Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
itse ostin pari vuotta sitten siistit ja hyvin istuvat plyyssikankaiset istuinsuojat 6:n keravalta. maksivat n 180 mutta ikäväkseni en kyllä muista kuka oli valmistaja.
mikkoitse olen noviisi rättäristi mutta brillikumien vaihto sujui yllätykseskseni hienosti. minullakin kannen laittaminen paikalleen oli hiukka hankalaa koska kansi ei ihan suosiolla mennyt sylinterin päälle mutta kun rauhallisesti sitä tuuppasin niin että putket olivat varmasti kohdallaan, kaikki sujui hyvin. itse laitoin “kaikkiin brillikumin väleihin” hylomaria ja nyt ainakin n 500 km ajon jälkeen ei brillikumien välistä tule pisaraakaan öljyä.
minäkin mittasin huohotinventtiilin ja tyhjäkäynnillä vesi nousi n 30 mm ja kierroksilla n 100 mm. tämä ei kerro minulle onko huohotin kunnossa vai ei.
t
mikkokiitokset neuvosta. pöntöt pyörähtivät helposti 180 astetta. toivottavasti uusi alapuoli on reiätön ja pitää öljyt sisällään.
mikkomoi
mitenkäs päin alipaineen tulisi käyttäytyä kun mikkelin miehellä alipaine laski 30:stä 0:n ja samoin kävi korjatulla venttiilillä ? itselläni kävi juuri päinvastoin eli tyhjäkäynti n 30 mm ja kieroksilla n 100 mm.
mikkoitse olen epäillyt josko huohotin toimii hyvin kun öljyä kuluu mutta moottori ei sitä vuoda pois. mittasin letkulla ja minulla tulos oli päinvatainen kun kaukolla sillä tyhjäkäynnillä patsas nousi n 3,5 cm ja kierroksilla n 10 cm. voiko joku tietävämpi sanoa mitä tämä tarkoittaa ?
mikkoei ollenkaan mahdotonta mutta eikös “hinkkauksen” pitäisi silloin kuulua koko ajan ?
mikkokytkin toimi normaalistikun kun hain talvilevolta ja ajoin helsinkiin. vaihdoin brillirenkaat auton etupää nostettuna pukeille ja kun sitten tänään lähdin koelenkille niin silloin kumma ääni rupesi vaivaamaan kun kytkintä painaa. vuosikymmeniä sitten kun oli joku vanha kärry, ei tosin rättäri, niin muistan kun painelaakeri rupesi vetämään viimeisiä niin ääni oli kyllä muistini mukaan varsin kovaa rohinaa.
täytyypä vaan rohkeasti ajella ja toivoa että ääni häipyy.
mikkosiis pesän kuori. voitko lähettää postissa ja mitäpä on oan hinta ?
mikkotarkoitan siis lukon kuorta minkä sisään kara ja lukkopesä menevät. enpä tiennyt että kuoriosa on sama kaikissa rättäreissä.
mikkotakaluukussa on t-mallinen kahva. uuden karan sain viime vuonna ja lukkopesä toimii mutta, kuten sanottu, lukon “kuori” on murkutunut. ihan oppiakseni lisää rättäreistä niin onko lukun “kuori” erilainen riippuan millainen kahva on ??
mikkomitenkäs öljyä saa jousipönttöön laitetuksi ja mikä olisi sopiva määrä ?
mikkoalumiinikaulan ympäriltä löytyi muoviosa. kiitokset avusta. noviisina räätäristinä pohdiskelin että jos huohotusriät ovat tukossa niin jostainhan paineen pitää tulla ulos ja mitarivaijerin “löysä” kiinnitys on alinpia kohtia mistä öljy tulee paineella jos nyt yleensä laatikossa on painetta. en tiedä onko täsä noviisin pohdiskelussa mitään tolkkua ?? tuli nimittäin sellainen mieleen että viime syksynä kun laatikko meni jumiin, mihin sain apua kiltaveljeltä, mistä ole suuresti kiitollinen, niin silloin olen hyvinkin voinut sählätä jotain laatikon kannen kiinnityksessä jos huotinaukot ovat kannëssa.
mikkosiis missä on laatikon huotusreiät ? toinen kysymys on muoviholkista kun sellainen ei oikein auennut missä sen pitäisi olla ?? irrotin vaijerin ja todella ilmeisesti alumiini-istukka on hyvin löysä ja pani miettimään josko öljy tulee sitä kautta ajaessa. laitoin runssahkosti silikoni istukkaan ja kiini vaijerin ja nyt lyhyen ajon jälkeen ei öljyä ollut tullut “taka-altaaseen”. öljynä olen käyttänyt Teboilin EP 80 W 90.
mikkoen ole ajanut ilman nopeusmittarin vaijeria. laatikko ei vuoda paikallaan öljyä ja siksi tuli mieleeni josko vaijerin löysästi olevan istukan kautta voisi tuupata öljyä kun en ole muutakaan vielä keksinyt ?
mikko1972 oli käytössä sekä mustia että valkoisia kilpiä. jos museoauton alkuperäinen rekisteritunnus on saatavilla niin sen saa kyllä valkoisenakin jos sellainen on ollut uutena rekisteröitäessä. rek kilpeä ei tarvitse vaihtaa vaikka museorekisteroi kulkimen mikä kulkuneuvo on rekisterissä. itselläni on 1072 mallinen museoauto missä valkoiset kilvet ja -57 prätkä missä alkuperäiset rekkarit.
mikko -
JulkaisijaArtikkelit