Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
En mitannut vielä, mutta menen tällä viikolla talleilla käymään ja mittaan varmasti. Pittudessa säästää varmasti, mutta jos loota lyhenee dramaattisesti, on kiinnikkeiden kanssa uudet haasteet. Ami Superin kytkinkoppa kun näyttäisi olevan se ainoa oikea mitoiltaan. Joka tapauksessa kun kyseessä on sätkä, joutuu pläkkäämään & säätämään noita keulapeltejä aikalailla. 👿
Jos on rohkea, laatikon voi saada mahtumaan sellaisenaan, ks. linkki
http://www.cats-citroen.net/citroen_museum/2cv_4_75/2cv4_004.jpg
…tai sitten tehdä niin kuin joku todistettavasti on tehnyt, eli kaventaa viitosvaihteen ratasta (viitosvaihde on lisätty tuohon peräosan pukamaan) ja fiksailla ja hitsailla päätypala kasaan.
Catsilla on aivan loistava sivusto aiheesta super 2CV
http://www.cats-citroen.net/citroen_museum/2cv_4_75/-miki
HYi pukkia, olis edes laittanut nastagummit alle, niin kyllä olis lähtenyt…
Linkki surullisen kulkimen kuvaan:
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/mikinkuvia.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5221
En saanut omistajaa kiinni, joten en tiedä mikä on kulkimen kohtalo. Kauaa se ei kuitenkaan enää kadulla seiso, sillä parkkitunnus oli mennyt vanhaksi, ja silloin ei ensimmäisen sakkolapun jälkeen tunneta armoa.
Takatukivarsi on hapettunut siinä määrin, että on pettänyt jarrukilven kiinnitiyskohdasta. Auto on rekisterissä, tosin seisonnassa, lisäksi verojen takia (n. 3 kk.) ajokiellossa.
Että sellainen tapaus. Tunteeko kukaan omistajaa?
Suunnittelin, ja varmasti vielä toteutankin tuuletusaukon tyyliin veneen moottoritilan tuuletus. Sopiva reijitys varapyöräkoteloon renkaan alle ja ulkopuolelle sellainen matala kuuppasysteemi jonka suuaukko sojottaa taaksepäin. Ettei lennä p..ka sisälle. Eikä haittaa esteettisesti. Itse asiassahan siihen voisi asentaa tietokoneen tuulettimen (12v eikä vie virtaa juuri ollenkaan) helpottamaan ilmankiertoa kaupunkiajossa…
Juu, kyllä sätkällä talvella tarkenee. 24 heppainen lämppärihän takaa sen, että auton sisällä ei koskaan ole kylmempi kun ulkona (jollei viimakerrointa huomioida). Itsekin ajelisin, mutta sattumoisin Iso-Remontti estää käytön juuri nyt.
Yksi ikimuistettava reissu oli Kaavi-Nurmes väli joulun tienoilla hyvin monta vuotta sitten. Matka taittui 39 asteen pakkasessa kaksi hyvin palelevan näköistä huskyä takapenkillä. Itselllä pilkkihaalari, karvalakki, huopikkaat ja lampaankarvarukkaset kädessä. Lämmittely/ikkunanskrabauspaussi puolen tunni välein. Perille pääsin, tosin sauna ei ole koskaan tuntunut paremmalta kun tuon reissun jälkeen.
Toinen mukava muisto jäi muutama talvi sitten kun Helsingissä oli hieman runsaammin lunta. Lumiaura oli tehnyt valtavat vallit kotikadulla, ja joka ikinen autoilija oli helisemässä. Menin Biltemaan, ostin lumiketjut, ja vot, kyllä kelpasi esitellä kateellisille kovakaton kulkijoille kuinka sätkä kiipeää lumi- ja jäävallin yli parkkiin.
Herätti myös hilpeyttä Forumin pysäköintihallissa.Ymmärrän hyvin ilmailulaitoksen tarkkuuden. Pienkoneiden moottoririkot sattuvat lähes poikkeuksetta nousussa jolloin tehoa revitään koneesta eniten. Jos mitat eivät ole toleransseissa, vaihdetaan palikka vaikka kone toimisi moitteettomasti.
Onko kone jonkun sätkämiehen rakentama experimental? Kuka muu keksisi laittaa kutosen koneen ilma-aluksen keulalle??? 😯
Olisi kiva nähdä esim. miten polttoaineen syöttö on järjestetty, sekä tietenkin muutenkin.
Entä miten lienee hapen kanssa hieman korkeammalla lennettäessä? Oma nelkku kärsii (muttei kärsi enää pikku virityksien jälkeen 😈 ) selkeästi hapenpuutteesta yli 1500 metrin korkeuksista. Liikkeellä psyy, mutta mäkeen ei passa pysähtyä.miki
Juu, merkkikama on kallista, ainakin merkkiliikkeestä ostettuna.
Britti-ihme Triumphiin maksoi aikoinaan vetarin ristikko Sisu-autossa 180 mk, sama ristikko (mutta parempilaatuinen) maksoi Voilvon kardaaninivelenä harakiriliikkeessä 40 mk.Vaaleansinisen ja keltaisen värin välissä kokeilin myös ns. moniväritystä. En muista mitä katsastusmies merkkasi rekisteriotteeseen. Taisi löytää eniten vihreää. Vai olikohan sittenkin sinistä. Seuraava väri on toki musta koska se hoikentaa.
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/mikinkuvia.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5143http://groups.msn.com/sitruunapatonki/mikinkuvia.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5143
Olen todella pahoillani perheenjäsenen runtelemisesta. Se että etninen kansallispukuun pukeutunut nainen varasti ja tuhosi kovakattoiseni seinään ajamalla, ei sattunut lainkaan siihen verrattuna miten riipaisi kun ihan kunnon nainen teki u-käännöksen tehtaankadulla runnoen sätkäni lokarin ryttyyn. Tosin tuo kunnon nainen tirautti kyyneleen, en minä.
No, varo vaan ettei käy niin kun minun projektilleni. Ensin lokari irti, sitten hyvällä draivilla kori rungon päältä jne. Lopun tarinasta tiedätkin.
Ole tiukkana vakuutusyhtiön kanssa. Sain itse n. 1300 euroa remonttirahaa, mitä pidän hyvin korkeana summanna. Perusteluna oli rikkoontuneet osat (lokari, lamppu, konepelti, vilkku, kolmiopelti ja jotakin pikkusälää) sekä seisontäpäivät joita en ollut edes älynnyt vaatia.
Tsemppiä ja hyviä remppapäiviä. Talvi on pitkä, joten kyllä sitä ehtii.miki
Heh, hermoistuin niin, että vissiin tuplaklikkasin…
Kyllä, eroja on paljonkin. Kone on täysin eri, laatikko ja etujarrut on eri, Amin etuakselistossa on kallistuksenvakaaja, jouset ja iskarit on jäykemmät (Acadiane/AK). Etuakselissa hieman eri camber ym. Mutta nämä varmasti tiesitkin jo. Tarkoitus onkin löytää dokumentit joilla osoittaa erot ja yhtäläisyydet. -Ja näin todistaa virallisesti erilaisen kuva- ja tekstidokumenttien avulla että tekniikat ovat vaihtokelpoisia. Ja usko pois että laajakaista on laulanut aiheen tiimoilta.
Kyllä, eroja on paljonkin. Kone on täysin eri, laatikko ja etujarrut on eri, Amin etuakselistossa on kallistuksenvakaaja, jouset ja iskarit on jäykemmät (Acadiane/AK). Etuakselissa hieman eri camber ym. Mutta nämä varmasti tiesitkin jo. Tarkoitus onkin löytää dokumentit joilla osoittaa erot ja yhtäläisyydet. -Ja näin todistaa virallisesti erilaisen kuva- ja tekstidokumenttien avulla että tekniikat ovat vaihtokelpoisia. Ja usko pois että laajakaista on laulanut aiheen tiimoilta.
Tuota en tullut ajatelleeksikaan… 😯
miki
Tuplat liittimet viittaavatat mitä ilmeisimmin geesun tekniseen ratkaisuun. Alkuperäiseen liittimeen (laturin takana) ei tosiaankaan pääse kaasari-imusarjahässäkän takia käsiksi. Siksi ylimääräinen liitin laturin sivussa.
Mutta… Ei minulle vieläkään selvinnyt onko sitä säädintä vai ei. Hiilisillan alle, muovikoteloon on valettu jotakin, koskapa sinne johtoja menee kolmin kappalein.
Sitruunapatongissa saamien hyvien, mutta hieman ristiriitaisten neuvojen sekä Jasun pellepeloton-asenteen rohkaisemana uskalsin kuitenkin pienen päättelyn ja arvonnan jälkeen syöttää virtaa toiseen nastaan. Tuloksena latausjännite 13 v ja rapiat tyhjäkäynnillä sekä 14, 38 v kierroksilla. Koska en tunne sähkötekniikkaa kovin hyvin, kysynkin kuulostaako siltä että laturi säätää, vai nouseeko savu jos käyttää pidempään (kone sätkätti ehkä n. 5 min, savua tuli muttei laturista)?-miki
-
JulkaisijaArtikkelit