Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Viestiketjun alkuperäiseen otsikkoon palatakseni; Se on nyt siinä eli tässä.
Mitäs siihen sanotte?Niin kuin amerikkalaiset sanovat: Mikään ei korvaa kuutiotuumia. Nelkussahan niitä on peräti 25,545, noin pyöreästi. Oikeastaan niitä mielettömiä menohaluja rajoittaa ainoastaan vastatuuli ja ylämäki.
Mutta noin vakavasti: Heräsi muisto puolalaisesta alkoholi-benziiniseoksesta mieleen. Suhde oli n. 20 prossaa pirtua ja loput matalaoktaanista bensaa. Ainakin perstuntumalta antoi melkoisesti lisäpotkua nimen omaan nelkkuun. Lisääkö alkoholi (moottorissa siis ) enemmän tehoa vai vääntöä?
Tuli vaan mieleeni että ei tuo teollisuussprii varmaan bensaa kalliimpaa voi olla. Palamistuotteetkin on puhtaammat kuin bensassa. Jos tuollainen teho-ekobensa olisi saman hintaista tai jopa hieman kalliimpaakin kun 98, tankkaisin sitä ihan mielelläni. Vaan taitaapi joku C5:sen pannu räjähtää tuollaisella coctaililla…Siinä oli kovakattoiseksi oikea väri, oikeanlainen vaihteisto, oikeankokoinen kone mutta kauhia hinta. Eipä ihme etten lämmennyt (kuin vähän vain).
Nimim. katkera (halvan) manuaali Bx16:sen (punaisen) kuski (talvisellainen):wink:
Noh, älkäähän pelotelko. Hienoa jos joku viitsii nähdä vaivaa. Ajomatka tuntuu sopivalta, siinä ehtii hyvin päästä fiiliksiin. Jos joku saa maailmankokoukseen (pelkkä meno) menemään 11 000 km, niin tuohan on vasta lämmittelyä
Invertterin perään en kyllä ainakaan lämmitintä kytkisi. Saattaisi kyllä hetken kuumentaa niin itsensä kuiin kuskinkin, mutta jostakin nousisi varmasti savu. Joku jenkka- tai polkkavehje kyllä menee.
En usko että kukaan kehtaa myydä sätkää nitkahtaneella rungolla, ja toisaalta saksassa ei teitä suolailla. Tietenkin joku huonosti oikaistu rungon aisa saattaa aiheuttaa harmaita hiuksia, mutta sen kyllä näkee kun viitsii kumartua hieman.
Ohessa kuvalinkki 71:sen huonosti suojatusta rungosta. Ikävä vain että tuohon ei oikein millään näe.
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/mikinkuvia.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5431http://groups.msn.com/sitruunapatonki/mikinkuvia.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5431
Tuo on paha paikka, huomasin. Muualta oli oikein hyvä.
@MikaVeee wrote:
?? Hämmästyttävää..mitä tohon voi sanoa…??
😯
Normaali perus-sätkäilyyn tuo ei varsinaisesti kovinkkan paljoa vaikuta, ellei sitten satu olemaan (virallisesti)vaihdettu runko, moottori, vaihteisto sekä erinäinen määrä alustaan liittyviä tilpehööreijä. Jokainen peltikolari joka vaatii uuden peltiosan vaihtoa, rasittaa kanta-ajoneuvoprosenttia. Esimerkkitapauksessa ollaan jo hyvin lähellä 50:tä, joten kaikenlaisia kontakteja ulkopuolisiin esineisiin, tai muihin kulkimiin tulee välttää.
Tulkitsen asian niin, että nyt esim lokari on ns. “kriittinen” osa, jonka siis nyt saa vaihtaa ilman prossarasitetta.
Myös esim rakenneltuun vanhukseen voi nyt huoletta vaihtaa modernimpaa tekniikkaa, 2-piirijarrua, modernia etuakselistoa ym.
Eniten täsät hyötyvät varmaankin jenkkimobilistit, jotka noita rodeja rakentelevat.
Tämä ratkaisu ministeriön taholta osoittaa mielestäni vahvasti sen, että harrasteautoilijaa ei ole kokonaan unohdettu. Saisi vielä AKE:n mukaan juoneen 😈Jäi mainitsematta että minut tavoittaa numerosta 0400 485 973 ja sähköpostitse miki@aller.fi
Hei, wau. Näitähän voi muokata jälkeenpäin!
Jarrusilinteriasia hoidossa. Ilmoittele kun voi ihmetellä. Eräänlainen kiinnike on jo muodostumassa korvien väliin, hyvä nähdä muiden toteutuksia ennen kuin tekee jotakin tosityhmää.miki
Ehrrrrm…
Tunnen aika huonosti nämä nimimerkit muutamaa lukuun ottamatta. Voin ja tulenkin mielelläni katsomaan. Minne?
Jarrusylinteripuhelinnumero ei ole käytössä, onko toista numeroa?Hmm.. Silmämittani sanoo että lokarit ja konepelti on suuremmat. Sääli että en tullut kurkistaneeksi tarkemmin.
Tämä ei ole yksittäinen modifikaatio, sillä kaikki näkemäni sätkät oli samanlaisella keulalla. Muutenkin erikoinen ratkaisu, sillä tässä on kaappariovet, mutta myös tuo oopperaikkuna takana. Kaappariovet oli niin ikään siinä pakumallisessa josta kuva hukassa. Samoin nuo etu- ja takaovien tuuletusikkunat ovat hupaisat. Tarkemmin ajatellen kattokin saattaa olla tehdsatekoinen.
Jos joku tunistaa, olisi kiva kuulla tarina tästä mallista. Netti ei tunne, mutta Vietnamin ollessa kyseessä, en ihmettele yhtään.
Vanhojen ranskalaisautojen ystävälle, ja miksei ihan kenelle tahansa voin lämpimästi suositella kyseistä maata. Ystävällisiä ihmisiä, hyvää ja halpaa ruokaa… Ranskalaiset jättivät maahan sentään jotakin hyvääkin; Maailman ehkä paras kahvi ja patongit. Ja ne vanhat ajoneuvot. Ei edes perässä tulleet amerikkalaiset onnistuneet niitä tuhoamaan.@toppok wrote:
Pirkka sukkahousut halkaistaan haarakiilan kohdalta esim. saksilla ja jalkaterään tehdään pieniä reikiä, joista hiekka valuu etupyörien eteen. Yhteen sukkahousunlahkeeseen mahtuu näppärästi koko päivän hiekotustarve. Tästä ei pidot parane!
Suu vääntyi messingille tuota lukiessa, ja nyt en pysty pitämään pokkaa hetkeäkään. Viimeistään nyt koko avokonttorimme työmyyrät ymmärtävät henkisen tilani (toivottavasti pomo tulkitsee tämän lomantarpeeksi). 😯
Jos pitoa haluat, nouda (helsingin käpylästä) lumiketjut (konepellin chevroneita vastaan tai ilmaiseksi), ja jo alkoi pitämään. Varapyörän ja esim raskaan työkalukuorman sijoittamista konepellin alle voi myös kokeilla. Sellaisenaan keula on kyllä auttamattoman kevyt.
@hukki wrote:
Koettakaahan veljet muistaa että kuka tahansa pystyy lukemaan näitä keskusteluja…. ❗ ❗ ❗
Veit Hukki jalat suustani 😀
Olen kyllä kuullut kaikenlaisia huhuja, siitä että ajoneuvoja kasattu monista eri alkuperää omaavista osista, ja toisin väitetty katsastusviranomaisille. Tuo edellämainittu tuplakuljintemppu on tehty (urbaani huhu) eräälle kleinbusille jossa toisessa oli porschen 6-kone, toisessa 1,6 fööni. Mutta eihän sätkäporukat sellaisia, eihän? Toisaalta, edellä kuvailtuhan oli vissiin vain SUUNNITELMA 😉
Melkoinen yritys, sanoisin. Vaikka lääninkatsastusmiehet on joskus noita poikkeuslupia jaelleet, tuo konsepti ei kyllä nähdäkseni olisi silloinkaan mennyt läpi.
Vaikka tänä päivänä olisikin teoreettinen mahdollisuus viilata katsastusmiestä linssiin, en itse sitä kuitenkaan lähtisi tekemään. Mahdollisen onnettomuuden jälkipuinneissa jäisi kuitenkin kiinni, ja maksumieksi joutuisi itse, tai ikävimmässä tapauksessa kuolinpesä.
Sinänsä sääli että hyvin aloitettu projekti pilkotaan, mutta mikäli kanta-ajoneuvoa ei ole, ei tuon projektin kilpiin saaminen onnistu. Koska poikkeusluvat myöntää nykyisin AKE, niin tuollainen ”kevyt” totuuden muuntelu ei yksinkertaissti ole teknisesti mahdollista.
Periaatteessa supersätkä on täysin mahdollinen, kunhan lupahakemuksen yhtenä liitteenä on kanta-ajoneuvon tarkastuspöytäkirja osien vaihtolistalla täydennettynä. Sekä tietenkin vähintään tonni erilaisi dokumenttejä joista osien vaihtokelpoissus käy ilmi. AKE on ärsyttävän tarkka yksityiskohdissa, joten helpolla ei varmasti pääse. Jossakin 70-luvun avo-corvetessa saa kyllä olla hevosia vaikka 700, mutta sätkästä puhuttaessa tuntuu että se rinnastetaan helpommin lastenrattaisiin kun autoon.
Onko muuten jollakulla vastaavanlaisia hakemuksia vetämässä, tai suunnitteilla? 😯Ihme ja kumma. Ehkä hinausliike on ymmärtänyt olla kajoamatta ajoneuvoon, koska oli vielä kadulla.
TMT-368, omistaja Jari Valtonen, Viipurinkatu 1B62 Helsinki 51. Ei kotipuhelinta.
Ohessa pari tuoretta kuvaa
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/mikinkuvia.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5311
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/mikinkuvia.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5312Korjatkaa talteen.
-miki
No niin, mittasin kytkinkopan. Pimeässä varastossa sormikopelolla sanoisin että aikas tasan 17 senttiä, ehkä karva päälle. Yritin kovasti itsekin selvitellä tuota catsin väitettä, mutta löydettyäni kaksi todistettavasti ensimmäisiä maahantuotuja geesun raatoja (anteeksi, aihioita), totesin että eroa minun laatikkoon ei kytkinkopan osalta ollut. -Tai sitten Suomeen ei koskaan tuotu tuota varsinaista nollasarjaa.
Sitrosella mittasivat minulle Axelin kopan, ja se oli muistaakseni ainoastaan puoli senttiä lyhyempi (16,5).
Jos joku muuten sattuu liikkumaan Romaniassa, voisi pakata paluumatkatavaroihin Axel 13 etujarrut. On meinaan aika muhkeat limput, ja pysähtyy varmasti sätkä hyvin.
Sitrosella oli ja on luultavasti vieläkin visan laatikko, mutta halusivat luonnollisesti myydä koko paketin hintaan 100 eetä. Ainahan voi yrittää tinkiä 😈
Mutta tosiaan, jos jonkun nurkista yllämainittu kapeanmallinen kytkinaarre löytyy, ottaisn sellaisen hyvin mielelläni vastaan. Korvausasioissa päästään varmasti lopputulokseltaan kaikin puolin ilahduttavaan ratkaisuun.Eipä ole tietoa. Voin ajaa aamulla töihin kallion kautta, raportoin onnko vielä tallessa. Jos ei, kuljin on tattarisuolla kaupungin varikolla. Sieltähän sen saa huutaa itselleen oliko se nyt puolen vuoden jälkeen.
Kunnosta ei kyllä hinausliikkeen jäljiltä ole takeita, sillä kun tukivarsi on poikki ja renkaat tyhjänä, liikuttelu ilman vaurioita on kyllä lähes mahdotonta.
Auton ei olluta varsinainen helmi, keula hiukan ruttuun pakitettu ja pintaruostetta siellä täällä, mutta rekisterissä ja katsastus ainoasttan hieman myöhässä. Verorästejä aiemmin mainittu määrä + n. 1kk. Muuten about kaikki osat tallella.
Omistajan nimi ja osoite on minulla töissä, yritin tavoittaa puhelimitse turhaan.
Palaan asiaan kun pääsen työmaalle.-miki
-
JulkaisijaArtikkelit