Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
jep jep, -77 6:n nr meistetty konetilaan runkopeltiin. mikko
katselin ecas 2 cv parts sivuja ja siellä suosittelivat 9.0:1 mäntiä kun antavat enemmän poweria. moottori on vaihtokone missä varmaankin vakio nokka ja kampi. arvokilpeä ei moottorissa ole. antaako nämä männät aikuisten oikeesti lisäetua verrattuna vakioihin ? mikko
mistäs voi tietää tulisiko venttiiliohjurit vaihtaa ? mikko
uteliaisuudesta; voiko mahdollisen vuodon testata toisinpäin eli kaatamalla bensaa tms kanteen venttiilien puolelta ? mikko
nyt on imuvuodot tukossa. tosin yksi tuleva ongelma on imusarjan pulttien kierteet sillä niitä ei uskaltanut paljon kiristää kun tuntui kierteet löystyvän. takimmaiset vaihdoin läpipultteihin mutteri kun helppo saada alle. voiskos etummaisiin tehdä isommat kierteet kierretapilla vai ?
vaihdoin kaikki suuttimet vanhasta kaasarista mutta säädöt ei vieläkään tunnu olevan parhaat mahdolliset. tarkistin myös uimurin bensatason ja jos ohjeen mukainen 25 mm on kaasarin yläreunasta kun kansi poissa, niin ei mene kyllä lähellekkään vaan on n 19 mm. yritin tänään saada seosmittausta mutta kahdessa paikassa sanoivat että eivät voi mitata kun mittarit on katalysaattoriautoille ja ei kata errorisoi mittakoneen. mikkoetsiskelin herkästi syttyvällä jarrupuhdistusaineella vuotoja ja toisen sylinterin imupuolella selainen vaikutti olevan kone kun yskähteli ruiskutettaessa imusarjan ja sylinterin liitokseen. nyt ei vaan oikein innosta sateessa vuotoa korjata mutta ehkä iltapäivällä on parempi ilma. tiedon lisäämiseksi onko haittaako konetta jos rättärillä vielä ajelee vaikka vuoto on olemassa ? mikko
en ole tarkistanut tyhjäkäyntisuuttimen kokoa mutta venttiilivälykset olen tarkistanut. huomenna tutkailen onko imu- tai pakopuolella vuotoa. mikko
kävin tänään pakokaasumittauksessa mutta vaikka seosruuvin väänsi tappiin niin ei eipä tullut siedettäviä arvoja. mittaajapoika oli, luonnollisesti, ulkona kun lumiukko mikä rättärisää voi mättää kun ei saa seosruuvista seosta kunnolliseksi. itse olen myös ihan ulkona. tarkoittaako tämä sitä että suuttimet tai suutin on liian iso vai mitä kysyy epätoivoinen ? mikko
sitroselta sen ostin 6:n ja kyllä se ihan identtiseltä vanhan kanssa näyttää. uimurikammion putsasin kun vaihtelin pääsuuttimia mutta ilman parannusta. voiko tämä air correction jet olla syy ongelmaan vaiko mikä ? mikko
kyse siis 6:n solex 34 pics kaasutin. katselin haynesin korjauskirjaa ja siinä oli kaksi suutinta kaasarin sisällä eli pääsuutin ja air correction jet eli mikä se nyt sitten onkaan. voiko tämä venttiili olla ongelman syy ? mikko
tuota noin, onko kaasarissa useampikin suutin kun se mikä on kohon tai mikä sen nimi nyt onkaan alla ? voisiko saada hiukka vinkkiä missä ne muut suuttimet sijaitsee sillä se helpottaisi suuresti. mikko
vaihdoin uden kytkimen ja sitten alkoi rahina. se paheni aika movaksi kun painoin kytkintä ja sekös ihmetytti. no ongelma selvisi Hengan ajatelmien pohjalta eli vasemman sylinterin suojapelti otti kiinni vauhtipyörään. vissiinkin kampiakseli/vauhtipyörä liikkuu aavistuksen kytkintä painettaessa ja siksi möly paheni. ruuvari pellin ja vauhtipyörän väliin, pieni taivutus ja melu häipyi sen silenän tien. jostain tulee vieläkin sirinää ja särinää mikä muistuttaa venttiilien kilinää kun kiihdyttää (venttiilit säädetty kuntoon ja sytytyskin ajassa) mutta eiköhän syy löydy ennemmin tai myöhemmin. mikko
otin vetarin irti ja jarrusatulan irti ja sitten levy tietysti liikkuin ja sain haarukan akselin irti. itse asiassa sain samalla vaihdetuksi vetarin pyörän päisen kumin että tuli sekin hoidetuksi. auto rupeaa nyt olemaan nipussa ja kytkin ainakin tuntuu paljon paremmalta eikä vaijerin säätöä tarvi kirtistää lähellekkään tappiin. katotaanpa kun pääsen koeajamaan. mikko
tutkailin haarukkaa ja se on tosiaan ainakin millin kulunut verrattuna toiseen haarukkaan mikä mulla on. Mikin selvityksen mukaan se on ainakin 10 mm syy vaijerin kiristyksessä. yritin ottaa haarukkaa pois mutta ei mahdu minun ymmärrykseen miten sen saa pois. akseli kun ottaa kiinni jarrulevyyn eikä haarukkaa saa pois. en kässää millä jekulla akselin saa pois. toinen vaihtoehto on jos jollain sattuisi olemaan pari senttiä kytkinvaijerin kuorta niin eiköhän sen jotenkin saisi ujutettua vaijerin päälle se kun jäisi polkimen pään säätimen sisään. mikko
tänään kokeilin neulalaakerin irrotusta hydrauliikalla ja sehän lähti aika helposti pois. nyt on enää auki onko vaijerin ja vaipan pituuden ero oikea. mikko
-
JulkaisijaArtikkelit