Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
kovasti kiinnostaa. näin aika uutena rättäristinä oppiakseni kysymys eli siis onko sylinterit putkitettu mikä vissiinkin tarkoittaa että ensin porattu “isoksi ja sitten jotenkin laitettu putket sylinterien sisään ? mikko
mitäpä olet ajatellut korvaukseksi koneesta ? mikko
ihan hyvä vinkki kiristämisestä. tulee mieleeni -57 royal enfieldini kiristysmomentit missä on mm että käytetään 6 tuuman avainta ja sillä väännetään niin kireälää ku pystyy. mikko
mihin kiretyteen koppa tulee kiristää ? mikko
pitääkö kopan kartiomutterin alla olla tiiviste ?? kummassakaan kopassa ei ole ollut mitään tiivistettä.
olen pohdiskellut uuden kaasarin hankkimista vanhassa kun akseli on varsin väljä. soitin tänään kaasutinexperttiin ja sieltä kerrottiin että 1 kpl 4:n kaasari on hyllyssä ja se käy 6:n kunhan suuttimien vaihtaa. onko siis 4:n ja 6:n kaasarit identtisiä suuttimen kokoa lukuunottamatta ? mikko
mulla meni laatikko toissavuonna jumiin kun erehdyin tietämättö myyttäni/tyhmyyttäni laittamaan pakkia päälle kun kärry vielä ilmeisestikkin liikkui hitusen. niin siinä jäi pakki ja joku toinen vaihde yhtä aikaa päälle. minulla ei tietotaito riittänyt ymmärtämään mitä tehdä mutta onneksi, mistä olen edelleen suuresti kiitollinen, kiltaveli lopelta tuli paikalle ja näytti miten homma korjattaan eikä siinä mennyt kuin pikku tovi. laatikossa oli tkapäässä, en tiedä mikä osan nimi, irronnut kierteeltä ja näin kaksi vaihdetta pääsi päälle yhtäaikaa. sitten koukkupäisellä rautalangalla käännettiin edempänä olevaa jonkinnimistä osaa kunnes löytyi asento missä vaihteensiirtäjät saatiin liikkumaan eteenpäin ja vaihteet pois päältä. täysin ammattitaidoton selostus mutta kyvykkäät kiltaveljet voinevat tarkentaa sepustustani. homma oli yksinkertainen kun sen osas. kuvittelin että jos sama ongelma tulisi eteen niin voisinpa sen saada itsekkin korjatuksi.
mikkomoottori kiinnostaa kun ei tiedä kauanko nykyinen vaihtone vielä pelittää.
mikko 0405031107tilasin muutama vuosi sitten 6:n istuinpäälliset Wälly Oy:n keravan jälleenmyyjältä. ovat tosi hyvät. kannattaa katsoa jälleenmyyjä wally.fi.
mikkomuistan kuulleeni joskus että jossain rättärissä on kaksikurkkuinen kaasari. mitä etua sillä saavutetaan; vääntöä, tehoa ? mikko
kumpi kaasareista sopii -77 6:n ?? en nimittäin ole vielä joutunut syventymään kaasariin ja siksi en ole edes katsonut mikä malli se on. mikko
mitä viskositettia olette käyttänyt, 10W40 ??? mikko
todella loistava ja ilmeisestikkin hyvin toimiva oivallus. mottorisahan käynnistysnarua käytetään vissiinkin siksi että se on sitkoa tavaraa. onkos kellään mitään käsitystä kuinka monta metriä narua menee venttiilien paikallaanpitämiseksi ?? mikko
kovin syvällinen rättärin osaaja en viel ole mutta voitko antaa vinkkiä miten vaihto kantta poisottamatta käy ? onko oikea oletus että laitetan kompuralla jonknmoisen sovitteen kautta tulppareijästä painetta (kunkahan monta baria ?) sitten vissiin jonkunmoisen erikoistyökalun kanssa painetaan venttiilijousi ja otataan lukkopalat pois, jousi pois ja sitten teflon pois, uusi tilalle,, painetaan jousi ja laitetaan lukkopalat paikalleen ja vola, homma toimii ! mikko
näin hiukka pelkäsinkin. vaihdatin nimittäin teflonit rekarassa ja homman tehnyt kaveri ei kyllä katsellut onko teflonit eri kokoa eli otti vaan yhden neljästä ja laitto paikalleen (ei ollut ennen vaihtanut tefloneja). rupesin epäilemään asiaa kun rättäri edelleen savuttaa. kaksi teflonia oli rikki eli se selitti yllättäen alkaneen savuttamisen pari viikkoa sitten. savutus loppu muutamaksi kymmeneksi kiilometriksi mutta alkoi taas. eli lienee menneet teflonit vääriin varsiin sillä vissiinkin puolenkin millin heitto teflonissa tekee siitä väljän. mikko
-
JulkaisijaArtikkelit