Kirjoitetut vastaukset

Esillä 8 viestiä, 1,471 - 1,478 (kaikkiaan 1,478)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Kokemuksia kulkimen tuonnista? #130943

    En ole vielä ehtinyt ulkomaan tarjontaa tutkailemaan. Vimmattu vanhan uudelleenrakentaminen on vienyt energiat siinä määrin ettei edes ehdi, vaikka haluaisikin.
    Uskon kuitenkin että jostakin portugal-espanja-ranska akselilta löytyisi riittävän ehjä ja hyväkuntoinen pakukorinen kuljin joka miellyttäisi. Suomesshan noita ei juuri ole myynnissä – Ainakaan kohtuuhintaan.
    Mitä ulkomailta hakemisen hulluuteen tulee, niin mielestäni harrastuksemme yleiseen luonteeseen nähden se on aika pientä.

    vastauksena käyttäjälle: Pohjan kunnostus / museokatsastus #131437

    Kyllä pintaruosteen saa pysäytettyä niin, ettei se enää leviä. Koska en ole kemisti, jääköön kommentointi asiantuntijoiden tehtäväksi.
    Olen aikoinaan (kauan sitten ruostealtiita brittikulkimia harrastellessani) käyttänyt 3% fosforihappoliuosta ruosteenestoon, nimen omaan kevyeen pintaruosteeseen jota ei joka paikasta poiskaan saanut hiottua. Sekaan laitoin hieman fairya, ihan pintajännityksen pienentämistä varten. Tunkeutui hyvin joka paikaan, ja lopputuloksena ruoste muuttui mustaksi, eikaä enää levinnyt.
    Cocktailini perustuu erään suuren rusteenestofirman käyttämän liemen tuoteselosteeseen jonka käsiini sain. Resepti oli sama, mutta Fairyn tilalla luki synteettiset tensiidit tai jotakin sinnepäin. Hinta itse sekoitettuna n. 100 kertaa halvempi.
    Viime aikoina olen tosin käyttänyt Biltemasta saatavaa ruostemömmöä joka tosin on hieman kallis, mutta toimii erinomaisen hyvin. Lopputulos on sama; ruoste, paksukin muuttuu parin sivelykerran jäkeen mustaksi, eikä ruoste enää leviä.
    Onko kemistiä joka osaisi selittää ilmiön?

    vastauksena käyttäjälle: O: GS:n lyhyt vaihdelaatikko #131427

    Sopiiko visan kytkinakseli GS:n vauhtipyörän neulalaakeriin, eli onko laatikko samalla tavalla laakeroitu? Sätkässähän on kova- eli tuplalaakeri kytkinakselilla, GS:ssä laakeri kummassakin päässä. -Niin, ja mahtuuko visan kopan alle enää GS:n vauhtipyörä?
    Voin laittaa ongelmaani havainnollistavan kuvan mikäli opinahjosi osoite vielä toimii.

    miki

    vastauksena käyttäjälle: Kitkaiskarien säätö? #131315

    Jos kitka on alkuperäisen mallinen, otat ensin purkin CRC:tä tai muuta ruostetta irroittavaa tavaraa ja suihkutat etuakselin päistä törröttäviin pultteihin.
    Sitten muistaakseni 11 millinen kiintoavain ja 19 millinen lenkkiavain. Pitelet pultin päätä (siinä pitäisi olla avaimelle koneistettu pinta) 11 millisellä sekä kiristät mutteria 19 millisellä. Näin teoriassa. Kokemukseni mukaan pultin pää on yleensä rikkimurjottu eikä kiristys pidä kuin korkeintaan katsastuskonttorille asti, ellei sinne ole kovin pitkä matka.

    Minulla saattaa olla ylimääräiset kitkat jossakin jos oikein etsin.

    terv. Miki

    vastauksena käyttäjälle: kova- tai rättikattoinen #131129

    Sinä joka sähköpostitse tarjosit tiinaa, lähetä ihmeessä yhteystietosi, niin mahdollinen kaupanteko helpottuu kummasti. 😉

    0400 485973, miki@aller.fi

    vastauksena käyttäjälle: Istuimen kumilenkkejä? #130971

    Minulla on kohtuulisen hyvin kestäneet Bilteman fillarin sisäkumista tehdyt kumirenkaat. Sen kun leikkaa sopivanlevyisiksi siivuiksi ja sovittaa paikalleen. Lisäksi penkin joustoa voidaan säätää siivun leveyttä muuttamalla. Alkuperäiset kun antavat ainakin tällaiselle kärpässarjalaiselle liiankin jämäkän tuntuman. 😯

    vastauksena käyttäjälle: V: 6:n kansia 4:n kansiin #129894

    @nameone wrote:

    Vaihdossa olisi siis antaa hyväkuntoisia 6:n kansia.
    Huonokuntoisia 4:n kansia ei kannata tarjota.

    HKI

    Sori, herään hitaasti. minulla on jossakin hangen alla (hyvin peiteltynä tosin) nelkun kone joka kylläkin keulalta poistettaseesa oli varsinainen öljypoltin, eikä kammen kolinakaan ihan pientä enää ollut. Kannet on koneessa, ja mitä luultavimmin kunnostettavissa. Huonokuntoisella tarkoittanet haljennutta tai muutoin korjauskelvotonta? 😉
    Vaihdossa voit antaa lämmintä kättä, tai vielä parempi, vanhanmalliset (hehkulamppu) umpiot.

    Miki/0400 485973

    vastauksena käyttäjälle: Suuri ihmettely #130317

    @veera 1-2 wrote:

    kitkat keulasta hiiteen, olen kyllä katunut sitä suuresti, enää sätkäni ei kumartele näteille naisille eikä muutenkaan nyökkäile

    Olen kanssasi liikuttavan samaa mieltä kitkojen riittävyydestä, ynnä kauniista niiauksesta joka syntyy esim. paniikkijarrutuksen yhteydessä. Olen jopa onnistunut saamaan aikaan jalankulkijoissa hilpeyttä herättävän, äänekkään ns pohjakosketuksen. Mukulakivikatuja olen yrittänyt välttää, samoin nimismiehenkiharoita.
    Toistakymmentä vuotta alkuperäisellä nelkulla ajeltuani, olen kuitenkin utelias edes kokeilemaan miltä tuntuisi lipua pehmeästi pitkin (mukulakivettyä) esplanadia, tai kurvailla surutta muhkuraisella soratiellä. Tai ylittää alpit route napoleonia pitkin ilman että happi loppuu, kuten nelkussa on tapana. Puhumattakaan kansanedustaja P. Salovaaran esityksetä alinopeuden rangaistavaksi panemisesta. Eihän pikkuisen väljä nelkku (ilman hienoa sytytinlaitteistoa) tarvitse kuin pienen vastatuulen ja -mäen, ja johan hyytyy 😈 ja on vaaraksi kovakattoisten etenemiselle.

    Otaksun että suuri ihmettely syntyi ostoilmoituksetani?

    Miki

Esillä 8 viestiä, 1,471 - 1,478 (kaikkiaan 1,478)