Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Minun ja Joelin kuvat ovat nyt sulassa sovussa keskenään sekaisin “maailmankokous” -otsikon alla. Vaikka jotkut kuvat kaipaavatkin hieman selittelyä, käy niistä hyvin ilmi että kivaa oli ja maisemat huikeat (tai ehkä aika kultaa muistot, vettähän siellä tuli koko ajan).
miki 😀
Onkos GSA:ssa kone iskussa ja 5 vaihdetta? Tai peräti C-matic? 😈
Ai vanhuspaku myynnissä missä???? Ja mikäpositiivinen. Putosin kärryiltä.
…ja tuosta tuulilasista näkee ulos. 😯
Okei, Jasulla on sinulle tuliaisia. Megatolkulla muiltakin kuin minulta 😀
No nyt ymmärsin. Reijät on 7mm, eikäs hölsky.
Saatan piipahtaakin kesäkisoissa. Saa sinnekin tuoda näytille akseleita
😉Kyllä ne kasimillisetikin mielessä kävi, on vaan niin hennot korvakkeet, ja toisaalta hirmuinen massa keulilla.
En oikein ymmärtänyt mihin väliin sitä rautalankaa pitäisi laittaa. Kyllä ne itsetehdyt kiinnikkeet sinänsä tukevat on eikä lonksu, pulttien ja korvakkeiden kestävyys vaan askarruttaa. Ja saisin iskarin kiinityksen kohdilleen samalla. Ja jos tukivarsissa on pystympi camber, niin ohjauskin olisi kevyempi, ja välittyisi pienemmät voimat ohjausniveliin.Joo, ja voi myös kokeilla jäähdyttää tankoa esim märällä rätillä ja samalla kuumentaa varvan pääta kaasulieskalla. Silloin lämpölaajenemisefekti kohdistuu nimen omaan jumittuneeseen varvan päähän. Sillä tavoin sain irroitettua kolme neljästä jumittuneesta. Neljännen kohdalla menikin sitten hermo. Tosin ei enää tarvinnutkaan irroittaa ehjänä koka pöntöstä oli joka tapauksessa jousi poikki….
Jälkiviisautena tietenkin paljon rasvaa ja joku vahatulppa sinne ulkopäähän joka on auki ja alttiina vedelle ja kuralle.Tuli vaan mielleni että eihän sitä vettä tule sisään konepellin saranan kohdilta? Sieltä tuppaa ruostumaan puhki. Tekohengitykseksi käy sikaflex.
Tuohon wanhuksen latausongelmaan näin omin silmin ratkaisun Kelson reissussa kun eräältä henkilöltä loppui hiilet. Oli ollut sen verran pitkään lataamatta että piti laturi magnetoida. Siihen tarkoitukseen oli mukana metallinen vaateripustin joka oli muotoiltu oikosulkemaan säätimen tarvittavat navat. Kipunaa iski, mutta hyvä tuli.Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni tuon biisin tekijä (oliskohan ollut eläkeläisten rumpali tai basisti) on itsekin rättäristi, joten itseironiaa ainkin riittää.
Kävi niin, että yhden tyngän sain irti, yksi katkesi juuresta ja kaksi jäi irroittamatta. Onneksi oli varakannet (jotakin iloa siitäkin että rojua kertyy nurkkiin).
Tuohon vasenkätiseen jengaan en usko koska se kiilaa pultin entistä tiukempaan. Myöskään wurthin tappisetti (sellainen kovametallitappi jolle porataan tarkka reikä) ei toiminut (=katkesi). Noita petroolimömmöjä en kokeillut, CRC:tä sitä vastoin meni runsaasti. Eikä auttanut.
Tosimies tienaa nyt valinnanvaraisen palkkion (mieluiten SKOTTILAISTA) irroittamalla nuo tyngät, koska tarvitsen toiset varakannet.
Nyt on pakosarjat kiinni oikeaoppisella momentilla, kuparitahnalla ja hyvillä lukkoprikoilla (kiitokset sinne kymenlaaksoon päin). Lupaan itselleni irroitta ja kiinnittää nuo vähintään kerran vuodessa ettei ongelma toistu… Ja 7 mm helicoil tulee varmaan hankittua, koska tuota koneroplattavaa rittää tulevaisuudessakin. Että näin näiden pulttien kanssa.Kaikki muut vaihtoehdot tuli eilisiltana mieleen, eikä niistä yksikään ollut noin yksinkertaisen nerokas. Kiitos vinkistä. Jos ei tätä ole niksi-nyytisissä, pitää se ehdottomasti lisätä uusintapainokseen.
Ja ei kun irrottelemaan. 😈No jopas. Kone kiinostaa kyllä, etenkin nuo G12:n kannet. Koneen ja laatikon sain (=ostin) jo, joten sen suhteen ei ole hätää (tai on, mutta siitä lisää osiossa “tekniikka”).
Luvat on, ja Kuljin on jo leimattukin geresun koneella, mutta ajoin konttorille ja kotiin tosisurkealla koneella, ja kelsoon pitäisi saada vehje kuntoon. Palaan asiaan.Kampin bussiterminaalin ja eduskunnan lisärakennuksen tilasta päätellen n. kolme-neljä vuotta vanhoja kuvia. Ei pääse tarkastamaan onko vaimo varmasti puutarhahommissa, muttei pääse hänkään tsekkaamaan olenko minä sätkää ruuvaamassa vai parkhotellin terassilla. 8)
Livekuvaa ei kyllä saa, sillä helsingin kuvissa pikkuparlamentin puisto on juuri kuopalle kaivettu, ja kamppiin ei ole vielä edes kajottu.
-
JulkaisijaArtikkelit