Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
kokeilen huomenna josko auttaa. mikko
otin kerran jo kannet pois eikä ko vikaa näkynyt. kun kannet on paikallaan niin että muttarit saa vaivioin kiertelleen niin ne kyllä kääntyvät vähän kun varovasti kääntää eli oletan venttiilinostimien putkien olevan kohdaallaan ? mikko
monta ihmetyksen aihetta kun ei ole kokemusta, siis rättäreistä (2v6). tarvitaanko venttilijousien poisottoon joku erikoistyökalu ?? siis jos mäntä on yläasennossa niin venttiili ei mahdu putoamaan sylinteriin vaan voi pudota ainoastaan sen verran että saa vedetyksi takaisin ylös ? pysyykö mäntä yläasennossa jos vauhtipyörän lukitsee jotenkin ? toisaalta kyllä eikös männän luulisi pysyvän yläasennossa ihan itsekseen kun auto on paikallaan vaihde päällä ? mikko
9.9.2007, 16:42 vastauksena käyttäjälle: Tarvihtisin myäs kotimaankielisen omistajan oppaan!? Tulosna #140851voin kyllä kopioida jos et muualta saa opusta. mikko
mitä vaikutuksia olet hvainnut rättärin koneelle tapahtuvan käsittelyn tuloksena ? mikko
6.9.2007, 15:00 vastauksena käyttäjälle: Tarvihtisin myäs kotimaankielisen omistajan oppaan!? Tulosna #140849minulle tuli 6:n (-77) mukana omistajan käsikirja. todella makea opus verrattuna nykyautoihin. mikko
näin kohtuullisen uutena harrastajana en vielä tunne liiemmin rättäristejä niin olisi hienoa jos kertoilisit kuka on hannuolavi ja mistä hänet saa kiinni ?
mikkolaatikon kannessa on yksi huohotusreikä etupäässä muistaakseni kuskin paikalta katsoen oikealla puolella kantta. itse havaitsin että jos on vähänkin liikaa öljyä niin ulos tulee mm nopeusmittarin vaijerin juuresta. kun liika öljy tuli ulos niin nyt olen ajanut 1300 km eikä öljyä ole kulunut yhteeän.
mikkolöytyykö sinulta satunmoisin 6:n sopiva peräkoukku ?
mikkolöytyykö sinulta satunmoisin 6:n sopivaa peräkoukkua ?
mikkoolen tankannut 6:n 95:sta. voi hyvinkin olla että siksi minua neuvottiin säätämään sytytys hiukka myöhäiselle. täytyypä kokeilla 98:a. kone ei ole karstainen jos kansien kunnosta sen voi päätellä sillä kun vaihdoin muutama viikko sitten brillikumit niin kannet olivat todella siistin harmaat eikä karstasta tietoakaan.
noviisina kaasari on (onneksi) vielä tutustumaton osanen kokonaisuutta. kiihdytyspumppu vissiin löytyy jostain kaasarissa ? vähäisellä ymmärryksellä vaikuttaa siltä että kaasarissa on tasan kaksi säätöä, seos ja tyjäkäynti.
mikkoongelma selvisi kun tarpeeksi kauan pohdiskelin ja vääntelin ja kääntelin vaijeria. vaijerin kaula oli siis ihmeellisesti kulunut ja väljä muoviholkkiin jostain kumman syystä. aikana kokeilin vanhalla vaijerilla ja sitten havaitsin että kaula pääsi liikkuman tietyssä asennossa ylöspäin eikä vaijerin pää enää ylettänyt hahloon eikä sinne tietysti enää itsekseen pudonnut. uudella vaijerilla vaijeri ja muoviholkki tuntuvat istuvan hyvin yhteen joten ongelma vaikuttaa nyt ratkaistulta.
mikkomiten ko muoviosan saa parhaiten/helpoiten pois ? vanhan vaijerin kulumiseen en pysty vastaamaan mutta vaijeri lienee jossain vaiheessa vaihdettu kun se oli selkeästi uudemmasta mallista lyhyempi kun oli. vaijeri on autoartikkelin mukaan vaihtunut 79 lyhyempään ja rättärini on -77. tosin siihen on vissiin vaihdettu laatikko sillä siinä on levyjarrut.
voisko muoviosan kuluneisuus/rikkinäisyys johtaa siihen että hahlo-osa ei ole keskellä reikää ?
mikkoyritän saada huomenna sellaisen kuvan mistä saa tolkkua. onko tämä osa 16 siis irrotettavissa laatikon ulkopuolelta kun vaijerin ottaa pois ja sen sisäänkö vaijeri laitetaan ? ostin uuden vaijerin ja se kyllä sopii hyvin “aukkoon” kun sen sijaan vanhan vaijerin istukka oli hyvin löysä ja näytti “kuluneelta”.
mikkonoviisina en oikein tiedä aina mistä kyse mutta jos kyse kärjettömästä sytytyksestä niin olen kiinnostunut.
mikko -
JulkaisijaArtikkelit