Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Jep. Ei ne nyt ihan halvalla myy, mutta ne penkinpäällykset on kyllä hienot. Sääli ettei minulla ainakaan toistaiseksi ole takapenkkiä puhumattakaan erillisistä etupenkeistä 🙁
Kysyin siis hintaa penkinpäällisistä + ovipaneleista sävy sävyyn.Hi Miki,
Thanks for your enquiry and your compliment, coming from a graphic designer .. it’s great! Attached you’ll find an order form where you’ll see all details about our interiors.
So the price would be 189£ + 89£ shipping costs, actually delivery to Finland is very expensive.
About the bumpers, the price of one set is 189£ + 39£ shipping cost. You noticed a difference in the price for shipping, the reason being that the interior set is about 11kg and the bumpers about 6 kg.
And sorry, we don’t have the narrower rear bumber for the older 2CV4?
Let me know when you’re ready
Kind regards,
Ertan
Laitoin firmaan mailia että katsotaan. Vietnamin työvoimakustannuksilla voisi olla edullisetkin. Mutta koska välissä on nippu brittejä, sitä ei koskaan tiedä.
Kiitokset vinkkejä ja paikkaa tarjonneille. Talli löytyi, ja Oili siirtyy ensi viikonloppuna hyvin ansaituille talviunille 😀
Tuohan on mielenkiintoinen. Keltapohjaista laattaa on ainakin geesuissa käytetty uudemmissa koneissa. Vanhoissa oli samannäköinen kuin sätkässäkin.
http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/enginegearbox.html
Tuolla on joitakin tunnettuja koneita (siis LÄHES kaikki), vaan ei tuollaista. Voisikohan olla AMI:sta?En sulje pois mitään mahdollisuutta, sillä tuo laatikko on minulla ollut ainoastaan kampivikaisen (ja öljyä runsaasti polttavan) koneen jatkeena muutoskatsastusmatkalla… Pidin itsestäänselvänä että tuollainen rohina joka kuuluu ainoastaan silloin kun auto liikkuu, ei voi johtua kuin vaihteistosta tai vetopyörästöstä.
Kampivika kävi kyllä ilmi kuin sätkän koneessa konsanaan iloisena naputuksena konetta kierrättäessä.
Muita hyviä ja tutkimisen arvoisia vinkkejä?Koska täällä on keskustelu jo lämmennyt ja tunnelma katossa, pyydän nöyrästi palstan Guruilta neuvoa keskustelun aihetta sivuavaan ongelmaan:
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/mikinkuvia.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5954
Kuvassa näkyy GSA:n laatikko halkaistuna. Ongelma on se, että se rahisee melko pahasti ajaessa. Siis rahisee vai sanoisinko rohisee, ei vingu tai ulise niin kuin normaalisti kulunut laatikko tekee. Mekaaninen ääni on melko kova, jalankulkijakin huomioi sen.
Kuitenkaan en näe mitään selkeätä syytä siihen, rattaat ovat hyväkuntoiset, päätylaakereissa ei ainakaan käsin tunnu olevan vikaa, eikä vetopyörästön kartiolaakeritkaan näytä vielä kovin pahoilta.
Aluksi epäilin ylempää takapäädyn laakeria (1) koska se on vähimmällä voitelulla. Koska vapaalla ääni ei kuulu, pitänee vikaa kuitenkin hakea alemmalta akselilta (4 tai 5) tai vetopyörästöstä.
Lautaspyörässä oli joitakin hapettumia, voisiko meteli johtua niistä? (ks. kuva)
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/mikinkuvia.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5955
Minulla alkaa tietämys sekä konstit loppua, löytyykö täältä?P.S. Liemenä oli GL-5
Joo, kyllä oli hieno möötti, ei jää minun viimeiseksi (oli ensimmäinen). Tunnelma oli käsin kosketeltava, eikä oikeastaan (pahemmin) haitannut vaikka oli mallaskoski-kupla otsassa, eikä Killan nimeä mainittu kuin vaivaiset ziljoona kertaa. Jono puuteroimisosastolle oli pitkä kun nälkävuosi loodan sulkeutuessa, joten en ollut ainoa joka oli hieman hieman doupannut ennenaikaisesti.
Baaritiskillä käytiin monta hyvää keskustelua, ja nähtiinpä siinä wanhuskin (http://groups.msn.com/sitruunapatonki/mikinkuvia.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5947).
Kertakaikkisen hienoa, kiitos kiitos.Onko tilanteeni tosiaan näin epätoivoinen? Eikö kuivaa kimppatallia-, navettaa, varastoa tai muuta vastaavaa tosiaan ole etelän provinsseissa? Pitääkö lähteä pohjanmaalle saakka majoittamaan kulkimen talveksi?
Vielä ehtisi tarjota paikkaa, korvausta vastaan tottakai.miki@aller.fi, 0400 485973
Jos sanani olis toppok:n tavalla hallussa, kirjuuttelisin tähän tarinan jossa käy ilmi insinöörin tiedot ja pykälien tuntemus. Kertoisin kuinka lähti sätkästa takapenkki, ja tämäkin tarina on muuten tosi. Niin on tosin lisääntynyt akselipaino ja ami suprein kantavuuskin. Vaan eipä mennyt perille, koska vanhassa rekisteriotteessa sanottiin vallan muuta, ja AKE:n lupaepapereissa luki monimutkaisia asioita.
Uusintakatsastuksen vältin sillä että tempaisin penkin konttorin pihalle ja kysyin että kelpaako. Pienen mietiskelyn jälkeen kelpasi. Penkistä tuli kotimatkan ajaksi matkatavara jota saa muuten olla kuljettajan ja yhden matkustajan lisäksi kokonaiset 35 kiloa. Ensi kesäksi aion hankkia joinkun vielä mahtavamman Herran todistuksen siitä että alusta on suunniteltu 400 kilon kuormalle ja sillä sipuli.
Kaikesta huolimatta tämä katsastusherra oli kaikkein mukavimpia joiden kanssa olen asioinut. Lisäksi hän on luultavasti nähnyt kilometrejä enemmän kuin sätkäni ja on kotoisin Joensuusta. Itäsuomen murteella kerrottuna v***mainenkin informaatio kuulosti ihan siedettävältä.Ai niin, ilman sitä jykevää turvakaarta joka pysyttäisi vaikka hirvilauman, olisin saanut yhden matkustajapaikan lisää 😯
Minulla on autorobot- ja autodatakorteista tuhruiset faksinkopiot jotka voin skannata ja sähköpostittaa.
Kun huvikseni mittasin vanhasta läpiruosteisesta rungostani aisapalkikien ristimitan, heittoa tehtaan mittaan oli n. sentti (tehtaan toleranssi +1 -0,5 mm). Lokarit ja kolmiopellit istui vielä ihan okei, joskin koko kone-vaihteistopaketti ja valopukki oli vinossa pientareelle päin 😕
Konepelti taas on niin lörppö, että se istuu isommillakin heitoilla.
Vamma ei johtunut ruosteesta (jota kylläkin oli runsaasti), vaan siitä että autolla oli joskus puskettu päin omenapuuta, ja syntynyt kieroutuma oiottu silmämääräisesti. 😯Ne oli varmaan pakattu sellaiseen valkoiseen pahviboksiin…? Hankin viime keväänä Sitroselta uudet tapit, ja sama juttu, valmiiksi väljät. Parani hieman kun vaihtoi pelkät tapit ja prikat, mutta jätti vanhat helat (vanha tappi ja prikat olivat kuitenkin selvästi kuluneet).
Ehkä joku sorvin omistaja tekisi tästä pienen sivubisneksen?@Jasu wrote:
Saa, ovat etupinnaltaan koverat…
Jos tosiaan saa jostakin, suosittelen. Jos yö ei suoranaisesti päiväksi muutu, kirkastuu se kyllä huomattavasti.
Valeo ei ole ilmeisesti vuosiin enää tehnyt noita, joten saataavat olla kiven alla, ainakin uudet.
Argentinassa (vai olikohan Brasiliassa?) valmistetaan hehkulankaumpioita jotka käyvät sätkään, joten asenna sellaiset mikäli pelkkä heijastimien kirkastus riittää.😯 Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta eikös tuossa voi käyttää ns. alkuperäistä 18 hv:n sorvia? Olisi keskitys kohdallaan valmiiksi.
Nimimerkillä “Joskus vielä Wanhuksen omistaja”.
😯 Kuulostaa monimutkaiselta, vaan ei ole. IPTC (International Press Telecommunications Council) on sähköisen kuvan standardi joka pitää sisällään mm. kuvatekstin, tekijänoikeustiedot, päiväyksen ja hirvittävän määrän muutakin tietoa. Jpeg-kuvaan saadaan nämä tiedot lisättyä esimerkiksi Photosopin “File info”-toiminnolla.
Caption-kenttä on oleellinen, koska suurin osa ohjelmia joilla tehdään web-gallerioita osaa lukea tuon kohdan kuvasta.
Itse käytän suurien määrien tekstittämisessä PhotoStationia, mutta pikainen selvitys tuotti tulokseksi että esim Canonin EOS Wieverissä on “IPTC”-painike siinä valikkorivissä. Löytyy varmaan muidenkin kameroiden mukana tulleista ohjelmista.@Jenni wrote:
että kuvat ovat mielestäni nyt jo hyvin, eikä niitä ainakaan minusta tarvitse mitenkään muutenkaan muokata. 😀
No nyt onkin kun kuvatekstit on mukana. Koska olin kuitenkin nähnyt sen vaivan että olin lisännyt kuviin hieman tietoa, halusin tietenkin että se välittyy muillekin.
Tämä siis vinkiksi digikuvaajille. Kannattaa jo oman muistin tuksemiseksi lisätä haluttua tietoa ns. IPTC-taulukon caption-osaan. Sarlotta saa siitä sitten taiottua kuvatekstit kuville 😀 -
JulkaisijaArtikkelit