoman suorat”). Pintaa löytyy ja renkaiden rungot ovat virheettömät.jos niitä superohuita kaiuttimia oviin laittaa, kannattaa ovipahvin kiinnitys vahvistaa ruuveilla. Muuten irtoaa helposti koko pahvi kaiuttimineen kun oven paiskaa kiinni. Kokeilin musiikin kuuntelua sätkässä, kunnes totesin tilanteen toivottomuuden ja aloin nauttimaan ns. urkumusiikista (nelkulla mentiin koko ajan urku auki). Parkissa ollessa musiikki kuului ulos vähintään yhtä voimakkaasti kun sisälle.
Taisi tuo musa soida viimeisen kerran kun vesisateessa katon reuna päättii päästää kuupallisen kabiiniin eli radion päälle.
Mutta kuten luotettvat mittaustulokset http://heidi.pkky.fi/~jak/paku/Melutasomittaukset_0405.htm osoittavat, pitää olla melkoinen buusteri että musiikki pystyy kilpailemaan taustahuminan kanssa. 👿@Akaile wrote:
En mä myymässä ole 😆 Aattelin vaan, että jos haluut muistinvirkistystä miltä tiina lähempää näyttää 😉
Jaa, no hyvä niin, sillä olen kuullut kehuja tinskun talviominaisuuksista, ja tuo kovakattoinen on ja alkanut tympimään vaikka siinä tuplaviikset onkin. Riski ajautua mutkan kautta tuollaisen omistajaksi on näin ollen melko suuri.
@Akaile wrote:
Jos oopperaikkunaton tinsku kiinnostaa niin ota yhteyttä ni potkitaan renkaita jossain päin etelä-Suomea ❓ 😆
Nyt muuten välähti: 8) . Muistelin Amin takavaloja. Ensin oli pyöreä, sitten piti muka olla moderni.
Ainahan minua kaikenlaiset klassikot kiinnostaa, mutta harrastusta rauhoittaa kummasti a) rahan- b) ajan- c) tilan- d) sekä vaimon ostosiunauksen puute.
Renkaita voidaan toki potkiskella, tosin ennen kevättä ainoastaan kovakattoisen… 👿@Akaile wrote:
Ps: Miki mitä tarkoitat pienillä takavaloilla?
Sorry, en googlaamallakaan löytänyt tukea muistikuvalleni joka siis oli että wanhustinskussa olisi ollut sirommat takavalot kuin uudemmissa. Silmäni ovat vasta viime aikoina avautuneet myös muille 2CV-pohjaisille variaatioille, joten suonette anteeksi tietämättömyyteni.
Oli miten hankala hyvänsä nähdä ulos, niin mielestäni sekä sätkä että tinsku näyttää paremmalta ilman tuota ylimmääräistä räppänää. 8)No eikun testaamaan sitten. Kai tuohon kaupunkipihaankin voi piilottaa muutaman pellinpalasen… Ja apoteekkiin soittelemaan josko sitä happoa saisi ostaa (vanha satsi otti ja loppui).
Itse asiassa jossakin taisi olla puhettakin siitä että ennen muinoin raakapellit tosiaan käsiteltiin hapolla, oikein kunnolla.Onko joku testannut standardoiduissa olosuhteissa eri ruorteensuoja-aineita? Tarkoitan lähinnä muutamaa palaa puhdasta korjauspeltiä eri keinoin suojattuna ja alistettuna sään ja lämpötilan vaihteluille ynnä suolavesisumutusta silloin tällöin?
Jo parissa-kolmessa vuodessa saa varmaankin jonkinlaisen kuvan siitä mikä toimii ja mikä ei.Asia kiinnostaa lähinnä sen takia, että jossakin vaiheessa aion vielä siirtyä takaisin talvisätkäilyyn, ja siinä vaiheessa kun suojaan ruosteelta, olisi kiva tietää mikä oikeasti toimii. Pellin fosforihappokäsittely toimii ainakin, sen olen omin silmin nähnyt. Hapon polttama pinta ei varsinaisesti suojaa miltään, mutta hidastaa ruostumisprosessia merkittävästi. Sen päällä on pelkkä maali riittänyt toistaiseksi.
Happokäsittelyssä on vain se pieni mutka, että pellin pitää olla puhdas. Varsinaiseen ruostesuojaukseen hiukan liian työläs metodi.Myös metallin seoksella täytyy olla suuri merkitys ruostumiseen, koska tiedän erään etuvetogangsteriauton joka on seissyt ulkosalla vuosikymmeniä, ja vaikka maali on sieltä täältä varissut kokonaan pois, pelti on ryhdissään ja korkeintaan pintaruosteessa. Jossakin on uudemmissa autoissa säästetty.
Että mistäs tuollaista vanhanajan korjauspeltiä saisi? 🙄Surffailkaa ihmeessä katsomaan. Vaikka istuinverhoilu ei noudattelekaan alkuperäistä, niin tosi hyvältä näyttää. Väriyhdistelmät (näkyi olevan lisähintaan) ovat todella herkulliset, ja niitä voi varmaankin yhdistellä vielä omankin maun mukaan (http://www.harringtongroup.biz/colorch.html).
Varmaan joltakin brittisätkäilijältä voisi kysellä kokemuksia esim. verhoilun viimeistelystä ja yleisestä laadusta, sekä puskureiden istuvuudesta. 😯
Onko kontakteja? -
JulkaisijaArtikkelit