Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@Erkka wrote:
Miten kiihtyy ja kulkee tuolla moottorilla..?
No ei oikein osaa vielä sanoa kun akusto ei anna tarpeeksi virtaa. No lähtee se liikkeelle 3-vaihteella kuin kutonen ja nelosella kuin nelkku 😉 Tänään saan lisää kokemuksia kiihtyvyydestä jne. Vääntöä on kyllä rutkasti kun tosiaan lähdin loivaan ylämäkeen kiihdyttämään paikoiltaan nelosella niin kyllä se sinne lähti ja silloin oli vielä invertterissä virran rajoitus päällä. Tarkoitus on laittaa toiset akut rinnalle niin sitten riittää virta kiihdytyksissä ja ajomatkasta tulee inhimillisempi.
Mika
Nyt on ensimmäiset koeajot ajettu. On se veikeä peli 😉 Akut ei vaan riitä mihinkään.
Uusimmat kuulumiset: http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev” onclick=”window.open(this.href);return false;@Wonderi wrote:
Hienoa työtä!
Muutama kysymys omassa sähkösätkäkuumeen vaivaamassa mielessä:
Paljonko about painaa käyttämäsi sähkömoottori säätimineen? Kovin monelle akulle ei taida kantavuus riittää kuitenkaan jos ei takapenkkiä poista?
Kuinka kiinnostunut katsastusmies on moottorin etupään kannakkeista ja moottori-vaihteisto liitoksen lujuudesta? (Nehän periaatteessa ovat jarrutukseen liittyviä osia.)
Moottori on aavistuksen kevyempi kuin kutosen kone ja ohjain painaa arviolta 2-3 kiloa. Alkuperäinen akku on pois ja tilalla n. 200g painava DC-DC -muunnin.
En tiedä tuosta moottorin kiinnityksestä, mutta sen näkee sitten. On ainakin omasta mielestä hyvin kiinni… tai siis tulee olemaan kun vielä puuttuu panta moottorin ympäriltä.
Katsastan tuon 4 akulla ja lisään niitä tarvittaessa myöhemmin. Jossain vaiheessa tulee litiumit.
Pientä päivitystä: http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev
@Isoo-Jukka wrote:
Mikä on tällaisen sähkökäyttöisen ajopelin käyttövoimaverokohtelu?
No ihan normaali käyttövoimavero ainakin vielä eli 220e/vuosi
Riihimäen seudulla on tietääkseni 3 tiinaa eli JP:llä vanhus, ex-JP:llä joku -75 (en muista varmana), noi siis ajossa ja mun isällä lähes ajokuntoinen -74 korinvaihto eli kori on mielestäni 80-luvulta.
1.4.2007, 17:50 vastauksena käyttäjälle: ** Peruttu, JÄÄRATA-AJOT ORIVEDEN ASEMALLA 11.3.2007 #138440@Akaile wrote:
Airbag vähän vilkutteli diskovaloaan, mutta siihenkin tulee helppo korjausniksi tässä: Mustaa teippiä pieni pala merkkivalon kohdalle ja johan häviää Airbag-ongelmat :D:D:D ainakin mielestä poissa.
Käytin tuota autosuunnistus-AX:ssä 🙂 Kerran Tampereen kautta kisasta tullessa sanoin, että kyllä se bensa riittää ja vähän ennen Linnatuulta alkoi vähän käynti pätkimään, mutta jaksoi rullata Linnatuulen mittarille – ei häikäissyt bensavalo kun oli musta teippi päällä 😉
Mika
Mulla oli kutosessa jonkun kuplan männät. En muista niiden historiaa tarkemmin, mutta Kari Asikainen on ne sorvauttanut joskut 70-luvulla ja koko on siis 77mm eli käytännössä suurin koko, johon kutosen sylinterin voi porata. Männistä on siis pitänyt sorvata laelta reunoista pois ja puristuksia tulee vähemmän kuin vakiomännillä. Vääntöä oli mukavasti ja muutenkin mukava kone, mutta sylinterit kului tosi nopeasti, joten öljynkulutus kasvoi melkoiseksi. On se kone minulla vieläkin, mutta ei kiinni sätkässä. Vielä sen verran 70-luvun virityksistä, että em. henkilö on silloin joskus ammoisina aikoina laittanut nelkkuun kutosen sylinterit “hieman” muokattuina ja kutosen sylinterit. Oli kuulemma kova kone ja kiersi kevyesti lähes 8000rpm 🙂
Mika Salo
Laita Nettiautoon ja linkitä Sitruunapatonkiin, niin eiköhän ostaja ilmaannu.
Mika melkein naapurista
@Jalppis wrote:
Ehti olla Opel autosuunnistusautona, joten liityin opel-kerhoon:
Opel-keskustelu
Pari viikkoa ehti olla Subarukin:
Subaru-keskustelu
ja onhan tuossa arkiautona diesel-mersu:
Mersu-keskustelu…
ja jokaisessa omat tapansa jne. Opel-keskustelussa on jäsentarjoukset ja tapaamiset vain jäsenille, Subaru-keskustelussa on kaikki hyödyllinen rajattu jäsenille ja Mersuforumilla on rajauksia vain hieman… tosin muita riitojakin on ja sitä varten porukka jakaantunut myös Tähtiklubiin ja Mese.fi-foorumille, joka on kaikkein suvaitsevaisin ja uusin.
Näiden kokemusten pohjalta voin sanoa, että mitä vähemmän rajoituksia sitä enemmän keskustelua (myös höpöhöpöä – haittaako?), mutta kirjoitusoikeuden eteen pitää vähintään rekisteröityä, ettei lähde homma lapasesta (suomi24.fi).
Mika
PS. Muistetaan nyt vielä Sitruunapatonki ja Citroen-foorumi
9.3.2007, 06:36 vastauksena käyttäjälle: ** Peruttu, JÄÄRATA-AJOT ORIVEDEN ASEMALLA 11.3.2007 #138436@RaunoT wrote:
Niinhän siinä sitten kävi. Ilmojen haltija on näyttänyt kaikki temppunsa tänä talvena ja viimeisenä pisarana, suorastaan lammikkona, meidän jäärata lainehtii vedestä. Viikko oltiin myöhässä. Tältä talvelta on jäärata-ajot Oriveden suunnalla nyt virallisesti peruttu. Katsotaan tilannetta uudelleen vuoden kuluttua.
Voi harmi. Sätkänkin otin jäärata-ajoja varten seisonnasta ja sain kuukauden ajoaikaa kun tuli pientä sanomista. Nyt se seitoo tuolla räntäsateessa. Huomisista autosuunnistussprinteistäkin toinen peruttiin. Pari viikkoa sitten autosuunnistusauto paloi ja minulla oli jo yksi aihio, jota ei saanut katsastettua ja lopulta sain laina-auton huomiselle ja sitten on yksi ainoa kisa (toivottavasti edes se)… ja kaiken lisäksi täytän huomenna 30 ja siirsin juhlatkin näiden eri kilpailujen takia viikolla.
Mikä vuodatus 😳
Mika
Mikäli ei ihan entisöintitarkoitusta ole niin Würthin eristämättömät liittimet on ihan käypäsiä ja kutistesukka päälle.
5.3.2007, 18:52 vastauksena käyttäjälle: ** Peruttu, JÄÄRATA-AJOT ORIVEDEN ASEMALLA 11.3.2007 #138434Pahus kun meni keli tuollaiseksi. Otin juuri sätkän seisonnasta ja kävin konttorillakin. Tarkoitus on tulla mikäli kelit sallii.
Mika Salo
@2cvjimmi wrote:
Miten käytännössä? Katsastuskonttorilla pitää käydä ilmoittelemassa? Ei onnistu vakuutusyhtiössä? Takaisin rekisteriin -maksu? Jakson pituus lyhimmillään?
Se sitten viivästyi marraskuulle 👿 . http://www.ake.fi/AKE/AKE_tiedottaa/Uutta%20marraskuusta%202007
Minimiaikaa ei enää ole ja sekä poisto että uudelleenrekisteröinti 10,70 euroa.
Mika
Mulla on ollut turvaistuin takapenkin tilalla toisessa laidassa kuormaliinalla ja omilla remmeillä kiinni. Viereen on mahtunut rattaat kyljelleen.
Kymmenen vuotta sitten tehtiin tiinan takapenkille turvavyön yläkiinnike 2-3mm pellistä ja se ruuvattiin aika monella peltiruuvilla koriin. Kyseiseen kiinnikkeeseen sitten se normaali yläkiinnike kiinni.
-
JulkaisijaArtikkelit