Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tästä oli huomattavasti apua ohjausakselin kunnostuksessa
http://www.cats-citroen.net/citroen_features/2cvsteering/index.html Ongelmana oli uusi, sisähalkaisialtaan liian väljä hammastangon hela, jouduin varmistamaan paikallaanpysymisen migillä 👿
Lisäksi ne nelönmuotoiset liukukappaleet (joita ei saanut uusia edes rahalla) olivat jo kertaalleen käännetty, joten piti kaivaa miljoonalaatikon pohjalta parempikuntoiset.
Jos aiot kunnostaa ohjauspesän akseli kulkimessa kiinni, niin onnistuu kyllä. Ainakin nelkussa hammastangon saa jopa takaisin matopyörää löysäämättä kun tekee rälläkällä hieman viistettä päähän (kiitos vinkistä Veijo S). Ilman oikeaoppista ulosvetäjää raidetankojen irroitus voi myös tuottaa tuskaa.
Niin, ja se gummi joka eristää pelit ja vehkeet ulkomaailmasta pitää olla ehjä. Vanhasta roiskeläpästä näppärä värkkää sellaisen (niitäkään ei viime vuonna saanut uusia).Konepellistä tulee kyllä ihan siedettävä kunhan pakkeloin nuo saumat. Alkuperäiset kolmiopellit käyvät myös. Tuo lokarin muoto jonka pitäisi siis olla täysipyöreä, on ongelma (viimeinen kuva, etureuna). Tällaisenaan se ei ole hyvä. Pitäisi olla vähän muotoa, you know.
Luulin treenanneeni tuota tarpeeksi nourempana, mutta jäi 81:een metriin….
Löytyykö kirjapainoalan ammattilaisia? Isokokoinen (joku A1 tai A0) offsetpainopelti on riittävän tukevaa alumiinia, ja lisäksi helppo työstää. Kun yhden mallin on tehnyt, on helppo tehdä niitä lisää.
Lukeeko Vierimaan Jokke tätä palstaa, täh?…Ja jos jollakin näitä peltejä on, voisin hakea niitä pois (ajattelin tehdä lokerinlevitysmallit ennen kuin alan oikeasta pellistä vääntämään).
Muistellaan varmaan samaa artikkelia. Tosin minun muistikuvani on, että siinä oli remmiahdin. Kyllähän sellaisen saa helpostikin sovitettua koneen päälle, ja sätkään sopivia pieniä valmistetaan. Jasulla taisi olla tiedossa paikka joka niitä myy.
Minulla, silloin kun Oili vielä nelkku oli, vei 4,25-6,5 l/100 km. Pohjat 4,25 via balticalla jossa ei tunnetusti ole mäkiä, 6,5 kamalassa vastatuulessa talla pohjassa helsinki-pyhäjärvi matkalla. Keskikulutus ns. normaalioloissa oli aika tarkkaan 5,5.
Ilmajäähdytteisen tulppia ei vissiin luetea ihan niin helposti kuin nestejäähdytteisien. Ehkä jollakin color-tune systeemillä selvittäisi? Toisaalta, tuo on kyllä niin kova kulutus, että mikäli kone sen kaiken polttaa, pitäisi kyllä tupruttaa kuin paavalinkirkon kamina epäonnistuneen paavinvalinnan jälkeen.Saa käyttää, on kyllä eri asia onko niissä mitään järkeä.
Jos tekevät GS:n kammen, niin täältä pesee ja linkoaa.
No voihann p… Mutta ehkä nuoret miehet olivatkin oikeasti uteliaita näkemään tuon patonkimaan insinöörien suurimman ihmeen, alustan joka kuljettaa matkustajaa kuin vesipatjalla (vaimenatamattomalla).
Ja hienointa että Pappa betalar. Toivottavasti ottivat opikseen.Joo, avasin kovakattoisen kattoluukun 👿
Sätkäprojekti etenee kyllä, eilen laitoin imuventtiilin solmuun, älkää kysykö miten.No niin, sorry jos hieman kärjistin. Onhan selvää, ettää jos joku ui liiveihin, on suorastaan velvollisuus ohjata hänet oikealle polulle. Yritin siis ilmaista että vastaamalla voimaan voimalla tulee törmäys, mustelmia ja ehkä verta nenästä. Siksi ilmaisen sätkällä ajaessani tunteitani ainoastaan leveällä hymyllä.
Kuulostaa kyllä tuo autosta repiminen siltä, että olisi ehkä kannattanut puhalluttaa, tai tsekata ettei vaan olisi huumepäissään. Tuollaista käytöstä saattaa joskus nähdä valomerkin jälkeen baareissa (ei niissä missä minä käyn 😉 ).>ratti-poljin lukolle uuden mahdollisen käyttötarkoituksen
>Itselläni on sätkässä Maglite 3d penkin vieressä lattialla, sillä on hyvä kalauttaa
Voi veljet jos tuollaisia vehkeitä liikenteessä tarvitsette. Tyrmäisitte kaikenmoiset tuittupäät todennäköisesti paljon tehokkaammin tarjoamalla Muumi-pastilleja tiukan paikan tullen. Provosoimalla ja myös provosoitumalla niitä isompiakin sotia saadaan aikaan.
Vanhempani ajelivat aikoinaan talvisin pilkkihaalari-kuulosuojainyhdistelmään sonnustautuneina, kesäisin pelkillä kuulonsuojaimilla. Nykyään heillä lienee kuulo heikentynyt, tai sitten hannabertan äänieristystä on lisätty. Harvemmin heitä enää näkee ajelevan kupit korvilla.
Madmoisellethan voivat esimerkiksi hatun tai huivin kanssa käyttää huomaamattomia korvtulppia.
Itse pidän kakskytneljäkaakkisen maskuliinisen raakaa soundia lähinnä musiikkina, joten en ole sitä kabiinin ulkopuolelle sulkenut (tosin ääni kellossa muuttuu kunhan kevät etenee).
Vakavasti: Onko kukaan mitannut vakiosätkän melutasoa esim. 90:n nopeudessa? Taitaa lähennellä työsuojelustandardien mukaista kuulosuojainpakkoa.Käytännössä kolmipyöräisen toteutus on helppoa. Pätkäistään runko aisojen kohdalta ja käännetään toinen takatukivarsi toisinpäin. Bongasin Vinadion maailmankokouksessa reilusti toistakymmentä kolmipyöräistä (suurin osa näistä Lomax -rakennussarjoja), joten miksei tosiaan meilläkin. AKE:n poikkeuslupahakemuslomakkeessa on tosin kohta “perustelu”, ja ohjeissa taas sanotaan selvällä suomenkielellä että pelkkä rakentelun into ei ole riitä. Pitää olla hyvä syy poistaa se pyörä. Mitenkähän sen perustelisi? Vähentynyt vierintävastus? Pienempi uraherkkyys (ainakin yksi pyörä kulkisi omia polkujaan)?
Jos ajoneuvoluokan muutos olisi oikeasti mahdollista, tekisin nelkusta mopon ja säästäisin huikeat vakuutus-, katsastus ynnä muut maksut.
Mielenkiintoinen ajatus. Onnistuisikohan jos esim diisselöisi, silloinhan tehokin putoaisi. Nopeudenhan voi aina rajoittaa…? -
JulkaisijaArtikkelit